1. Beste Bezoeker,
    Kom je ook naar de lezing van Andi Gladwin op 5 of 6 juni ? Zeker doen!
    Meer info kun je HIER vinden.

Goochelaars en democratie

Discussie in 'Over dit forum' gestart door Joop Fenstra, 26 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maarten Vogelaar Goochelaar

Sorry Master Wega, u heeft helemaal gelijk! :) Mijn oprechte excuses. :)
  2. Ray Goochelaar

Een beetje consistentie zou wel fijn zijn Joop, je moet dan ook niet meer reageren :p

Oeps sorry off topic!
    Peter Quintus en Michel vinden dit leuk.
  3. Eddy Marlo Goochelaar

Ik wil als wijze van expirement wel een forum opzetten waar geen eisen worden gesteld aan avatar, naam, inhoud van posts, spelling etc. als daar behoefte aan is. Ik hoor op dit forum en rond me heen steeds vaker "ik stop met goochelaars.com", en geklaag over het te strenge beheer van de site. Wellicht is een apart, minder gereguleerd forum, een mooie aanvulling op deze site. Ik heb nog wel een stukje webspace over, waar dat forum op geplaatst zou kunnen worden. Een forum opzetten is voor mij ook geen probleem. Maar dan moet er uiteraard wel belangstelling voor zijn. We zien snel genoeg of het een puinhoop of een succes is.

Als het een succes is kan het nieuwe forum naast goochelaars.com blijven bestaan als aanvulling voor mensen die wat meer vrijheid willen. Als het al snel een puinhoop wordt kunnen we de strikte handhaving hier wellicht wat beter waarderen.
  4. clownpatje Goochelaar

Ik weet niet of dat gaat werken, Edwin. In het begin ongetwijfeld wel, maar na een tijd zal het waarschijnlijk in elkaar storten. Ik ben er zelfs van overtuigd dat er dan goochelaars terug naar dit forum komen en laten weten dat het hier toch niet slecht is.
    Het is nu eenmaal zo dat het op een forum om woordenwisselingen draait. Soms worden er verkeerde woorden gewisseld of worden de woorden verkeerd geïnterpreteerd. Dat is op elk forum, denk ik.

Persoonlijk heb ik dus geen behoefte aan een nieuw forum, ik blijf lekker hier (want hier is het, ondanks af en toe een discussie over het forum, niet slecht, daar ben ik van overtuigd).

Grz

Patje
  5. Stapper Goochelaar

Tja, in amerika is alles beter,
    ook daar is er geen democratie,
    ook daar zijn er eisen als je op het forum wilt blijven,
    daar worden zelfs mensen 'er uit gegooit',
    alleen maar omdat ze letters op de verkeerde volgorde plaatsten,
    en dat naar de mening van de moderator, wat weer niet
    overeenstemde met de mening van de 'man zonder avatar' ...

Mijn mening:
    - zonder handhaving geen regels
    - zonder regels geen orde
    - zonder orde geen plezier
    Maurice Meijer M&M en clownpatje vinden dit leuk.
  6. Ronald de Zeeuw Goochelaar

Is mogelijk de volgorde ietsje pietsje verkeerd ?
    Je maakt eerst regels - dan handhaving -
    door handhaving ontstaat orde (van de regels)
    Maar minder plezier ? ;)
    Zou zo maar kunnen toch ?
  7. Jac Goochelaar

Ik sluit me volledig aan bij Arie en Patje.
    Sommige hebben lange tenen, sommige schrijven het onhandig op (maar bedoelen het niet zo!) en ten alle tijde ontbreekt de nuance in de tekst. Vaak is er een misverstand met het gevolgd dat het tot een woordwisseling komt.

Daarnaast moet gezelligheid ook vanuit de mensen zelf komen. Door bijdrage van iedereen. Maar wie draagt er wat (actief) bij op het de forum? Dat zijn er geen 1400! Als het er 600 zijn, is het veel. Wat doen die 800 'stille' andere dan?

Wat ik hier wel jammer vind, is dat er niet inhoudelijk over specifieke handelingen mag worden gesproken van een effect. Soms ben ik daar wel eens naar nieuwsgierig. Maar als je ergens bent, zul je de regels moeten respecteren!
    cojanlis vindt dit leuk.
  8. Danny Joseph Moderator

Kleine nuancering: voor gemarkete danwel gepubliceerde effecten geldt dit inderdaad; een simpel ethisch dingetje om de rechtmatige auteur niet van zijn brood te beroven.
    Los daarvan kunnen tips met betrekking tot een losstaande techniek, tot op zekere hoogte en mits in het beveiligde gedeelte, natuurlijk wel. Of een hulpvraag waaruit een interpersoonlijke communicatie (PM, webcam, afspreken) uit voortvloeit natuurlijk.
  9. Ray Goochelaar

Edwin ik heb er eerlijk gezegd ook eens aangedacht, ik zag/zie alleen geen meerwaarde voor mijzelf om een paar uur te besteden aan het opzetten van Wordpress/PHPBB of whatever.

Echter volg ik je graag vooral als we weer eens intelligente discussies gaan houden over methodes en presentatie.

Arie en Platje, wat jullie zeggen is totaal niet waar. Ik ben "op papier" moderator van een hypnose site voor teenage hypnotiseurs en ik heb nog nooit ingegrepen in de 3 jaar dat ik daar zit. Het reguleert zichzelf prima. Mijn taak is alleen om te coachen of eens advocaat van de duivel te spelen en mensen te duwen om verder te denken dan de aangeleverde informatie en zelf tot conclusies te komen. Ik heb nog nooit over taalfouten, of off topic zaken mijzelf druk gemaakt.
    Hooguit dat ik een post neerzet dat die vraag al eens is gesteld en dat er een zoek functie is.
    En dan heb je het notabene over een gemiddelde leeftijd van 19!
    Het internet heeft allang bewezen zichzelf extreem goed te reguleren.

Overigens is bij mij de plezier ernstig weg uit NL door alle regel-geilheid en handhaving. Het begint de hel van west-europa te worden door de bekrompen regelgeile mensjes.
  10. Nico van Hulst Erelid & V.I.P.

Oh jongens m'n vingers jeuken maar ik heb mezelf beloofd tot het einde van het jaar Erelid te blijven maar het is heeeeeel moeilijk. ARIE STAPPER IK HEB IN MIJN LEVEN GELUKKIG VEEL ORDELOOS PLEZIER GEHAD.He dat lucht op zo off topic ff te slowchatten
  11. cojanlis Goochelaar

Moet alles dan altijd afgewogen worden, goochelen en wat er bij hoort is toch vooral om het plezier, ook al verdienen sommigen onder on daar hun brood mee. Mijn job doe ik ook met plezier en liefst zonder gezeur, en als er in mijn offertes een schijffout zou staan wil dat niet zeggen dat mijn installaties daarom minder afgewerkt zijn.
    Ray vindt dit leuk.
  12. Danny Joseph Moderator

Aangezien iedereen zijn zegje heeft gedaan, gaat dit topic op slot.

Dit is geen censuur om andere onderwerpen in de kiem te smoren; maak daar gerust een eigen topic voor aan.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina