1. Beste Bezoeker,
    Kom je ook naar de lezing van Andi Gladwin op 5 of 6 juni ? Zeker doen!
    Meer info kun je HIER vinden.

Illusionist gezocht voor as zaterdagochtend voor tv programma

Discussie in 'Algemeen' gestart door Ron Timmer, 10 nov 2011.

1. Jo De Rijck Goochelaar

K weet niet of dat zo is, vind dat wel interessant wat de ervaringen van anderen hierin zijn. Vincent was na de nug show meteen beroemd. Zelf zit ik wekelijks een minuut op tv bij de eo zonder daar echt meer werk uit te halen. Mijn ervaring is dat je heel veel op tv moet komen vooraleer je echt bekend wordt. Het label bekend van op tv is sinds de reality molen niet meer relevant denk ik. Heel benieuwd naar tegenreacties hierop.
  2. clownpatje Goochelaar

Goh, ik ben daar ook niet van overtuigd. Als een omroep me vraagt, is mijn eerste vraag: welke reclame staat daar tegenover? Als ze zeggen: we kunnen geen reclame maken, vertel ik hen dat ik geen korting kan geven. Meestal gaat het dan niet door, maar da's dikke pech voor hen.

Een ander voorbeeld is een reclamespotje dat voor mij (gratis) 2 x werd uitgezonden op Q-music België. Dit spotje was er een met een grappige kwinkslag, maar het heeft me op 1 dag 170 i.p.v. 15 bezoekers opgeleverd én 3 aanvragen. Of ze doorgaan, is twijfelachtig, maar de mensen kennen nu de weg naar mij.

Via deze link het spotje:

http://www.youtube.com/watch?v=XGz0d6kdVRo
  3. Marc Woods Goochelaar

Ik ben het eigenlijk wel met Jan eens, maar het feit dat ze er zo laat mee zijn lijkt wel alsof ze ervan uitgaan dat het toch wel lukt om een gek te vinden die het wil doen...
    clownpatje vindt dit leuk.
  4. clownpatje Goochelaar

...en die 'gek' is vaak iemand die onervaren is en kost wat kost op tv wil komen.
  5. Kiko Goochelaar

@ Jo als je het op dit manier zou willen doen dan zou ik in ieder geval duidelijke afspraken maken met ook een actieve rol van de programmamakers ten behoeve van jou naamsbekendheid (of wat je er ook maar aan wilt hebben ipv geldelijke vergoeding.)
    Uit wat er nu geplaatst wordt blijkt vooral dat het op tv niet om jou zou gaan. Misschien kom je wel helemaal niet in beeld. Misschien wordt je naam ook wel helemaal niet genoemd als je daar geen afspraken over maakt. Alleen een youtube filmpje van een stukje uit het programma puberruilmet jou illusie vertoont door een ander (een 11 jarige die het waarschijnlijk na een half uur ofenen niet al te florisant in beeld zou kunnen brengen) waar jij zelf niet op te zien bent ik twijfel sterk of dat goed reclame amteriaal is.
    Verder is de vernoeming op je cv/ speellijst natuurlijk wel interessant en de meeste mensen zullen ook niet zoveel verder kijken. Maar goed ook waarschijnlijk wat als ze het programma zien waarin jou "leerling" van 11 jaar mogelijk nogal klunsig (want het moest in een half uur geleerd en zij hadden nog nooit eerder iets met illusies gedaan.) jou illusie staat te vertonen (voor het eerst voor publiek?) vraag ik mij af of dat goede reclame is voor jou "deskundigheid" als "consultant"of voor jou illusies.

