Hgt 2012 nieuwe aanmeldingen.

Discussie in 'Algemeen' gestart door Richard Stooker, 23 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Richard Stooker

Richard Stooker Goochelaar

Aan ieder die zich geroepen voelt.

Het team van HGT heeft de samenwerking met Richard Stooker Productions zeer prettig gevonden en zullen de samenwerking weer oppakken voor HGT 2012.
    Wat houdt deze samenwerking in?

Richard Stooker Productions zal de "voorauditie's" en advies voor zijn rekening nemen voor het onderdeel "Magic".
    De doelstelling van beide partijen is om ongeveer 6 professionele magic acts een platform te geven bij HGT 2012.

Ter verduidelijking hierbij een aantal punten:
    -"Professioneel" betekend hier dat je act(s) "gelikt" en TV waardig moeten zijn en niet dat je professioneel alleen maar moet optreden om mee te mogen doen.

-Je moet minimaal 3 acts hebben waaronder het volgende:
    1 act die direct en zonder speciale achtergronden is te vertonen en maximaal 3 minuten duurt! (Dit is de "TV Auditie" ronde.)
    2 acts die geschikt zijn voor de liveshows. (Deze acts mogen maximaal 6 minuten duren en hier zullen dan meer mogenlijkheden mogelijk zijn met de technische mensen van HGT. Er zullen dan repetitie's in de studio zijn.)

-De leeftijd is niet van belang, dit mogen volwassenen maar ook junioren zijn.

-Alle kosten zullen voor rekening zijn van de artiest, er zullen dus geen onkosten zoals bijvoorbeeld reiskosten vergoed worden.

-Bij deelname zul je constant beschikbaar moeten zijn als je in de liveshow zit. Dit omdat er veelvuldig repetitie's zullen zijn.

-De wachttijd zal tot een minimum beperkt worden maar is helaas niet uit te sluiten. Dit heeft productietechnische redenen.

-Richard Stooker Productions zal alleen aanmeldingen accepteren die minimaal 2 acts in afrondende fase (of nog beter al klaar) heeft en voldoen aan de gestelde eisen zoals hierboven beschreven.
    Richard Stooker Productions behoudt zich het recht zich te bemoeien met de act(s) om de kans van slagen naar de liveshows te vergroten (en dus automatisch de goochelkunst in Nederland op een hoger niveau te tillen)
    Er kunnen geen rechten ontleend worden aan Richard Stooker Productions en aan HGT.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Aanmeldingen kunnen via PM en via de email richard_stooker@hotmail.com (Een _ tussen voornaam en achternaam)

ps.
    Ik ga geen discussies aan op het forum over dit onderwerp.
    Eventuele vragen zijn uiteraard wel mogenlijk en zullen beantwoord worden op het forum.

Mvg,

Richard Stooker
  2. Jean-Paul

Jean-Paul Administrator Medewerker

Fantastisch initiatief weer Richard dat je dit op je wilt nemen, ik hoop voor je dat je een hoop goede aanmeldingen krijgt.
    Ondanks dat ik niet mee kan doen heb ik toch een vraag:
    We weten allemaal dat er geknipt kan worden in een act.
    Als ik een act zou hebben voor de "tv-auditie" heb ik dan ook inspraak op de manier waar er eventueel geknipt mag worden, zodat de act vanuit magisch oogpunt beter uit de verf komt voor mijn gevoel als artiest?
  3. Richard Stooker

Jean-Paul,

Bedankt voor je aardige woorden.
    Het initiatief kwam van het team van HGT en ik ben blij dat we weer kunnen samenwerken om goede acts te laten zien aan het Nederlands publiek en hiermee proberen de goochelkunst in Nederland weer op een hoger niveau te krijgen.
    HGT heeft dus de auditie voor de magic uit handen gegeven zodat ik hun uiteindelijk zo'n 6 acts (personen) zal aanleveren.
    1 ding moet duidelijk zijn en dat is dat je als kandidaat niets maar dan ook niets te eisen hebt!
    Enige inspraak is dus ook niet mogelijk!

Maar.......................................................hier kan Richard Stooker Productions wat in betekenen!

HGT weet nu dat professionele acts nu eenmaal meer vergen dan zomaar "een act" en hier is die samenwerking met Richard Stooker Productions van toepassing.
    Als eerste zal ik er voor zorgen dat de acts voldoen aan de eisen waardoor er niet geknipt hoeft te worden!
    Mocht het noodzakelijk zijn dat er wel in geknipt moet worden dan zal HGT samen met mij hier naar kijken om de act zo te knippen dat deze een logische opbouw heeft. De enige inspraak die "we" (de goochelaars) hebben loopt dus via mij.

Echter als de act zo gemaakt is voor TV (rekening houdend met vele TV technische zaken) dan hoeft er niet geknipt te worden wat het beste is voor iedereen. (scheelt HGT ook weer edit tijd)

Hopend hiermee de antwoorden gegeven te hebben.

(Mocht er wat aan de zinsbouw schelen, dit komt omdat ik dit snel tussen 2 klussen even heb opgeschreven om snel reactie te geven. Mijn excuus hier voor bij voorbaat)
  4. Richard Stooker

Ik heb een aantal vragen gekregen welke ik hier in het algemeen zal proberen te beantwoorden.

-Moeten de acts al klaar zijn?
    Dit is geen harde nee maar je kunt begrijpen dat HGT graag wil zien wat je in huis hebt en ook graag wil zien welke acts je zult gaan willen doen. Hoe meer de act klaar is hoe groter de kans is dat je mee mag doen. Het spreekt dan automatisch voor zich dat beeldmateriaal je helpt in de deelname.

-Gaat alles via jou en blijft dat zo?
    Er is afgesproken met het team van HGT dat de aanmeldingen voorlopig via mij zullen gaan. Dit gebeurd ook bijvoorbeeld bij een Judo-bond die voor een aantal toppers zal zorgen.

-Waarom moet jij er nu weer tussen zitten?
    Tja,....ik heb er ook even over moeten nadenken of ik er nu weer tussen moet zitten maar ik denk dat alle partijen er uiteindelijk beter van worden. Hoe dan?
    HGT krijgt natuurlijk weer veel aanmeldingen van vele artiesten met de daarbij behorende "gezeur" aan eisen van al die artiesten. HGT kan simpelweg hierin niet aan voldoen omdat er dan helemaal geen programma meer opgenomen wordt.
    Het belangrijkste is een programma maken, het liefts met geweldige acts.
    Door 1 tussenpersoon te hebben die de belangen van beide partijen weet (die van de artiest en die van het programma) kan hij voor een goede balans zorgen tussen wensen, eisen en mogelijkheden. Hierdoor zal een standaard "nee, niet mogelijk" vaker om te buigen zijn in "moet lukken" of zelfs "geen probleem!"
    Sommige eisen zijn van de artiest niet reƫel maar soms zijn ook de programma makers te halstarrig. De tussenpersoon kan door ervaring en opleiding hier mooi en zonder emotie een oplossing in vinden die voor beide partijen redelijk zijn.
    Vorig jaar is deze samenwerking zeer prettig verlopen en dus wilde HGT graag weer samenwerken.

-Ik ben niet professioneel, ben ik wel goed genoeg?
    Geen probleem! Laat het me weten en stuur me je acts op.

-Ga je me coachen en/of verplichten wijzigingen in mijn act aan te brengen?
    Nee, coaching is voorlopig niet mijn bedoeling. Door tijdgebrek zit dit er voorlopig niet in. Ook zal ik je niets verplichten, jij bent zelf verantwoordelijk voor je eigen act.
    Wat ik wel zal doen is je tips en advies geven om je act te verbeteren (mocht dit nodig zijn natuurlijk) voordat ik je doorstuur en mijn garantie geef aan het HGT team. (Door de garantie hoeft er dan voor geen auditie gedaan te worden maar kun je gelijk door naar de TV auditie met de jury)

-Ik heb geen strakke act op muziek maar een comische act, mag dit?
    Graag! HGT wil dolgraag een comische act hebben en gaf als voorbeeld de act van Ravini met de komkommer act waar ze erg om gelachen hebben en dit erg grappig vonden.
    Ondanks dat deze act 2 kruizen had gehad, ze vonden de act "te leuk" en deze moest in de uitzending zitten! Well done Ravini, ze hebben je onthouden en dat is niet ter nadeel maar juist een compliment!

