1. Beste Bezoeker,
    Kom je ook naar de lezing van Andi Gladwin op 5 of 6 juni ? Zeker doen!
    Meer info kun je HIER vinden.

Goochelaars.com op het congres

Discussie in 'Nationaal Jubileumcongres 3&4 juni 2011' gestart door Jean-Paul, 27 mei 2011.

1. Jean-Paul Moderator

Wil je filmpjes zien van het congres hou dan dit topic scherp in de gaten.
    En in het afgesloten gedeelte van het forum zullen we exclusieve beelden laten zien die niet voor iedereen bestemd kunnen zijn.
    En via twitter zullen we zoveel mogelijk foto's plaatsen!
    http://twitter.com/#!/Goochelaars
    Als je ook naar het congres gaat en je maakt foto's bijvoorbeeld dan mag je dat in dit topic kenbaar maken.
  2. Stapper Goochelaar

En Jasper Oberon (die van de NMU [IMG]) heeft de pers 'wakker gekust'.
    Dat beloofd wat te worden !!!!!
  3. Stapper Goochelaar

leuk filmpje!
  4. Gert Piet Goochelaar

Geweldig! Ben benieuwd. Erg leuk initiatief.
  5. Jasper Oberon Goochelaar

Hoi Jean Paul! Ik ben reuze benieuwd wat dit op gaat leveren. Jullie zijn de Jakhalzen onder de goochelaars!
  6. Jean-Paul Moderator

Als alles gaat zoals geplanned dan word het een aanslag op de nachtrust.
    Maar dat mag de pret niet drukken.
    Van wat ik al gezien heb (lees voorbereid aan videomateriaal) word het leuk volgens het testpubliek [IMG]
  7. Jean-Paul Moderator

Wegens productionele redenen komen de reportages iets later als geplanned online.
    Onze excuses voor het ongemak.
    (ware reden: Het opgenomen beeldmateriaal moet eerst voorbewerkt worden door een externe bron, en die is gezien het tijdstip niet aanspreekbaar op dit moment)
    Maar even in het kort:
    Wat een fantastische eerste dag is het geworden.
    Mooie acts, leuke sfeer, mooie acts, leuke sfeer, had ik al gezegd dat er mooie acts waren en dat er een leuke sfeer was?

Luc Apers had zijn premiere van zijn nieuwe show.
    Er waren wat kleine schoonheidsfoutjes, (niet dat er wat effecten mis gingen) maar je merkte dat Luc toch aan een nieuw avontuur begonnen was.
    Maar toen de show eenmaal op gang was verliep het vlekkeloos naar mijn mening en was het heerlijk om naar te kijken.

Marc Oberon deed een act die heerlijk was om naar te kijken.

Max Guito kreeg tijdens het gala een staande ovatie, en zeer terecht.
    Wat een gelikte act was dat zeg, alles klopte gewoon van begin tot eind.
    Bij deze act kon je gewoon achterover leunen in je stoel, en de magie zijn werk laten doen.

Marcel Prince of Illusions, was fantastisch om te zien, mooie act, lekker ruig, laten we hopen dat voor de mensen die het gezien hebben dat het met de medewerker die de fakkel wegdroeg niks aan de hand is.
    De fakkel werd door Marcel overgegeven aan een medewerker.
    Die stopt hem vervolgens in een koker om te doven, de vlammen gaan uit, de medewerker pakt de koker vervolgens bij de opening waar de fakkel ingaat weer op en we zien twee stappen voordat de medewerker van het podium af is de vlammen uit de koker weer komen, en daar zat de medewerker met zijn hand vol in.

