1. Beste Bezoeker,
    Kom je ook naar de lezing van Andi Gladwin op 5 of 6 juni ? Zeker doen!
    Meer info kun je HIER vinden.

Ideeënbus

Discussie in 'Op- en Aanmerkingen' gestart door Jean-Paul, 7 mei 2011.

1. clownpatje Goochelaar

Is blijven pallaveren over spelling niet een beetje 'dom'? Kunnen we niet gewoon over de fouten heen lezen en teruggaan naar de basis: GOOCHELEN?

Grz

Patje
    cojanlis vindt dit leuk.
  2. Robert.de.Peffer Goochelaar

Daarin heb je gedeeltelijk gelijk, maar de enige manier om het te leren is door te oefenen. Als je hier op je fouten word aangesproken dan kan dit voorkomen dat je deze in de toekomst herhaald.

Hier is het nog een aardigheidje maar ik zou de kans om te leren altijd met beide handen aanpakken. Spelling is in de erg belangerijk. Bij ons worden bijvoorbeeld sollicitaie brieven met te veel fouten meteen aan de kant geschoven.
  3. clownpatje Goochelaar

Oké, Robert, ik kan je nu al vertellen dat er in je vorige berichtje een aantal spelfouten stonden (bv. word aangesproken moet met een 't'), maar ik vrees dat ik je niet help door de foutjes die je maakt klakkeloos te verbeteren, dan weet je nog niet hoe het komt dat je deze fouten maakt.
    Ik wil je wel helpen door te accepteren dat je fouten schrijft en je gewoon te zien als een collega die mee discussieert.

Grz

Patje
    cojanlis en Jac vinden dit leuk.
  4. Alex Buijk Goochelaar

Als ik aanvragen krijg staan vaak de mails ook vol met fouten, gelukkig schuif ik deze mails niet aan de kant.;)
    Ook mijn antwoorden zullen wel eens betrapt worden op spellingsfoute wel laat ik er altijd de spellingscontrole overheen gaan.

Wij als goochelaars zijn ervoor om het publiek te vermaken,
    Ik denk dat de klant liever een vlotte goede goochelaar ziet met hier en daar een foutje in de mail dan een saaie goochelaar die 100% zijn teksten goed schrijft zonder fouten.
    Roel Beckers en clownpatje vinden dit leuk.
  5. clownpatje Goochelaar

Voila, elkaar respecteren als collega en elkaar niet afschieten omdat er ooit eens een foutje in de tekst zou kunnen staan.
    Jac, Math.van.Rhee en Roel Beckers vinden dit leuk.
  6. Math.van.Rhee Goochelaar

Ja zelf vind ik een spellings controle op de menubalk wel zien zitten tenslotte maken we allemaal fouten , en het ziet naderhand wel erg slordig uit , waar je toch aan blijft ergeren .
    Probleem opgelost jac een goede voorstel .:eek:
  7. Math.van.Rhee Goochelaar

clownpatje , je hebt gelijk in wat je zegt maar anderen denken waarschijnlijk anders er over en je zelf verwijt je naderhand ach hoe had ik dit nu moeten verbeteren dus als er een spelling controle kan komen maken we daar gebruik van met zijn allen toch.:confused:
  8. Danny Joseph Moderator

Het probleem met spellingscontrole is dat het enkel woorden kan verwerken, geen zinsbouw, vervoeging en interpunctie. Het staat dan ook vast dat een goed gespeld bericht niet leesbaar hoeft te zijn, en vice versa.
    Ray vindt dit leuk.
  9. Ray Goochelaar

@Robert in dat geval is het: Wanneer jij op je fouten wordT aangesproken ;)
    Owe het het is Belangrijk en niet Belangerijk en het is sollicitatie ipv sollicitaie :p

(Niet dat ik het altijd foutloos doe hoor maar deze "d" "t" was wel duidelijk)

@Allen ik denk dat het belangrijk is dat we elkaar begrijpen en word aangesproken of wordt aangesproken is voor mij allebei duidelijk. Laten we niet op iedere slak zout leggen en ons bezig houden waar we hopelijk beter in zijn. Goochelen/Performen!
    Robert.de.Peffer en clownpatje vinden dit leuk.
  10. Randy Goochelaar

Er zit tog een spellingscontrole in de browsers die je gebruikt ?
    Ik gebruik het zelf ook voor de engelse forums .
    Ray vindt dit leuk.
  11. Robert.de.Peffer Goochelaar

@Ray, uiteraart was deze express om te kijken of er opgelet werd. ( gompie wat is dat makelijk van mezelf zeg :oops: )

Zoals ik zei ben ik er ook geen ster in en gebruik ik waar nodig de word spellingscontrole.
    Ray vindt dit leuk.
  12. Math.van.Rhee Goochelaar

Dit is een leuk iedee robert misschien gaat dit lukken , bedankt voor je tip.

Deel Deze Pagina