-Wat een gezeur, ik wil niet via jou maar rechtstreeks me aanmelden bij HGT.
    Dit kan natuurlijk. Houd er wel rekening mee dat je zelf voor alles moet opkomen. Zoals eerder beschreven zullen de meeste wensen en eisen met een "nee" beantwoord worden. Sterker nog je zult een contract moeten ondertekenen dat je nergens recht op hebt!

-Heb je een voorbeeld van een succes wat anders niet gelukt zou zijn?
    Ik heb er meerderen!
    Voorbeeld 1
    Mijn act heeft uiteindelijk ruim 7 minuten geduurd door een komische interactie met Gordon en ik wist dus dat er in mijn act geknipt en geplakt zou gaan worden. Ik heb kunnen regelen dat er een aantal zaken erg belangrijk waren voor de act waaronder het begin waarin de kist geintroduceerd werd en wanneer de kist naar beneden kwam er geen camerawissel in mocht zitten omdat anders de kijker zou kunnen denken dat de voorspelling er dan in zou zijn gestopt. Met deze (en andere) zaken is rekening gehouden wat geresulteerd heeft in ruim 4 minuten uitzending van de act!
    Verder waren er een aantal belangrijke zaken zoals de kist hangend op het toneel en wensen dat het toneel achter de schermen leeg waren tijdens mijn act ter voorkoming van het ontdekken van het geheim.
    Voorbeeld 2
    Manro heeft mogen repeteren en heeft mooie afspraken kunnen maken met de techniek. Helaas heeft de techniek van HGT een belangrijke misser gemaakt met het licht waardoor de kijker kon zien hoe een effect werkt.
    Het was zeer gemakkelijk van het team van HGT om de act toch zo in zijn geheel met de fout (niet van Manro) uit te zenden. (Je had namelijk getekend voor het weggeven van al je rechten) Dit heeft het team van HGT niet gedaan!
    We hebben (Manro, het HGT team en ik) overlegd wat de mogelijkheden waren zodat iedereen tevreden is.
    De act overdoen was geen optie dat was duidelijk en ook was duidelijk dat Manro niet wilde dat de act op deze manier op TV kwam zonder dat hij hier iets aan kon doen. Er is afgesproken dat het HGT team in de editroom zal kijken of de fout hersteld kon worden (werken met contrasten, andere camerapunten, etc) of niet. Als het niet mogelijk zou zijn om de fout er uit te halen dan zou de act van Manro niet uitgezonden worden.
    Helaas was de act niet in de edit-room te herstellen dus is de act uit de serie gegaan!
    Zonde van de tijd van Manro maar ik denk dat Manro tevreden is met de oplossing omdat het zo uitzenden van zijn act geen oplossing zou zijn.
    Sterker nog, het HGT team zou graag, heel graag Manro weer willen hebben voor deze nieuwe serie!!!!

En zo zijn er nog meerdere successen geboekt!

-Ik heb al een keer mee gedaan en wil graag nog een keer mee doen, is dit mogelijk?
    Nee, het is niet mogelijk om mee te doen aan HGT 2012 als je uitgezonden bent!
    Heb je wel mee gedaan maar ben je niet uitgezonden geweest dan mag je weer mee doen.

-Ik snap het nog steeds niet, wat doe je nu voor me?
    Ik zorg voor de eerste selectie voor het HGT team, dit scheelt jouw extra auditie rondes. Verder kan ik garant staan voor een artiest/act. Dit kan het verschil maken tussen niet mee doen en wel mee doen.
    Ik help je bij je act door tips en trucs te geven om zo ongeschonden door de TV auditie te komen. (Geen kruizen)
    Ik kan niets garanderen net als het HGT team. Als er op de X gedrukt wordt door de jury dan is dit zo.
    (maar er zijn trucjes om te zorgen dat er niet gedrukt wordt)
    Verder zal ik regelen dat er zo weinig mogelijk gewacht hoeft te worden en kan ik er voor zorgen dat je bijvoorbeeld direct na de pauze bent als je langere opbouwtijd nodig hebt bijvoorbeeld. Ook kan ik er voor zorgen dat je bijvoorbeeld eerder mag opkomen omdat je nog bijvoorbeeld een ander optreden hebt.
    Omdat er toch gemixed wordt is het wel zo leuk en handig als er een aantal goochelaars op dezelfde dag kunnen optreden. (Dit kan niet allemaal achter elkaar omdat de jury van niets weet en deze afwisseling in de acts wil zien.)
    Het is dus niet mogelijk om bijvoorbeeld 4 goochelaars achter elkaar te laten optreden. Dit zal dan verdeeld worden over de dag.
    Verder zal ik dan op de dag aanwezig zijn om te kijken of ik als tussenpersoon nodig ben voor zowel artiest als het HGT team bij de voorbereidingen en zal ik er zijn na het optreden mochten hier productionele fouten in zitten.
    Let op,......Ik help je niet als je zelf een fout maakt! Dit hoort nu eenmaal bij het optreden! De productie mag dan gewoon de act uitzenden hoe vervelend dit ook is voor jou!

Even samen gevat, ik kan zorgen voor RUST! Deze rust heb je nodig voor je optreden om zo je te kunnen focussen op je optreden.

Hopend hiermee de meeste vragen beantwoord te hebben.
  5. M@@rten Bruins

M@@rten Bruins Goochelaar

"-Bij deelname zul je constant beschikbaar moeten zijn als je in de liveshow zit. Dit omdat er veelvuldig repetitie's zullen zijn."

Betekent dat, dat je een aantal weken / maanden zonder inkomsten / werk zit of hoelang is die periode?
  6. Richard Stooker

Je zult bij deelname liveshows er van uit moeten gaan "een aantal dagen"
    Je zult dit dan moeilijk of niet kunnen combineren met werk. Er staat tegenover dat je wel een groot exposure hebt wat natuurlijk ook wat waard is!
  7. M@@rten Bruins

M@@rten Bruins Goochelaar

Ja inderdaad...ik zou het persoonlijk niet doen, maar iedereen is vrij in die keuze en je maakt zelf de beslissing om mee te doen, dus je weet waar je aan begint en onder welke voorwaarden.
  8. Tommy Blooper

Tommy Blooper Goochelaar

Ik vind het een goede ontwikkeling, goochelaars en illusionisten zijn vaak kwetsbaarder dan andere groepen op televisie. Er worden te vaak fouten gemaakt door externe factoren waar jij als deelnemer op wordt afgerekend. Mocht je een goede act hebben maar twijfelen over productionele zaken is dit een uitgelezen kans om wel mee te doen. Ik doe niet mee omdat mijn shows meer voor theater geschikt zijn, en de doelgroep die kijkt naar HGT niet mijn doelgroep is. Ik denk dan ook dat er voor mij geen winst te behalen valt.
  9. Ger Smith

Ger Smith Goochelaar

Ik wil wel wat doen hoor, lijkt me wel weer een uitdaging en als ik de romp slomp niet hoef uit te voeren dan past het prima in mijn drukke bestaan:)
    Ik heb met de voorronde van NUG meegedaan maar phoe, dat was best een aanslag op je leven en gezond verstand hoor..
    Maar mijn doel is nog niet behaald en die is ...
    minimaal 1 x 5 minuten exposure op Tv, dat lijkt me geweldig om voor mij pa te kunnen realiseren.. he will be proud...

G
    Maurice Meijer M&M en clownpatje vinden dit leuk.
  10. Goed initiatief Richard. Ben zeer benieuwd.

Echter nog een niet geheel onbelangrijke vraag. Ik lees
    Hoe zit het met de contractuele voorwaarden als men met jou een samenwerkingsverband wilt sluiten?

:)misschien lees ik erover heen hoor.
  11. Richard Stooker

Bedankt allemaal,

Wat betreft de contractuele voorwaarden moet je het als volgt zien. Je tekent voor gehele afstand maar het is prettig als je een directe link heb die de keiharde voorwaarden kan afvlakken om zo 2 partijen tevreden te houden.
    Zo gaat het nu eenmaal. En alleen is veel moeilijker als dat je met meerdere personen 1 team vormt.
  12. Richard Stooker

Er zijn aanmeldingen en collega's die interesse hebben maar we hebben niet genoeg!
    Kom op, meld je aan met je beste act!
  13. Ger Smith

Ger Smith Goochelaar

Hoi Richard

Het komt er nog niet van, ben to busy om het ff snel om te zetten... maar wanneer er een kansje komt dan grijp ik hem..

Grt

Ger
  14. Eddy Smit

Eddy Smit Goochelaar

@Er staat tegenover dat je wel een groot exposure hebt, wat natuurlijk ook wat waard is!

Het is verstandig om eens te gaan praten met de geen die al mee gedaan hebben. Dit om te horen wat de genoemde exposure uiteindelijk heeft opgeleverd.
  15. Jo De Rijck

Jo De Rijck Goochelaar

Is dit programma stijgend of dalend in populariteit eigenlijk? Ik wil nog een jaartje wachten, is er dan nog een editie...
  16. Dalend voor zover ik het begrijp.

Hoe staat het met de aanmeldingen? Wanneer zijn de audities? Uitzendingen? ;) wil wel op de hoogte gehouden worden natuurlijk.
  17. Richard Stooker

Hallo allemaal,

Hierbij wil ik jullie laten weten dat ik niet meer beschikbaar ben voor HGT 2012.
    Wil je mee doen dan kun je direct contact opnemen met Patrick Hink van Blue Circle. Hij is de eindredacteur dit jaar voor HGT 2012.
    Je kunt Patrick eventueel mailen via patrick.hink@bluecircle.tv

Hier volgen nog wat extra tips als je mee zou willen doen.

Tips:
    -Zorg voor een krachtig effect wat niet langer duurt dan 2 minuten in de auditie en camera auditie!
    -Muziek is sterker dan tekst!
    -Zorg er voor dat je trucs ook op camera goed overkomen. (Speelkaarten zijn te klein en vele toneeltrucs worden ontmaskerd wanneer de camera er close-up op zit)
    -Magic is show, zorg er dus voor dat je er "Showbizz" uit ziet.

Om eventuele roddel maar direct uit te sluiten, Ik heb dit besluit genomen omdat ik bezig ben met een ander format wat zou kunnen gaan conflicteren met HGT.
    Omdat we (Blue Circle en ik) graag in de toekomst nog willen kunnen samenwerken is deze keuze gemaakt.

Ik kan voorlopig niets zeggen over het andere format tot alle contracten zijn getekend. Ik ben van mening dat de goochelkunst in Nederland een grote "boost" hier van kan gaan krijgen en dat iedereen die zich met de goochelkunst bezig houd er voordeel aan heeft. Updates zullen volgen.

Mocht je mee willen doen met HGT 2012, succes!

Met vriendelijke groet,

Richard Stooker
  18. Jean-Paul

Succes met je nieuwe avontuur!
  19. Jan.Bouwhuis

Jan.Bouwhuis Goochelaar

Had ik het goed dat ik onlangs een voorproefje zag van HGT.
    Op de buis vanaf 30 maart als ik het goed heb.
    Zijn er nog goochelaars die mee doen?
  20. Jean-Paul

Ja er doen goochelaars en illusionisten mee.
    Maar eventuele namen hoor je niet van mij(weet niet of dat op prijs gesteld word) dus dat word gewoon lekker kijken :D
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina