Ideeënbus

Discussie in 'Op- en Aanmerkingen' gestart door Jean-Paul, 7 mei 2011.

1. Jean-Paul

Jean-Paul Administrator Medewerker

Zoals beloofd een nieuw topic om met ideeën/suggesties te komen voor het forum.

Spelregels voor de ideeënbus
    • Je idee moet uitvoerbaar zijn
    • Je idee moet kort en bondig omschreven worden
    • Je idee moet ook een duidelijke korte motivatie hebben waarom jouw idee een goed idee is
    • Als je het niet eens bent met een idee/suggestie van een ander persoon dan is het toegestaan om hierop gemotiveerd je mening te laten weten.
    • Bij misbruik van deze ideeënbus word deze onmiddelijk gesloten(off-topic gaan, persoonlijke aanvallen, oftewel alles wat in strijd is met de forumregels)
  2. Heer Jean Paul,
    1.
    Zoals ik al in een andere topic aangaf lijkt een speciale discussie-rubriek waarbinnen de regels wat opgerekt worden mij wel aardig. Ik denk dat er leden zijn die vinden dat een discussie te snel wordt afgekapt. Verplaats die dan naar de speciale rubriek.

2.
    Een chatbox. Dan kunnen er discussies worden gevoerd die of topic zijn. Vriendschappen kunnen worden gesloten en/of aangehaald, afspraken kunnen worden gemaakt en technische ondersteuning kan worden verleend.

Uiteraard alle twee de punten volgens de algemene normen en waarden.
    cojanlis vindt dit leuk.
  3. Jean-Paul

1.
    In het off-topic gedeelte is er ruimte genoeg om te discussieren, en zijn we al wat soepeler, dus daar zijn de regels al zodanig gerekt dat het gewoon zeer doet.
    Discussies is juist waar het op een forum over gaat, maar als een discussie de kant opgaat van moddergooien/illegale activiteiten/op de persoon spelen ipv de bal sorry maar helaas is dat niet toegestaan.

2.
    Een chatbox is naar mijn bescheiden mening niet nodig om off-topic discussies te voeren.(hoe de andere moderators erover denken weet ik niet)
    Daar hebben we het off-topic gedeelte voor.
    Ook is een chatbox niet "modereerbaar" dus als het uit de hand zou lopen dan hebben wij de mogelijkheid helaas niet om hierop in te grijpen.
  4. S.v.d.M.

S.v.d.M. Goochelaar

ik vind een Chatbox zelf wel handig zo kun je nog uitgebreid praten over mekaars zijn mening,dingen die te koop heeft/ruil,afspraken, en andere dingen zo hoef je niet constant een bericht te plaatsen en wachten tot je antwoord hebt
  5. Kunnen de topics welke zijn gesloten bij koop & verkoop niet verwijderd worden na afloop?
    clownpatje vindt dit leuk.
  6. Leon Heussen

Leon Heussen Goochelaar

Een hulplijn bij spoed vragen?
    Stel voor dat iemand dringend iets moet weten,
    dan wordt hier ook sneller en serieuzer op gereageerd.
  7. :p aan wat voor dringende vragen moet ik denken? Wie blijft er stand-by?
  8. Jean-Paul

een hulplijn??? nog even en we moeten de 50/50 in zetten :D
    Maar een verkooptopic word al gesloten als er iets verkocht is.
    Maar dan alleen als de verkopende partij daar om vraagt.
    Soms word er wel eens iets verkocht en word dat gewoon niet gemeld op het forum.
    En aangezien wij geen PM berichten kunnen lezen tussen forummers blijft dat lastig te controleren.

Maar inderdaad, wat moeten we onder spoed vragen verstaan?
    Spoed waarbij de forummers je moeten helpen of spoed waarbij het modteam je moet helpen?
    In principe als je de hulp nodig hebt van de moderators kan je altijd een melding maken en dan gaan er bij ons alarmbellen af.
  9. MagicJurgen

MagicJurgen Goochelaar

Goedemiddag, u belt met de hulplijn van goochelaars.com! Heeft u een klacht toets "1", heeft u een vraag toets "2", valt u vraag hier niet onder toets "3".
    U vraag zal niet direct maar binnen 50 werkdagen beantwoord worden. Nog een prettige dag verder!
  10. Danny Joseph

Danny Joseph Administrator Medewerker

"Ik ben mijn break verloren, en nu weet ik niet waar de gekozen kaart zich bevindt."
    Of een van mijn favorieten: "De Goochelaars.com Hulplijn! Bij aankoop van 7 faro shuffles de 8e gratis!"
  11. Jean-Paul

Ik denk dat we onze telefonist gevonden hebben.
    Werktijden zijn 24/7 en salaris krijg je niet, ook wij worden ook niet betaald om met het vingertje te wijzen hier en daar.
  12. Leon Heussen

Leon Heussen Goochelaar

Ja bijvoorbeeld dat er een goochelaar een hand heeft gebroken ofzo en hij zoekt iemand die dan op die dag kan invallen dingen die bijvoorbeeld snel geregeld moeten worden
    of iemand heeft een truck kapot en hij wil hem repareren omdat hij hem misschien 2 a 3 dagen erna nodig heeft in zijn show en heeft dan misschien tips en hints nodig bij het repareren.
  13. Jean-Paul

Ja dat zijn spoeddingetjes inderdaad.
    Maar is een bericht op het forum dan niet beter met als topictitel bijvoorbeeld:

!!!SPOED!!! Ik heb een gebroken hand wie kan voor mij invallen morgen? !!!SPOED!!!

Ik denk dat je dan sneller mensen bereikt als bijvoorbeeld eerst een moderator contacteren.
    Of je kan zelf in de telefoon klimmen binnen je eigen netwerk/vriendenkring of er iemand beschikbaar is.
    Het contact opnemen met een moderator, daar zie ik persoonlijk niet echt de versnelling in.
    Wij als moderators kunnen niet meer doen dan een berichtje op het forum plaatsen.
  14. Beste JP.
    Mijn duimspits is gescheurd en ik moet over 5 minuten op. Kan je me helpen?
    Ik zie je zo!
    Leon Heussen vindt dit leuk.
  15. Jean-Paul

secondenlijm erop en klaar ben je.

(6 minuten...niet slecht betreft reactietijd, wie durft nu nog te beweren dat we langzaam zijn met zaken?)
  16. Stapper

Stapper Goochelaar

Hoi JP, dat lijkt me logisch, want als je het nodig vond, had je het al gemaakt.
    Een begrijpelijke maar niet inhoudelijke reactie.

Het lijkt me dat ook daar slow-chatten niet gewenst is ....

Dit is een inhoudelijk punt. Dit is ook moeilijker op te lossen. Toch wil ik je vragen om te informeren of hier behoefte aan is. Ik zie serieuze oplossingen. Die wil ik met je delen als je gaat overwegen om deze wens van bezoekers in te willigen.
  17. Jean-Paul

In het off-topic gedeelte zijn we iets milder, en als het "slow-chatten" constructief blijft zie ik geen probleem in "slow-chatten"
    Pas als er echt onnodige berichten voorkomen dan kunnen we beslissen om in te grijpen.

Persoonlijk betwijfel ik of er behoefte is aan een chatbox, dit omdat dit onderwerpje van mei 2011 is.
    Als er echt zo'n grote behoefte aan zou zijn dan was de response op dat bericht wel groter geweest denk ik.
  18. MagicJurgen

MagicJurgen Goochelaar

Een chatbox is opzich wel een leuk idee, maar ik denk als er een chatbox komt dat iedereen dan zijn of haar vragen daarop stelt, omdat je dan sneller antwoord krijgt. En dan word er minder gebruik gemaakt van de topic's.
    Het zou natuurlijk wel leuker zijn om met iedereen te kunnen chatten maar zelf denk ik dat er maar niks veranderd moet worden en dat alles zo maar moet blijven :)
  19. Jac

Jac Goochelaar

Zou het niet handig zijn om een speciale index te maken voor speciale goochelatributen? Dus wat hier niet regulier verkrijgbaar is (op voorraad!) in de goochelwinkels.
    Eventueel in een mogelijkheid om kort recensie toe te voegen aan de leverancier/over de attribuut.
    De voorwaarde moet zijn dat het item een hoge kwalitatief waarde moet hebben en/of speciaal.

Enige tijd geleden zocht Mitch Durbank een speciaal goochelmat (niet te krijgen in Nederland). Hij werd goed opweg geholpen door Jasper en nog iemand. Waarom die atributen en adressen niet aan elkaar koppelen.

Zo zijn er wel meer vragen over attributen als speciale (exclusievere) munten: Auke Van Dokkum en Todd Lassen.

Een aantal goochelaars hebben die kennis, waarom niet inzetten tot mogelijk gebruik ervan?
  20. Jac

Jac Goochelaar

Oja. Spellingscontrole op de reactie-menubalk: Scheelt een hoop en zinloze geouweh**r op het forum! Graag deze ook de mobiele variant.

Deel Deze Pagina