Ik zou dan zelf nog eerder gaan hypen met nieuwsbrieven en links en wat al niet meer naar je wiebelwagen filmpjes. Want 1: die heb je al, 2) die zijn leuk, 3)dat is iets wat je waarschijnlijk meer vanuit je hart doet itt tot alleen maar voor de zendtijd/reclame/cv. (hoewel aan de andere kant denk ik dat het mee werken aan puberruil eigenlijk ook waarschijnlijk hartstikke leuk zal zijn. Ik ben alleen van mening dat er tegen werk en huur een vergoeding mag staan. Dat hoeft idd niet perse of direct geld te zijn.)
  6. Kiko Goochelaar

@ Jan als je het zo'n mooie kans vind mag ik vragen waarom je het dan zelf niet aangrijpt?
    Of heeft dat puur te maken met dat zij een doorzaag illusie willen en jij die niet hebt/doet ?
  7. Jo De Rijck Goochelaar

lezen mensen dat waar ze op reageren eerst zelf door?
  8. Jean-Paul Moderator

Als ik illusionist zou zijn dan zou ik aan een "optreden' als dit echt mijn vingers niet branden.
    Dit omdat je dan een geheim weg gaat geven aan kinderen, en daar lijkt mij een illusie net iets te duur voor.
    Plus de kans bestaat dat er onbedoeld exposure is van de illusie omdat het door onervaren mensen gedaan word.
    Just my two cents....
  9. Maurice Meijer M&M Goochelaar

Helaas is het vaak zo dat je geen enkele vinger meer in de pap hebt zodra alles is opgenomen. In de montage zouden ze zomaar alles waar jij als "consulent/goochelmeester" staat weg kunnen knippen. Als je dan nog een beetje geluk hebt dan zie je alleen in de aftiteling 1 seconde je eigen naam voorbij schieten. (en niet je website zoals afgesproken)

Bij de tv is er een gebrek aan goodwill richting goochelaars. Allemaal moeten we afspreken dat we niets meer voor niets doen, enkel op die manier dwing je respect af en is er ruimte voor onderhandelen.
  10. Jo De Rijck Goochelaar

Hoe is het nu afgelopen eigenlijk?
  11. Jean-Paul Moderator

The Angels zijn in het gat gesprongen, in de lente komt dacht ik de bewuste uitzending.
  12. M@@rten Bruins Goochelaar

Zij zullen het niet gratis doen, neem ik aan?
  13. Elise@ Leek

is het uiteindellijk nog gelukt?
  14. Jean-Paul Moderator

Ja het is gelukt en inmiddels ook uitgezonden.
  15. Bekijk hier het eindresultaat:

Kiko vindt dit leuk.
  16. Kiko Goochelaar

Haha dat is een erg leuk item geworden!
    Christiaan Stiphout vindt dit leuk.
  17. Math.van.Rhee Goochelaar

Evi hier heb ik respekt voor erg duidelijk;)
    Christiaan Stiphout vindt dit leuk.
  18. Jo De Rijck Goochelaar

mooi, dat had niemand beter kunnen doen dan the angels :)
  19. EVI Goochelaar

Nou het item is me 100% meegevallen. Misschien is het wel door al die talentenjachten op tv dat veel mensen de laatste tijd lijken te verwachten dat er altijd wel een paar 'gekken' zijn te vinden die zonder vergoeding willen komen optreden, onder het mom van 'gratis promotie'. Als je ergens betaald optreedt heb je ook een publiek, maar dan worden tenminste kosten als reiskosten, aanschafkosten, maaltijden, kleding en promotie betaald. Zelfs als 10 jarige net beginnende goochelaar moet je kosten maken om ergens te komen optreden. Het is dan wel je hobby, maar het moet ook je hobby kunnen blijven zonder als puber al failliet te gaan. Buiten Europa is er al een trend aan het ontstaan, getuige dat plaatje dat ik plaatste, waarbij artiesten aangeven dat zij ook een gezin hebben dat moet eten, ook elke maand een energierekening hebben, en zich ook scheel betalen aan een zorgverzekering net als ieder ander....
    Doet niks af van dat optreden van The Angels. Erg mooi gedaan. Ook niet afgedaan met een goedkoop truucje. Petje af.

Deel Deze Pagina