Input gevraagd voor moderators-overleg

Discussie in 'Algemeen' gestart door Jean-Paul, 24 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jean-Paul

Jean-Paul Administrator Medewerker

Binnenkort komen de moderators weer bij elkaar voor overleg.
    Het doel van dit soort samenkomsten is om te kijken of er bepaalde zaken de aandacht nodig hebben, wat we kunnen verbeteren of veranderen aan alles wat maar met goochelaars.com te maken heeft.

Uiteraard hebben de moderators elk ook wel wat punten van aandacht die de revu gaan passeren die avond.
    Maar misschien heb jij als lid van het forum ook wel een constructieve suggestie.
    Graag lezen wij die suggesties in dit topic.
    Zet je suggestie in dit topic en geef duidelijk aan waarom je die suggestie maakt, dus met goed onderbouwde reden.
    Losse kreten hebben wij namelijk niks aan.
    Misschien overbodig maar hier twee voorbeelden hoe het wel en niet moet.

Fout:
    Ik vind dat de forumregel X moeten verdwijnen.

Goed:
    Ik vind dat forumregel X moet verdwijnen.
    Deze regel zorgt namelijk ervoor dat de bananen blauw van kleur zijn, en omdat er heel weinig mensen blauwe bananen lekker vinden kan je de regel beter weglaten.
    Desnoods verander je de forumregel van X naar Y zodat de bananen voortaan geel van kleur zijn.
    Dit zorgt er dan ook voor dat ze veel lekkerder van smaak zijn, maar ook meteen mooi van vorm worden.
    Want een vierkante banaan zit niemand op te wachten.

Ja ik begrijp de absurditeit van het voorbeeld van goed, maar hierin lees je wel het "hoe, wat en waarom"
    En daar gaat het ons nou juist om, dat is informatie waar we dan mee kunnen werken.

Dus ben je het ergens niet mee eens, dit is je kans en grijp die dan ook, wij staan open voor elke suggestie voor elk denkbaar onderwerp dat met goochelaars.com te maken heeft.
    Probeer je suggestie of suggesties kort en bondig te houden en hou het overzichtelijk, en plaats geen onzinsuggesties.
    Een heel verhaal waarin we moeten zoeken naar de suggestie zitten wij ook niet echt op te wachten.(het overleg moet geen nachtwerk worden :D )

Verder zal dit topic zeer streng gemodereerd worden.
    In dit topic zal het alleen toegestaan zijn om suggesties te plaatsen, dit om het topic voor ons overzichtelijk te houden en zodat we niet hoeven te graven in de berichten naar die ene suggestie.
    Elke andere vorm van reageren, al dan niet verkapt verpakt in een suggestie, zal niet getolereerd worden in dit topic en kan resulteren in een officiele waarschuwing.
    Mocht je de behoefte hebben om een suggestie ter discussie te stellen dan is dat uiteraard wel toegestaan in een ander door jou nieuw te openen topic.

Mocht je nog vragen hebben dan hebben wij die liever via de conversatie mogelijkheid van het forum (voorheen nog steeds de PM)
  2. NY Magic

NY Magic Leek

1) Wellicht moeten de moderators zich toch buigen over het vraagstuk hoe vervuiling van topics tegen kan worden gegaan. Ik erken dat in sommige (bijvoorbeeld) verkoop topics van jaren geleden nog relevante informatie over het product kan zijn gegeven dat wellicht interessant is voor andere lezers.

Anderzijds zijn er ook genoeg topics waar dit niet het geval is. Als lid zijnde interesseert het mij niets dat goochelaar X in 2001 de duimspits welke hij van zijn opa heeft gekregen heeft verkocht. Ik noem maar een voorbeeld. Ik bedoel niet dat moderators het totale forum nu moeten gaan afzoeken naar deze nietszeggende informatieloze topics, alleen dat het misschien prettig is om dit vanaf heden bij te houden.

Ik hoef geen 10 redenen te horen waarom dit niet zou kunnen. Ik ken de struikelblokken, maar ook de voordelen. Het is uiteraard aan jullie om dit te bespreken. Veel succes!

2) Scherp de regels voor topics in ruil/verkoop aan. Er worden vaak genoeg nutteloze en nietszeggende opmerkingen geplaatst waardoor het doel van de verkoper of zoeker verloren gaat. Tevens wordt een topic dermate onoverzichtelijk. Wat mij betreft mag dit meer zwart/wit gehouden worden. 1) een vraag stellen over het product of 2) bieden. Andere opmerkingen mogen wat mij betreft verwijderd worden.

3) Voor het off-topic gedeelte geldt als eis dat je je adres moet opgeven. Mijn inzien totaal overbodig daar de eigenaar (eigenaren) van dit forum daar niets mee te maken hebben. Voor mij is het dan ook 'de' drempel op me niet op te geven. Vragen naar namen, leeftijden, ervaring, woonplaats en/of goochelclub lijken mij meer dan voldoende. Waarom zou ik immers mijn adres aan een vreemde geven?

4) Tevens zou ik graag willen dat moderators op 1 lijn zitten in het handelen en ingrijpen. Als ik terugkijk in de geschiedenis zie ik toch afwijkingen in het optreden. Hierdoor wordt het bij mij niet helemaal duidelijk waar ik wat kan zeggen. Het is niet zo zeer een suggestie voor het forum zelf (ohjee, sanctie?) maar wel sterk gerelateerd. Ik constateer toch met regelmaat slowchats e.d. waar niets over wordt gezegd. Wellicht is het een idee om toch nog is door te nemen wat wel/niet is toegestaan en wat gedoogd wordt.

Ik hoef geen directe reactie op de bovenstaande punten aangezien ik er vanuit ga dat leden op de hoogte worden gehouden van de uitkomsten van het gesprek (Daar het de leden wat aangaat).
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina