Lidmaatschap goochelclub.

CAJARI

Member+
19 jun 2003
1.619
73
48
Goirle
Graag zou ik een discussie willen aanzwengelen over hoe goochelaars het lidmaatschap ervaren van de goochelclub waarvan zij lid zijn. Kom je er voldoende aan je trekken , of vind je dat het steeds dezelfde zijn die de kar moeten trekken, en er meer 'notulisten' dan 'doeners' op je club rondlopen?

mitch durbank

Member+
18 jun 2003
938
257
63
44
Emmen
www.mitchdurbank.nl
Ik ben lid van vereniging Passe-Passe. We zijn net weer met een nieuw seisoen begonnen.En we hebben een voledig nieuw bestuur waarin ikzelf ook actief ben.
Wij hebben dus het afgelopen jaar ook een jaar gehad dat er niet veel meer werd gedaan op de club. Dit wil zeggen dat er meer vergaderd werd dan gegoocheld.Dit is een van de redenen dat we een nieuw bestuur hebben gevormd. Dit wil niet zeggen dat het meteen beter hoeft te zijn maar dit is wel het strefen. We hebben de avondindeling geheel veranderd zoals de rondvraag is er niet meer. Dit geeft namelijk aanleiding tot discussie. Alles wat de leden nu te melden hebben dat kunnen ze persoonlijk aan het bestuur voor leggen. Ook hebben wij de opstelling van de tafels veranderd er zijn nu een stuk of 6 zitjes met zo`n 5 a 6 plaatsen. Zo kunnen de closse-uppers ook aan de slag op een bijeenkomst.Natuurlijk kunnen de mensen die wat centraals willen laten zien dit voor de hele groep doen.
Eens in de twee maand organiseren wij nu een evaluatieronde. dit wil zeggen dat er een aantal mensen zijn die hen act laten zien aan de tafeltjes en dan meteen comentaar krijgen na hen act van hen colega`s dit wordt genoteerd. Over twee maand mag je laten zien wat je verbeterd hebt aan je act. Verder proberen wij nu voor elke bijeenkomst iets nieuws te organiseren.Bv een lezing of magicsports. Een simpele truc vier groepjes en elk groepje werkt zij truc uit tot een act. aan het eind van de avond mogen de groepen laten zien wat ze gemaakt hebben. zo krijg je vier dezelfde truc`s op een zeer vershillende wijze gepresenteerd.
Tenslotte zou ik het ook leuk vinden om te horen wat jullie allemaal doen op een clubavond. Misschien zijn er wel leuke ideeen bij die wij ook eens kunnen proberen.

groetjes MItch.

H

Henk Prins

Visitor
He bel mij maar even dan. Ik ben ook van de Magische ding in Friesland ( 0512 332556 ).

J

Jeroen van Gorp

Visitor
Kan iemand hier iets vertellen over GONGA, de goochelclub uit Rijen, Noord-Brabant? Is voor mij nl erg dichtbij en het overwegen waard denk ik...

Jeroen

CAJARI

Member+
19 jun 2003
1.619
73
48
Goirle
citaat van Jeroen van Gorp: Kan iemand hier iets vertellen over GONGA, de goochelclub uit Rijen, Noord-Brabant? Is voor mij nl erg dichtbij en het overwegen waard denk ik...

Jeroen

Jeroen,

Ik ben bijna vanaf de oprichting met een korte pauze ruim 25 jaar lid geweest van Gonga. Als secretaris, en daarna als lid. Het aantal leden was op het laatst niet zo groot meer, maar er hing wel een prettige sfeer.Men schijnt nu een behoorlijk aantal leden te hebben, amateurs en professionals. De secretaris is Rini Poppelier, tel 073-6414626. De bijeenkomst is een keer per maand, ( ik dacht de eerste dinsdag van de maand) bij Boerke Jacobs in Rijen.

Patrick L'baum

Member+
20 jun 2003
912
7
18
52
IJsselstein
citaat van Simon Bakker:

Ik ben lid van de Magische Kring Centraal Nederland.

Ik vind het altijd ontzettend gezellig, zowel de officiele avonden als de zogenaamde 'oefenavonden'. Er hangt een relaxte sfeer. Ik heb vooral aan het begin erg veel geleerd, de laatste tijd niet echt veel meer, maar nu Flip Hallema net lid geworden is hoop ik dat dat weer zal veranderen. Ik ben ook van plan om van nog een goochelclub lid te gaan worden, ik ben er alleen nog niet uit welke.

Groeten Simon

Ik ben ook lid geweest van een goochelclub. Inmiddels ben ik geen lid meer. Ik vond het meer een gezelligheidsclub waar je niet veel leerde. Mijn ervaring was dat ik meer leerde van een goede DVD dan van het bezoeken van een maandelijks weliswaar gezellig avondje.