Film The lllusionist in premiere

15 jun 2003
1.230
252
83
39
Sint-Oedenrode
www.martijnvanberkel.nl
Deze week in premiere: The Illusionist

Spannende kostuumthriller met Edward Norton als de illusionist die het Weense publiek aan zijn voeten krijgt.

Dit jaar gaan er opvallend veel films in première met goochelaars en illusionisten in de hoofdrol. Behalve The Illusionist is er binnenkort nog een film rond goochelaars die rond de vorige eeuwwisseling hun kunsten vertoonden: The Prestige van Christopher Nolan, met Christian Bale en Hugh Jackman als rivaliserende variétéartiesten.

Eind januari speelt Jeremy Piven in Smokin' Aces een doorgesnoven goochelaar in Reno en in oktober zien we Nicolas Cage als illusionist met paranormale gaven in de sf-film Next. Een curieuze trend, die deze week dus wordt opgestart met The Illusionist.

15 jun 2003
1.230
252
83
39
Sint-Oedenrode
www.martijnvanberkel.nl
Ik kan iedereen de film The Illusionist van harte aanbevelen. Heb deze film 2 weken geleden bekeken en heb erg genoten!
Wat anderen over de film zeggen :

Het Parool:
"Alles wat The Illusionist belooft, wordt waargemaakt. (..) gewiekst script" (4 sterren)

De Volkskrant:
"intrigerende film (..) zorgvuldige film, die op alle niveaus van smaak getuigt" (4 sterren)

peter vogel

Member+
6 jul 2003
445
62
28
Weet iemand wanneer de film van Carter the Greatest uit komt volgens mij waren daar ook de film rechten van verkocht.

Chris

Member+
11 jul 2004
691
2
18
www.feestgoochelaar.nl
Ik heb de film net gezien.
en ik moet zeggen dat het een mooie film is.
Op het eind komen er een hoop dingen trug waar je eerst geen weet van had.

een aanrader,
Chris

11 sep 2004
2.135
3
38
30
Volendam
ik heb een paar delen gedownload, en ik zit met een vraag

zou het effect met de spiegel (en de aanstaande princes) in het echt mogenlijk zijn, met de technologie van toen?

casper

Member+
6 jul 2003
594
3
18
31
haarlem
''Scoop'' van woody Allen draait ook sinds kort, in de ''wat kleinere'' bioscoop.
Het verhaal gaat over een illusionist.

Geen idee of er veel gegoochel in voorkomt, maar vond het wel leuk dit even mee te delen.

Groetjes
Casper!

/www.filmweb.no/bilder/multimedia/archive/00103/Scoop__2006__103966e.jpg border=0>

jan

Visitor
31 jul 2004
177
15
18
73
Genemuiden
A.s donderdag gaat de film "Night at the Museum"in premiere.Hierin laat Ben Stiller zien hoe goochelaars een doekje laten verdwijnen met de bekende gimmick.Komende tijd dus iets anders verzinnen om een doekje weg te goochelen. Gebruikt iemand nog wel eens het zwarte ei?

10 jul 2006
23
0
1
Ook een aanrader: The Prestige. Ik heb beide films gezien en moet zeggen dat ik aan het einde meer geraakt werd door The Prestige dan door The Illusionist, maar het zijn beide werkelijk waar TOPFILMS. Waar The illusionist meer focust op de goochelaar zelf, focust The prestige meer op de podiumillusie's achter de goochelaars en op het neerzetten van de ultieme illusie. Je mag geen van deze twee films missen!

Rob

Member+
29 mei 2006
103
0
16
47
Vlijmen
En Rick? Heb je de betreffende scene kunnen vinden?

Heb gisteren de promo op tv gezien van die Night at the museum-film, maar denk niet dat het een groot succes zal worden..

Mr. MoLoToV

Member+
16 jun 2003
2.261
1
38
Destelbergen
www.molotoventertainment.be
Film = Magicians

The team behind the cult Channel 4 sitcom Peep Show makes the leap to features with this comedy concerning a pair of feuding magicians. When their long-running double act ends in disaster, the pair employs every power at their disposal to make each other's lives unbearable. Andrew O' Connor directs a script penned by Jesse Armstrong and Sam Bain, and Peep Show regulars David Mitchell and Robert Webb star as the warring wizards. ~ Jason Buchanan, All Movie Guide

Rob

Member+
29 mei 2006
103
0
16
47
Vlijmen
Op verschillende goochelsites (o.a. magiccafe) staan hele discussies over de exposure van Ben Stiller van de TT in Night at the museum. Er blijven (zoals altijd) mensen die het heel erg vinden en mensen die er luchtig over doen. Het schijnt wel dat er echt wordt ingezoomd op zijn duim om het toch maar echt duidelijk te laten zien.
Ikzelf heb de film/scene nog niet kunnen bekijken, dus het is wachten op de recensie van Rick..

Martijn

Member
6 nov 2005
84
0
6
37
hengelo
ik heb de film ook gezien en het stuk waar Ben Stiller de duimspits gebruikt , hij wil het doekje laten verdwijnen , op het moment dat hij wilt laten zien dat zijn handen leeg zijn zie je dat het doekje onder de duimspits wegkomt

het is niet dat er echt op word " ingezoomed " maar weet niet of mensen gelijk denken " hee een nepduim "

maar goed , ik denk dat Tommy Cooper meer heeft verraden dan dat deze film gaat doen

Martijn

jan

Visitor
31 jul 2004
177
15
18
73
Genemuiden
De engelse film MAGICIANS die dit voorjaar in premiere ging komt (volgens o.m. Bol.com )volgende maand uit op DVD. Ik geloof niet dat de film in de nederlandse theaters gaat draaien.Het is een aardige film over 2 goochelaars die de mist in gaan door hun assistente per ongeluk te onthoofden.Zonder werk probeert de ene goochelaar een 2e Derren Brown te worden(leuke parodie), de andere probeert een belangrijke goochelwedstrijd te winnen met een nieuwe assistente.Scenes in b.v. de Davenport studio,allerlei mafkezen die trucs demonstreren bij de dealershow en de voorronden van de wedstrijd,kort optreden van Patrick Page, het is vooral voor ingewijden leuk.