Het volgende: Mijn schoonmoeder staat als juf voor de klas in groep 1/2 (leeftijd 4,5 jaar) Binnenkort viert ze haar verjaardag en ze zou het leuk vinden om aan de kinderen een trucje mee te geven om thuis aan de ouders te laten zien. Ik had haar al het effect met de 5 kaarten en een paperclip voorgesteld (paperclip op de middelste kaart bevestigen), maar daar was ze nog niet superenthousiast over. Kortom, wat is een leuk effect (en relatief makkelijk te maken) voor kleuters om uit te voeren ? Alle ideeën zijn welkom!
Martijn ik denk dat dit ook wel leuk is http://www.dynamitemagic.nl/shop/index.php?main_page=product_info&cPath=42&products_id=2467
Ik zou het eerder goochel-achtig houden doorzichtig plastic bekertje met stukje papier over de openingen een "goochelmat" van dezelfde kleur papier als het papier onder het bekertje: munt neerleggen, beker er op: munt weg Een toverhoed maken met een dubbele bodem palmboom toveren: stuk papier of krant oprollen, inkepingen maken aan de bovenkant, uittrekken = palmboom
Martijn probeer eens een Origami te vouwen erg leuk voor de kids en hier een link http://kids.flevoland.to/knutselen/valentijn.shtml groetjes math veel succes er mee
Waarschuwing doe dit effect vooral niet op school doe maar lekker thuis Maar waarom geen geld truc eigelijk.Dat zouden pap en mam wel kunnen gebruiken tijdens de crissis
Ik kreeg laatst een aanvraag voor een voorstelling en ook het verzoek of ik de kinderen van 5 jaar een trucje aan kon leren dat ze thuis kunnen laten zien. Mijn antwoord was dat ik dat voor kinderen van 7 jaar of ouder kon doen, maar niet voor peuters. Ze reageerde met de opmerking dat ze dat eigenlijk zelf ook wel dacht, en boekte me toch voor een voorstelling; moraal van dit verhaal: voor alles is een leeftijd.
Geld trucs zijn zeker goed in deze tijd , maar pas op voor kleingeld voor dat je het weet hebben ze het ingeslikt, en dat moeten we niet hebben .
Tis toch leuk om de kinderen een eenvoudig trucje mee te geven en aan te leren...en fier dat ze dan zijn....
neem 2 closet rollen (zonder papier ) en 2 ping pong ballen. ball in elke koker. toon bal in koker 1 en niets in koker 2 (knijpen) bal verhuist naar van koker naar koker. hoop dat het duidelijk is zo.
Misschien dan toch een nuttige bijdrage geven: goochelen is heel echt voor kleuters tot 5-6 jaar. Als ze weten hoe het werkt is het geen goochelen meer, ben erg benieuwd of je ermee weg komt om het dan nog een goocheltruc te noemen voor hen. Misschien kan je beter een circustrucje aanleren zoals een bal op een lepel balanceren.
Je maakt van een luciferdoosje een toverdoosje. Je kan het doosje leeg tonen (er zit een geldstukje geklemd tussen het omhulsel en het doosje). Als je het doosje sluit, valt het geldstukje in het doosje en heb je een cent 'getoverd'. De kinderen kunnen van het doosje echt iets leuks maken door het te versieren met glitters, gekleurd papier, ... Ik werk nu en dan voor en met kleuters en dat is écht zeer plezant om te doen! (het feit dat het voor hen heel echt is, maakt het dan ook zo speciaal... - ik gebruik nu en dan goocheltrucs in de lagere klassen waar ik sta en voor veel kids is dat een mogelijkheid om eens iets te laten zien en plots worden de meest verlegen kinderen de grootste durvers!)
Flupke leuk idee , het lucieferdoosje , en fijn dat je voor de kleuters zo iets doet ,dan vericht je goed werk ga zo door ,groetjes math.
Flupke je haalt wel de luciefersen uit het doosje voor de kinderen he anders krijgen we een helegrote goocheltruc,sorry maar daar dacht ik ineens aan .
Ja, liefst... 'k Zie het al staan in de kranten: Piepjonge illusionist legt school in de as na eerste vuurtruc...
Terug on topic, dan... Je kan ook omgekeerd werken: klem een kartonnetje met de grootte van de bodem van het luciferdoosje tussen het omhulsel en het doosje en leg een cent in het doosje. Als je dan het doosje sluit, dan ligt het kartonnetje op de cent en heb je de cent 'weggetoverd'. Twee trucs voor de prijs van één...
en dan kan je nog aan de onderkant een rij lucifers kleven en dan is het doosje weer vol als je het omdtaaid, je moet dan wel de bodem 4 mm laten zakken