Allerbeste trucs op tv

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kees Ros

Member+
1 jan 1970
93
40
18
70
-
GOOCHELEN op TV
NEDERLANDSE TOPPERS OP DE BUIS

Beste goochelaars van Nederland,

Het algemeen bestuur van de NMU (bestaande uit NMU clubvertegenwoordigers) heeft ons (Dagelijks Bestuur) gevraagd om te zoeken naar manieren om goochelen beter te positioneren op TV. Die kans is er nu!

De NMU werkt momenteel samen met Park Lane TV productions

Deze succesvolle productiemaatschappij ONDERZOEKT op dit moment de mogelijkheden om een heel nieuw programma te wijden aan de beste acts in ons vakgebied. Dus heb jij een effect of een truc, waarmee je zelfs andere goochelaars versteld kan laten staan? Help ons dan door je nu aan te melden!

Wat is er nodig nodig?

- Jouw effect / truc moet zo origineel en ondoorgrondelijk mogelijk zijn. De uitdaging is om zelfs goochelaars ‘op het verkeerde been zetten’.
- Je moet zo snel mogelijk videomateriaal van jouw effect/truc ter beschikking kunnen stellen aan Park Lane TV. (NB. Deze video's zullen NIET verder worden verspreid)

Het programma is geen talentenjacht. Dit is magic presenteren op het hoogst haalbare niveau in Nederland voor een miljoenenpubliek. Tevens is het NIET de bedoeling om trucs te ‘ontmaskeren’. Het programma staat puur in het teken van uitdaging en entertainment.

Onze contactpersoon bij Park Lane TV is Emil Sitoci.

Hij schreef het volgende aan de NMU:

[...] Echter, de productie is nog niet goedgekeurd. Een van de grootste Nederlandse zenders is zeer geïnteresseerd in het programma, maar ze twijfelen of er wel genoeg leuke acts te vinden zijn om een hele serie mee te vullen. Zodra we de zender aan de hand van goed beeldmateriaal kunnen overtuigen dat er in Nederland voldoende topacts zijn, is er een grote kans dat het programma gemaakt wordt en Nederlandse goochelaars volop in de belangstelling komen te staan.

Ik wil de Nederlandse goochelaars en illusionisten dus met klem vragen om naar Park lane TV beelden te sturen van hun beste acts, zodat we de zender kunnen overtuigen dat Nederland echt een topland is binnen de goochelkunst.

Het materiaal mag digitaal aangeleverd worden via bijvoorbeeld webtransfer of dmv het zenden van downloadbare links. Ook mogen jullie materiaal naar ons versturen via post.

Heb je geen videobeelden beschikbaar, maar ben je toch geïnteresseerd om mee te doen? Neem dan telefonisch contact op met Emil Sitoci om te bespreken hoe beeldmateriaal op korte termijn kan worden vervaardigd. Park Lane TV kan daar behulpzaam bij zijn.

Adresgegevens Park lane TV Productions:

Park Lane TV Productions t.a.v. Emil Sitoci
Vijzelstraat 72. Suite 2.21
1017 HL Amsterdam.
email: emilsitoci@gmail.com, cc. aan renee@parklanetv.com

Voor vragen, bel 020 520 5290

Deadline is 30 mei 2012 voor leveren van beeldmateriaal

Let op! De deadline voor het versturen van beeldmateriaal naar Park Lane TV is 30 Mei 2012. Zonder jullie uitdrukkelijke toestemming wordt het beeldmateriaal NIET gebruikt voor andere doeleinden dan uitsluitend onderzoek naar de beste trucs/effecten van Nederland. De trucs mogen afkomstig zijn uit alle categorieën. Zodra het programma officieel in productie gaat, staan jullie meteen vooraan om gecast te worden en kunnen jullie een plek veroveren in de show.

Dit is een geweldige kans voor de Nederlandse goochelwereld.

De volgende zet om dit mogelijk te maken is nu aan jullie!

Er zijn in totaal minimaal 20 trucs/effecten van het allerhoogste niveau nodig.

Welke Nederlandse toppers nemen deze uitdaging aan?

• Like
Reactions: Manro

Ronald de Zeeuw

Member+
1 jan 1970
322
70
28
Soest
www.magischeloge.nl
Park Lane TV is toch het productie bedrijfje van Beau van Erven Dorens c.s. Het heeft ooit een vermelding gehad voor naar ik meen The phone maar verder valt het succes wel mee. Hoewel ik persoonlijk niets met de NMU heb, lijkt het mij
toch voor de hand liggend als het beeldmateriaal in de eerste instantie naar hen gestuurd wordt en daaruit een selectie
gemaakt wordt (zou ik doen als er een samenwerkingsverband is) uitgaande van dezelfde criteria als voor deelname
aan de wereldkampioenschappen. Op deze wijze wordt voorkomen dat er inzendingen komen van goochelaars - die
uiteraard allemaal denken een wereld act te hebben - en er weer meer schade wordt aangericht dan goed gedaan.
Ik neem aan dat de NMU in de samenwerking met Park Lane ook reeds de bescherming van het materiaal en de financiële vergoedingen voor deelname , ook voor eventuele herhalingen,heeft besproken en vastgelegd. Ben daar
wel benieuwd naar. Als dat allemaal is afgedekt is het misschien best een aardig idee. Hopelijk vindt de consument
dat - bij doorgaan - ook

Eddy Smit

Member+
12 nov 2004
365
130
43
Mijn welgemeend advies;)

Ik denk dat de coördinerende rol bij de NMU behoort te liggen. Daar is een overkoepelend orgaan voor. En daar ligt ook de kennis op dit specifieke vakgebied. Verder is, met name het bestuur, de aangewezen partij om het kaf van het koren te scheiden. Je moet er toch niet aan denken dat de producent slap van het lachen over de burelen ligt omdat er een inzending is waarbij een goochelaar een verkeerde papegaai op de verkeerde schouder heeft gezet. Om maar iets te noemen.
Hoe zit het verder met de rechten en de contracten en wie bepaalt bij de producent wat wel of wat niet goed is? Ik zou zeggen NMU-bestuur neem het heft in handen en laat de onwetende goochelaar niet in de val lopen van de op winst en kijkcijfers beluste producenten.

Jean-Paul

Member+
23 jun 2003
3.474
1.359
113
45
Pijnacker
www.cinemagix.nl
Als ik het bericht goed lees is de producent op zoek naar:

Zeer originele en ondoorgrondelijke truuks en effecten.
Het programma is geen talentenjacht of een show om truuks te ontmaskeren.
De magic moet gepresenteerd worden op het hoogst haalbare niveau
Een grote nederlandse zender heeft interesse in het concept

Kortom met dit soort kreten in een bericht maak je al een beetje een scheiding tussen de "schuifdeurgoochelaar die even een truukie komt doen" en de mensen die barsten van het talent.
En een beetje verstandige (hobby)goochelaar weet van zichzelf echt wel of hij/zij hier zijn medewerking aan kan verlenen of niet.

Danny Joseph

Member+
31 aug 2004
4.073
1.007
113
33
Delft
Kortom met dit soort kreten in een bericht maak je al een beetje een scheiding tussen de "schuifdeurgoochelaar die even een truukie komt doen" en de mensen die barsten van het talent.
En een beetje verstandige (hobby)goochelaar weet van zichzelf echt wel of hij/zij hier zijn medewerking aan kan verlenen of niet.
"Verstandig", daar heb je het sleutelwoord...

Ik zie de kreten vooral als onderbouwing waarom mensen toch maar hun medewerking moeten verlenen; nergens wordt gerept over de borging van kwaliteit.
Verder moet ik dus eerst videomateriaal aanleveren voordat er een overeenkomst wordt opgesteld; de enige rechten die ik nu heb moet ik ontlenen aan een forumpost, een citaat uit een e-mail. Is dat de juridische bescherming anno 2012?

Richard Stooker

Member+
20 jul 2004
537
101
43
49
Breda
www.richard-stooker.com
@ Ronald
Het zou me echt verbazen als er een "samenwerkingsverband" zou bestaan. Ik denk eerder dat de NMU "benaderd" is door Park Lane omdat deze met zo weinig mogelijk belletjes een zo groot mogelijke aanbod moet hebben voor hun content en de NMU nu (eindelijk) makkelijker te vinden is in Google.
Als dit zo is dan is er dus niets geregeld over rechten etc. Je zult dit dus zelf moeten onderhandelen. (En anders had de NMU dit denk ik al wel duidelijk gemeld in de oproep. (Zou ik doen.)
Dat er filmpjes gevraagd worden is helemaal niet zo erg, het zal voor een PILOT zijn omdat het programma zoals ik het lees nog verkocht/aangeboden moet worden aan een zender.
Verder, als je voor TV mee doet dan liggen de rechten bij de producent. Je kunt een vergoeding afdwingen (Maar ik denk door de vele collega's die tegenwoordig geld graag mee nemen om op beeld te willen komen) maar dit wel eens je positie zal kunnen ondermijnen. Voor jou 10 anderen zal er gezegd worden.

Je moet het zelf weten of je mee doet of niet, als de NMU inderdaad een samenwerkingsverband is aangegaan dan stimuleer ik dit van harte maar ik denk dat dit niet het geval is. Het is denk ik een benadering geweest.

Wat betreft het format, ik denk dat als ik het zo lees dit een Nederlandse versie (of kopie want anders moeten er rechten betaald worden) zal zijn van "Fool us" met Penn & Teller. (Lees,....Jouw effect / truc moet zo origineel en ondoorgrondelijk mogelijk zijn. De uitdaging is om zelfs goochelaars ‘op het verkeerde been zetten’.)

Er is alleen dan 1 "probleem", ik ken echt niemand (Een bekende Nederlander in het vak) die de rol van Penn & Teller kan overnemen. Er is echt niemand (een bekende goochelaar) die net zo veel kennis heeft als de 2 heren dus hoeven je trucs niet zo "nieuw" en "onmogelijk" te zijn om hem/hun te "foolen" maar gaat het om goede acts die entertainmentwaarde hebben. (of Penn & Teller gaan het zelf doen maar deze hebben niet zo'n grote bekendheid bij het publiek hier in Nederland)
Nu maar hopen dat Beau het niet gaat presenteren, dat is garantie voor slechte kijkcijfers...........:)

Hans Scheven

Member+
15 mei 2004
1.212
40
48
63
Zoetermeer
www.hansscheven.nl
Ze zouden eens moeten praten met Ron en Gert; dat zou best een leuk TV programma kunnen opleveren. Het is de hoogste tijd voor een goochelprogramma zoals vroeger met Hans Kazan in een nieuw jasje; bijv.opgenomen in een goochelwinkel, waar regelmatig goochelaars binnen komen die vervolgens ook wat laten zien. De basis is al gelegd met hun wekelijkse filmpjes.

Eddy Smit

Member+
12 nov 2004
365
130
43
Ach volgens mij is het weer eens zo'n overhaast plan zonder over de consequenties na te denken. Even binnen 7 dagen je beeldmateriaal opsturen zonder dat je weet wat er mee gebeuren gaat. Inspelen op de ijdeltuiterij zowel van de potentiële deelnemer als wel van de tussen persoon.
@

Jean Paul. Ik heb in de diverse programma's toch heel wat onverstandige goochelaars rond zien lopen. Zo hoog schat ik de door jou veronderstelde zelfkennis nou ook weer niet in.

Maar goed iedereen is natuurlijk vrij in zijn of haar doen en laten. Verder denk ik dat het een kansloze exercitie is. Wij zullen zien.

Ronald de Zeeuw

Member+
1 jan 1970
322
70
28
Soest
www.magischeloge.nl
@Richard
Ik denk dat je volledig gelijk hebt, maar in de oproep wordt wél gesproken over een samenwerking en over "onze" contactpersoon. Kwestie van op het verkeerde been zetten :mad: Persoonlijk geloof ik dat het hier een doodgeboren kindje is maar wacht in spanning af.

Richard Stooker

Member+
20 jul 2004
537
101
43
49
Breda
www.richard-stooker.com
Ik heb even met de productie gebeld en weet het volgende.

Het is inderdaad voor een soort gelijk programma als Penn & Teller "Fool us"
Het wordt niet hetzelfde programma met de heren maar een Nedrlandse versie met een Nederlandse "Bekende" goochelaar(s) Wie dat is/zijn dat willen ze begrijpelijk niet vermelden maar ze hebben iemand op het oog.

De opnames/filmpjes zijn om dit te presenteren naar de zender toe (SBS) die het programma wel zien zitten maar bang zijn dat er te weinig materieel/goochelaars zullen zijn om het programma te kunnen vullen.
Terechte zorgen denk ik gezien SBS natuurlijk ook al wat voorgeschiedenis heeft door de "Uri Geller Show" waarbij ze toch ook moeilijk geschikte goochelaars/mentalisten kon vinden en materiaal.

Persoonlijk denk ik dat als je een leuke act heb je deze wel kunt inleveren, het materiaal wordt gebruikt als casting en Pilot voor het programma. Mochten ze beslissen dat alles door gaat dan hoor je vanzelf of je de act ook daadwerkelijk in het programma kan gaan doen. (Je hoeft dus niets uit te leggen maar je doet je een act waarvan je denkt dat deze geweldig is om te laten zien (close-up of toneel) en als je daarin nog een twist kan doen of zeker weet dat de bekende goochelaar(s) niet weten hoe het werkt dan ben je door voor een beloning.

Op zich natuurlijk een mooi iets om magic op tv te krijgen!

Dus.............

• Like
Reactions: Jean-Paul

Jean-Paul

Member+
23 jun 2003
3.474
1.359
113
45
Pijnacker
www.cinemagix.nl
(tekst weggeknipt)

Op zich natuurlijk een mooi iets om magic op tv te krijgen!

Dus.............
Kijk zo dacht ik er dus ook over.
En al die info is dus ook uit het bericht te halen van het productiebedrijf, kwestie van een beetje tussen de regels doorlezen.

@Eddy
Dat je in heel wat programma's onverstandige goochelaars hebt zien rondlopen, ligt dat dan aan mijn opmerking of aan de goochelaar in kwestie?
Ook ik heb die goochelaars gezien, en inderdaad dat was soms tenenkrommend.
Maar in dat soort shows ging het meer om een auditie, en dan heb je inderdaad verschillende nivo's van acts nodig (van slecht tot goed)
In dit programma waar dus de pilot van gemaakt gaat worden zijn de producenten dus op zoek naar acts van hoog nivo.
Dus acts die het nivo van "huiskamer-goochelaar" of amateur ontstegen zijn.
Van mezelf weet ik dan gewoon dat ik niet mee hoeft te doen aan dit soort programma's, ik ben maar een amateur, en een prima huiskamer-goochelaar.
Maar ik heb nou eenmaal een perfecte kop voor de radio, en niet voor tv, en het materiaal wat ik kan, is ook niet van een dusdanig nivo dat het de WoW-factor heeft voor miljoenen kijkers.
Dus bij voorbaat weet ik al dat ik in ieder geval niet mee hoef te doen, dus met mijn zelfkennis is niks mis denk ik :D
En met die "kritische" blik zouden meer artiesten moeten kijken naar zichzelf.

Eddy Smit

Member+
12 nov 2004
365
130
43
Jean Paul,
In feite zijn wij het gewoon eens met elkaar. Ik ben alleen bang dat er goochelaars rondlopen die deze zelfkennis niet bezitten en denken dat door hun act het effect wordt bereikt alsof Jezus teruggekeerd is op aarde. :eek: Als dat soort opnames zouden worden ingestuurd zou dat meer schade dan voordeel opleveren. Het is jammer dat door dit soort geschreven tekst het allemaal een beetje negatief overkomt, wat absoluut niet de bedoeling is. Ik denk dat wanneer je het goed wilt doen, het initiatief bij ons zou moeten liggen. Zeker voor wat betreft het aanleveren van kwaliteit. Het is toch een kleine moeite om op persoonlijke titel mensen te benaderen die een geschikte act hebben. Ik kan er zo een stuk of 10 aanwijzen hoor :) En wellicht zouden wij dan zelf (NMU-bestuur) een pilot kunnen maken die aangeboden wordt aan de productiemaatschappij. Verder kan ik mij heel goed vinden in de commentaren van Richard en Ronald en sluit mij daar dan ook van harte bij aan.

Ach gewoon allemaal een beetje meedenken daar gaat het om!

ps
Heb in de jaren 80 en 90 veel met de omroepen te maken gehad en ik moet in alle eerlijkheid zeggen dat het niet altijd in positieve zin was.

16 jan 2004
401
35
28
41
Leuk dat goochelend Nederland zo weer op de kaart wordt gezet. Altijd een goed idee. Echter, wil je een mooi programma neerzetten a la Channel 4, wat goed (bijna filmisch) gemaakt is en waar de creativiteit en originaliteit vanaf druipt, dan heb je geld nodig. En dat is nu het punt wat er in Nederland niet is. Afgelopen week sprak ik een producent, die veel programma's maakt voor o.a. SBS maar ook RTL. En ook hij beaamde dat alles het liefst gisteren klaar moet zijn, het mag eigenlijk niets kosten en ze werken het liefste me stagiaires. Ik vind eigenlijk dat de Nederlandse televisie aan het afbrokkelen is, als het gaat om "mooie televisie". Maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke mening.
Als we praten over beeldmateriaal. Aangezien je er geen copyright op hebt, kan het beeldmateriaal gewoon gebruikt worden. Zo heb ik in het verleden ervaren dat ik voor een ander zeer bekend goochelprogramma ik hele originele acts heb ingestuurd en ik een aantal daarvan bijna 1-op-1 inclusief bijpassend script terugzag op televisie. Dus mijn lesje heb ik wel geleerd. :) Mee doen aan tv, als je het wilt doen, prima. Maar of je IEMAND bent voor hun, reken daar maar niet op :)

Kees Ros

Member+
1 jan 1970
93
40
18
70
-
De samenwerking van de NMU met Park Lane TV Productions
Procedure en afspraken

De NMU heeft een oproep uitgezonden via een NMU mailing en een topic op goochelaars.com om onze Nederlandse toppers uit te nodigen zich aan te melden voor een ONDERZOEK naar de HAALBAARHEID van een TV-serie die de goochelkunst op een boeiende manier onder de aandacht van veel Nederlandse kijkers te brengen.

Om een dergelijk programma mogelijk te maken moet eerst een inventarisatie worden gemaakt van trucs/effecten, die passen binnen de premisse van het programma. Het gaat hierbij om acts die fascinerend en vermakelijk zijn voor een groot publiek, en ook uitdagend zijn om te doorgronden voor collega goochelaars. Voordat de oproep werd gedaan is een aantal goochelaars op individuele basis door de NMU benaderd. Omdat de NMU alle schijn van ‘vriendjespolitiek’ wil vermijden en van mening is dat iedereen die een ‘topeffect’ heeft een kans moet krijgen mee te doen, is gekozen voor het doen van een algemene oproep.

Alle goochelaars, die willen reageren op de oproep, sturen videomateriaal naar Park Lane TV. De beelden worden niet gebruikt voor publicatie, pilot of andere verspreiding. Het materiaal is uitsluitend bedoeld als voorselectie van die sterke effecten, die nodig zijn om een serie mee te vullen. Park Lane TV gebruikt dit materiaal om de zender ervan te overtuigen dat er voldoende sterke effecten zijn om een Nederlandse versie van het TV-programma P&T te gaan produceren. De beelden dienen ook meteen als interne pre-casting voor wanneer het programma daadwerkelijk in productie gaat.

Indien een goochelaar geen videomateriaal kan aanleveren kan contact worden opgenomen met de contactpersoon van de NMU bij Park Lane TV, Emil Sitoci, om tot een mogelijke oplossing te komen. Tel: 020-5205290 of per mail: emilsitoci@gmail.com

Het is dus nog lang niet zeker of dit programma kan worden gerealiseerd. Dat hangt uitsluitend af van al die goede goochelaars in Nederland, die bereid zijn mee te werken aan het grote geheel. Pas nadat een TV-zender het groene licht geeft, zal de ‘echte’ casting plaatsvinden door Park Lane TV. Hiervoor zal de NMU adviseurs beschikbaar stellen.

Wat betreft vragen omtrent rechten (auteursrechten en naburige rechten op trucs, muziek, beeldrecht) en vergoedingen: Er zullen duidelijke afspraken worden gemaakt tussen de producent en de artiest op individuele basis. Onderhandelen is natuurlijk altijd mogelijk wanneer beide partijen tot een samenwerking willen komen. Er zal niet verwacht worden dat iedereen "voor niets" zijn hebben en houden op tafel legt. Echter, dit zijn aandachtspunten voor een later stadium. Het is nu eerst zaak dat de zender het programma definitief aankoopt, anders komt er simpelweg geen productie.

Samenvattend is hier dus sprake van een goed doordacht stappenplan om te komen tot een TV productie, waarin de Nederlandse goochelkunst op een positieve manier centraal staat. De inbreng van de Nederlandse goochelaars zelf is echter onmisbaar om deze kans te kunnen benutten. We staan aan het begin van een lange weg, die, ook door de grondige aanpak, moet leiden tot een heel mooi product om onze geliefde vorm van kleinkunst te tonen aan het grote publiek.

Wil je dus meedoen? Neem contact op met Emil Sitoci. De deadline voor het insturen van materiaal is 30 mei.
Dit is een kans die wij, goochelaars, met z’n allen niet mogen laten lopen.

Dagelijks Bestuur NMU

“Al meer dan 60 jaar dé autoriteit op het gebied van de goochelkunst in Nederland.”
Alles over magie en magiërs – www.denmu.nl

Eddy Smit

Member+
12 nov 2004
365
130
43
Ik denk dat het handig is om in de toekomst, bij een soort gelijke oproep, de details vooraf bekend te maken. Dat voorkomt ellen lange discussies en dolen in het duister.

Verder blijf ik bij mijn stelling dat het ongecoördineerd toesturen van beeldmateriaal onze edele kunst meer schade dan goeds kan berokkenen. En natuurlijk hoop ik dat bij het doorgaan van het programma het een overweldigend succes gaat worden.

Dat spreekt voor zich!!!!!;)

K

Kees Jansen

Visitor
Alhoewel ik vaak een dispuut heb gehad met de heer Ronald moet ik nu toch echt bekennen dat ik het voor 100% met hem eens ben. Maar wat kunnen wij er met ons goed bedoelde adviezen aan doen als er een aantal goochelaars voor paal willen gaan staan. Mijn keuze zou dat in ieder geval niet zijn. Maar misschien heeft de oudere generatie, door ervaringen uit het verleden wel wat meer zelfreflectie. Verder zou je je af moeten vragen of na de hoos van alle talentenjachten, met daarin de vele doublures van collega's, dit programma wel op het juiste moment komt. Ik denk het niet. Even een moment stilte aan het front zou voor onze kunst heel positief kunnen werken. Maar ja of de publiciteits beluste collega's daar weerstand tegen kunnen bieden? Ik denk het niet;)

Richard Stooker

Member+
20 jul 2004
537
101
43
49
Breda
www.richard-stooker.com
@ Kees,
Dat de oudere generatie meer zelfreflectie zou hebben is absoluut niet waar. Als er oudere collega's zijn die nu eventueel zelfreflectie hebben is dat omdat ze dat vroeger absoluut niet hadden!
Ik heb toch aardig wat oude opnames van diverse TV programma's (jaren 70, 80 & 90) waarin er tenenkrommend optredens te zien zijn van de nu oudere collega's!

Sterker nog, ik ben van mening dat door publicteits beluste collega's van vroeger de magic hier in Nederland het werk van de gewaardeerde (en beroemde) Nederlandse collega's te niet heeft gedaan en dat ze er voor gezorgd hebben dat Nederland niet het "goochelminded" land is gebleven in tegenstelling tot andere landen.

Ik weet dat Dhr. Joop van den Ende ooit 1x een "belofte" aan zichzelf heeft gedaan en daar heeft hij zich vele, vele jaren aan gehouden, namelijk : "Ik zal nooit, nooit meer 1 goochelaar op TV laten optreden!"
Dit heeft hij aan zichzelf beloofd na een optreden van een aantal goochelaars in een grote TV show in een tent.

Nederland heeft dus aan vroegere publiciteits beluste collega's (de nu zo wijze ouderen) te danken dat het goochelen naar niveau "kneus" ging (ondanks de inspanning van onze toenmalige grootheden) en dat in andere landen juist het goochelniveau hoger en hoger werd!

We hebben hier in Nederland absoluut kwaliteit en dat hoop ik ook terug te zien in de behaalde prijzen op het aankomende FISM maar de commerciële kant (wat vele in Nederland nog steeds een vies woord vinden) is ver te zoeken net zoals de "gun factor" om een aantal collega's te laten schitteren op bijvoorbeeld TV.

TV is tegenwoordig (was vroeger al maar nu nog meer) de poort om een product onder de aandacht te krijgen!
Willen we de goochelkunst met z'n alle op een hoger (lees bekender) niveau krijgen zodat er als eerste aan een goochelaar gedacht wordt in plaats van een handlezer? Dan zullen we met z'n alle er aan moeten werken en die collega's moeten steunen die goed en mooi het vak neer kunnen en willen zetten.
Hier heeft dan op den duur iedereen een voordeel aan omdat er dan sneller aan een goochelaar gedacht zal worden op evenementen en er bereidheid zal zijn om hier geld aan uit te geven.
90% van het gewonen publiek kan niet meer bedenken dan: Hans klok, Hans Kazan & Clown/kindershow bij het woord "goochelaar/goochelen"
Dit is echt een gemiste kans!

Ieder programma met goochelen zou een "haleluja" moeten teweeg brengen bij iedere goochelaar omdat dit de kans zou kunnen zijn om Nederland bekend te laten worden met het VAK GOOCHELKUNST!

Jean-Paul

Member+
23 jun 2003
3.474
1.359
113
45
Pijnacker
www.cinemagix.nl
We hebben hier in Nederland absoluut kwaliteit en dat hoop ik ook terug te zien in de behaalde prijzen op het aankomende FISM maar de commerciële kant (wat vele in Nederland nog steeds een vies woord vinden) is ver te zoeken net zoals de "gun factor" om een aantal collega's te laten schitteren op bijvoorbeeld TV.