En er was nog iemand met het gala bezig een beetje vreemde man die volgens mij iets teveel aan de bar heeft gehangen.
    De beste man had een jasje met aardbeien aan, maar ik zag het verschil niet tussen de aardbei die erin zat en de bedrukte aardbeien op het jasje :D
    Ik heb het hier over Nico van Hulst.
    Er gingen al wat geruchten door de wandelgangen dat ons geliefde forum voorbij zou komen en op de eigenwijze wijze van Nico besproken zou worden.
    Ik moet eerlijk zeggen, we werden op een heerlijke manier door de mangel gehaald.
    De zaal lag dubbel van het lachen.
    Ik hoorde iemand een rij voor mij opeens gillen dat we Nico dan maar ere-lid moeten maken.
    Nou daar is het laatste woord intern nog niet over gesproken vrees ik.
    Hier gaan we eens lekker over "slowchatten" op het moderator-gedeelte.
    Voor de personen die er niet bij waren, jammer je hebt dan echt iets fenomenaals gemist.
    Niet dat Nico zo fenomenaal was, integendeel, het woord fenomenaal dekt de lading nog niet zoals Nico de avond aan elkaar knoopte.
    Nee het woord "fenomenaal" is niet van toepassing op Nico, dat is te veel .......weinig eer.:D
    Even alle gekheid op een stokje, je kan er lang,kort,snel of slow over praten, maar zoals Nico de avond presenteerde was subliem, als ik een hoed had zou ik hem afnemen en een diepe buiging maken.
    Kortom de dag was leuk, en het gala was een fantastische afsluiter.

Over het concours, en alle aanverwante zaken en overige artiesten, die komen allemaal aan bod in de reportages.(die dus nog even op zich laten wachten)
  8. M@@rten Bruins Goochelaar

Bedankt voor het verslagje alvast! De laatste jaren heb ik te weinig tijd om naar het congres te gaan, maar dan is het mooi om het op deze manier nog een beetje te kunnen volgen. Thx!
  9. Jean-Paul Moderator

Zometeen ga ik beginnen aan het grote editen, de technische problemen zijn opgelost.
    Maar wat was dag 2 van het congres ook weer fenomenaal.
    Ik heb het kindergoochelen gemist omdat ik bij de lezing van Vittorio Belloni aanwezig wilde zijn.
    Wat die man aan effecten laat zien, het ziet er zo ingewikkeld uit, maar de uitvoering van de effecten zijn technisch gezien te simpel voor woorden.
    En voor elk wat wils was deze lecture, munten,kaarten,parlour echt zeer divers en zoals een lecture zou moeten zijn in mijn ogen.
    Vervolgens Jon Allen, ik ken zijn werk maar het blijft een verademing om naar deze man te kijken en te luisteren.
    Leuke effecten, clean uitgevoerd, goede uitleg kortom een lecture van een hoog nivo.
    Het concours kom ik later op terug in de vorm van beeldmateriaal, maar Mario heb ik wel in mijn hart gesloten, dankzij hem heb ik leren klok-kijken. [IMG]
    Het close-up gala, ondanks de warmte in de zaal (gebrek aan airco?) waren de artiesten volgens mij in topvorm.
    Met als hoogtepunt de golden act van Marc Oberon, en Yann Frisch.
    Wat Yann Frisch doet is met geen pen te beschrijven, dit is zo uniek, zo absurd, zo goed.
    Bij hoge uitzondering en in overleg met wat hoge heren die betrokken waren/zijn bij de organisatie van het congres mogen we exclusief op goochelaars.com een héél klein stukje laten zien van de act.
    Omdat Yann zijn act liever onder de pet houd zal ik ook niet verder kenbaar maken waar het staat, dus zie dit exclusieve stukje als een soort van "easter-egg"
    En dan als afsluiter het etentje met het forum.
    Wat was dit een gezellige avond, op het laatste moment kwamen er nog wat mensen bij, en zaten we gewoon met 31 personen aan een lange tafel, het was even inschikken hier en daar, en het restaurant werkte supergoed mee dus iedereen was tevreden.
    Na het eten werd er lekker gegoocheld, maar ook leuk was dat niemand minder dan Jon Allen gezellig een vorkje mee wilde prikken.
    Deze man zit barstensvol verhalen, leuke anecdotes, en heeft overal wel een antwoord op.
    Ook liet hij zijn effect "Doubleback" nog eens een keer zien, en dit effect blijft ijzersterk om te zien.
    Ik durf wel te zeggen dat dit een leuke afsluiter was van 2 fantastische congresdagen.
    Deborah vindt dit leuk.
  10. Deborah Goochelaar