TV is tegenwoordig (was vroeger al maar nu nog meer) de poort om een product onder de aandacht te krijgen!
Willen we de goochelkunst met z'n alle op een hoger (lees bekender) niveau krijgen zodat er als eerste aan een goochelaar gedacht wordt in plaats van een handlezer? Dan zullen we met z'n alle er aan moeten werken en die collega's moeten steunen die goed en mooi het vak neer kunnen en willen zetten.
Hier heeft dan op den duur iedereen een voordeel aan omdat er dan sneller aan een goochelaar gedacht zal worden op evenementen en er bereidheid zal zijn om hier geld aan uit te geven.
90% van het gewonen publiek kan niet meer bedenken dan: Hans klok, Hans Kazan & Clown/kindershow bij het woord "goochelaar/goochelen"
Dit is echt een gemiste kans!
Je slaat de spijker zo op zijn kop in jouw bericht.
Zodra er maar iets van kwaliteit is, of ook maar neigt naar een hoger nivo als de rest, dan word dat al snel afgebrand tot op het bot.
Ook merk ik dat er goochelaars en illusionisten elkaar het licht in de ogen niet gunnen, misschien een beetje broodnijd of niet.
Maar als ik een act zou zijn die beter zou zijn als mijn act (als ik die al zou hebben) dan zou ik alles in het werk stellen om mijn eigen act dusdanig te verbeteren dat ik weer beter ben dan die andere.
Maarja de beste stuurlui staan blijkbaar altijd aan wal, dat is in de voetballerij al jaren zo, en dat is het ook in het Nederlandse goochelwereldje.

Mensen gaan ook meteen overal wat achter zien helaas, denken het te kunnen redden op tv door dikke contract-afspraken te mogen maken.
Nou jij als geen ander weet dat je als beginnend "tv-ster" zal ik het maar even voor het gemak noemen, alles kan doen behalve goeie afspraken maken.
Om dat te kunnen moet je credits opbouwen in de tv-wereld.
Dus je zal eerst voor een standaard-contract waarschijnlijk je magische ding moeten doen, even door die zure appel heen dus.
En als blijkt dat je als artiest populair bent bij het publiek, en dus ook de kijker, dan kan je een volgende keer al iets meer van eisen gaan stellen.

Maarja mensen willen meteen het onderste uit de kan, wat liever ook nog het restje van de kan van de buurman, onderaan beginnen, ook in tv-land, en dan komen de kansen meestal na verloop van jaren vanzelf.
Het is zaaien en oogsten, eerst moet je zaaien voordat je kan oogsten.
Blijkbaar willen mensen(de goochelaars hier) met deze pilot meteen oogsten voordat er ook maar iets gezaaid is.
Inderdaad dus een gemiste kans mocht dit programma nooit te zien zijn...

Ronald de Zeeuw

Member+
1 jan 1970
322
70
28
Soest
www.magischeloge.nl
@Richard. Je weet dat ik je een aardige kerel vindt, maar ook die slaan wel eens de plank mis en daardoor zou je nu niet in aanmerking komen om mijn huis te verbouwen om even bij die plank te blijven.
Waarschijnlijk hadden de ouderen (o.a. mijn generatie) misschien niet meer zelfreflectie vroeger maar het kwam niet zo naar buiten (nauwelijks TV, geen wat je nu noemt sociale media en hooguit een talentenjacht door de plaatselijke winkeliersvereniging) (overigens kan ik met trots vermelden daarbij ook een prijs gewonnen te hebben, bestaande uit een medaille met twee postduiven die nog over was van een vorig festijn :( ) De geciteerde opmerking over de uitspraak van Joop (ik mag nog steeds Joop zeggen uitgaande van zijn Batman periode) slaat als een koe op een varken. Als er iemand steeds een podium heeft geboden aan goochelaars is hij het wel maar dit terzijde.
@JP op papier komt alles mogelijk wat anders over, maar je gaat van de omgekeerde wereld uit.
Je hebt een TOP product (je act) die ga je verkopen Dus moet er betaald worden. Ook en zeker door de TV. Als je je
laat ondersneeuwen met eerst zaaien dan oogsten ben je een je weet wel Je hebt al een TOP product dus al gezaaid en geoogst qua product. Als je daar niet voor staat gaat de kans naar de kneusjes en daar barst het van.
Ik hoop oprecht dat het programma nooit te zien zal zijn. (ik heb trouwens al de naam van een van de eerste inzenders
van een filmpje, maak je buik maar nat, 9is in elk geval lachen net als bij het songfestival met Klukuk)

Status
Niet open voor verdere reacties.