Ja JP ik wilde ff zeggen ook jij nog bedankt....ik vond het top dagen ik heb genoten..leuke dingen gezien weer nieuwe dingen bijgeleerd..tips gekregen en nieuwe mensen leren kennen...ik had nog nooit zoiets meegemaakt maar ik heb genoten...iedereen bedankt voor de gezelligheid....[IMG]
  11. Magic Dennis Goochelaar

Ik moest nog voor iemand een plastische chirurg zoeken. Die persoon wou iets aan zijn uiterlijk doen... (just kidding!)
    :p
  12. Minze Dijksma Goochelaar

Toeval of te wel niet gepland, maar het komt op je weg. Op vrijdag breng ik een gekochte truc naar de auto en op de terugweg kom ik Rini Popelier tegen. In een doorzichtige zak heeft hij een touwtruc. Hij maakt mij enthousiast voor deze truc, die hij gekocht heeft bij de stand van Jupiter. Dus ik met versnelde pas op weg naar de Jupiterstand. De man achter de tafel ziet aan mij, dat ik belangstelling heb voor de touwtruc. Na de gemaakte opmerking van het is de laatste, laat hij een mooie routine zien. Ik twijfel. Ik heb al een aardige touwroutine. Het is toch weer 70 euro, maar bij nader inzien had ik dat fout gelezen, want het was 40. Ondertussen kwam Martin naast me staan en hapte snel toe. Daar ging de laatste. Er lag nog wel een dvd van de truc. Dat viel de man in de stand ook op. Na de gemaakte opmerking: Het kan zijn, dat er nog een verdwaald stuk touw in de koffer zit. Na een poosje van vrij worstelen in een koffer met allerlei spullen komt hij met een triomfantelijk gezicht en een stuk touw te voorschijn. Na al deze moeite kan ik niet anders en koop de truc. Thuis gekomen plug ik de dvd van de truc in de dvd speler en zie een mooie uitleg van Soma. De goochelaar, die in 2009 wereldkampioen is geworden. Maar, maar er staat ook nog een nummer van Soma op. Zijn touw act. Een nummer met alleen een stuk touw. Maar wat een mooi nummer. Prachtig uitgespeeld en ondersteund met prachtige muziek. Wat een dvd. Wat een geweldige aankoop. Dat was nagenieten van een prachtig congres.
    Want ik sluit mij aan bij al die mensen, die een prachtig congres hebben meegemaakt. Het waren voor mij twee geweldige dagen, die in een roes voorbij gingen. Maar de herinneringen blijven. Want het waren twee dagen met een aaneenschakeling van prachtige momenten. Prachtige concournummers. Een prachtige gala met geweldige artiesten en een geweldige presentator. Wat heb ik genoten van Nico van Hulst. Wat heeft hij goochelaars.com geweldig op de hak genomen. Een geweldige Close-up gala met alleen maar hoogtepunten. Ik kon me vinden in de uitslag van de jury. Zij verdienen een geweldige pluim. Het is altijd gevoelig beoordelen, maar het is weer gebeurd met volle inzet en naar beste eer en geweten. Juryleden bedankt voor jullie inzet.
    Arie Stapper en Gert Piet verdienen een hele grote pluim. Zij hebben dit allemaal in gang gezet en begeleid. En hebben er veel energie in gestoken. Maar het was het meer dan waard. Mannen bedankt. Maar ook alle andere mensen die aan dit congres hebben meegewerkt. De werkers achter de schermen, het personeel van het theater, het NMU bestuur en natuurlijk alle congresbezoekers. Zij hebben met z'n allen weer gezorgd voor een geweldige sfeer. Dan kom je weer tot ontdekking, dat goochelen heel veel facetten heeft. En dat goochelen meer is dan een trucje doen of een geheimpje kennen.
    Wat een prachtig congres. Een congres bij toeval? Mooi dat toeval bestaat.
    DennisM, Fritz met een Z en Jac vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina