1. Beste Bezoeker,
    Kom je ook naar de lezing van Andi Gladwin op 5 of 6 juni ? Zeker doen!
    Meer info kun je HIER vinden.

Loaden? ik? welnee joh..

Discussie in 'Videos' gestart door E.A.D. Magic, 5 feb 2012.

1. E.A.D. Magic Goochelaar

Anders sta je even zwaar opvallend je cups te loaden vanaf 3.59..... ik ben niet onder de indruk..

Math.van.Rhee vindt dit leuk.
  2. Leon Heussen Goochelaar

E.A.D hij begon bij 3 min en 2 sec al hoor:eek:
    of had je dat niet gezien;)

Leon
  3. Danny Joseph Moderator

Wij hoeven ook niet onder de indruk te zijn van de techniek. Kijk ook eens naar zijn false transfers, geen subtiliteit te bekennen.

Gelukkig weet Gazzo dat straatgoochelen om veel meer draait.
  4. Jean-Paul Moderator

Het belangrijkste is dat het publiek ge-entertained word/is.
    En daar is hij wel ontzettend goed in.
    E.A.D je valt stiekum in de valkuil net als vele goochelaars, die kijken alleen puur naar techniek. :D
    En ok toegegeven het is verre van subtiel.
    Maar het publiek blijft wel staan, en heeft het naar zijn zin, en mij persoonlijk maakt het dan niks uit of een transfer slecht uitgevoerd is.
    Als het publiek het naar zijn zin heeft dan is je doel behaald, want dat is het belangrijkste.

En blijkbaar doet hij wel iets goed, beter als jij en ik bij elkaar.
    Kijk eens naar de lijst met referenties op zijn website:
    http://www.gazzoshow.com/gazzoshow/Clients.html
    Om jaloers van te worden.....
    cojanlis vindt dit leuk.
  5. Dave de Ruiter Goochelaar

misschien technisch niet geweldig maar toch een super entertainer
  6. Leon Heussen Goochelaar

Dat ben ik met jullie eens
  7. Math.van.Rhee Goochelaar

Als ik zo iets op straat doe , zorg ik voor de aandacht , en ik weet zeker dat ze blijven staan , en wat hij in het filmpje doet doet hij erg goed.
    Het is wat jean paul ook zegt entertaniment daar draait het om maar ik heb er van genoten erg leuk om naar te kijken en goede leerstof voor iedereen . ;)
    cojanlis vindt dit leuk.
  8. Jan Kosters Goochelaar

Als je iets in een klein schermpje ziet is het anders. Hij maakt live dankbaar gebruik van afleiding. Op het juiste moment kijk je naar het balletje of naar zijn gezicht, dan laadt hij. Vervolgens zie je niet dat de beker nog ergens 'in de buurt' komt. Enorm verschil tussen live-performance en tv-optreden (en camera-standpunten).
    Leon Heussen vindt dit leuk.
  9. Inderdaad wat jan zegt. Mensen kijken niet de heletijd naar je handen. worden wel afgeleid.
    maar alsnog. als je hem dan opzoekt op internet dan zie je het alsnog....
  10. Bietfriek Goochelaar

Ik vind het wel o.k. hoe hij zijn publiek vermaakt. Leken hebben niet veel referentiemateriaal en/of kennis.
    Wat dacht je van de mensen achter hem? Die zien echt wel wat er gebeurt maar het boeit hem blijkbaar niet....zijn focus ligt op de mensen voor hem. Dat zijn de mensen die vermaak zoeken.
  11. Kevin Lencano Goochelaar

@E.A.D: ik zou zijn dvds kopen, dan zie je hoe goed hij de cups and balls beheerst. Hij heeft hier misschien een offday, maar niet te vergeten dat zijn linkerhand sinds 1994 niet meer geheel functioneert na een beroerte te hebben gehad.

Zoals Danny aangaf weet Gazzo wel beter.
    Een leuke quote van Gazzo, Nick Nickolas, Kozmo, Jimmy Talksalot, Eric Evans om er een paar op te noemen: "Streetperforming is not about the tricks or the magic. It is about you" Misschien geldt dit voor het goochelen in het algemeen (maar daar ga ik niet over)

@Bietfriek: Waar het optreden voor straatartiesten om draait is het vermaken, entertainen en daar uiteindelijk geld voor te ontvangen. De mensen achter Gazzo gaan hem geen geld geven dus dat ze zien hoe het gebeurt interesseert hem inderdaad niets.

Op de Tales from the Street dvds van Kozmo zegt hij in gesprek met Danny Hustle over Gazzo: "He is one of the funniest performers out there (on the streets), he does'nt even have to do any magic, so why is doing the Cups & Balls? The answer: he needs to end his show somewhere, so he chose the cups and balls to end it."
    Jeffrey.de.Lange vindt dit leuk.
  12. Stapper Goochelaar

Als de grote verrassing tevoorschijn komt, zie je de man zijn mond open vallen, terwijl hij perfect zicht moet hebben gehad op het laden! Ik denk dat de toeschouwers niet realiseren waar ze naar kijken. Dat is mij ook veel opgevallen. Je ziet mensen kijken naar een handeling die ze niet moeten zien. Vervolgens ga je gewoon door met toneelspelen. En tenslotte is er die oprechte verbazing. Dan hebben ze wel gekeken maar het niet gezien ....

Voor mij is er (sinds dien) een verschil tussen kijken en zien ...
    Bietfriek en Kiko vinden dit leuk.
  13. Math.van.Rhee Goochelaar

AAn zijn accent te horen komt hij uit Australie, ik hoor echt aussie talk, en ik verzeker je die lui hebben een goede babbel , ik heb er zelf ook 15 jaar gewoond vandaar ik dit herken .
    Ik vind hem geweldig maar dat had ik al aangegeven top.;)
  14. Kevin Lencano Goochelaar

Sorry Math maar Gazzo is een Brit.....
    Leon Heussen vindt dit leuk.
  15. Math.van.Rhee Goochelaar

OK ik dach dat hij australise was , even goed bedankt, voor je info dan heeft hij ergens roots in australie , of is er geweest ik hoor ergens iets van een dialekt,groetjesmath.
  16. Leanne Kester Goochelaar

Zijn vrouw is een maandje geleden in Australiƫ aan het werk geweest. Geloof dat ze er ruim een maand heeft gezeten. Zou best kunnen dat Gazzo er ook is geweest...
    Arie Stapper vindt dit leuk.
  17. Math.van.Rhee Goochelaar

Maar ik hoor iets van ausralische in hem
  18. Phren Leek

Gazzo is een zeer vaardige kaart manipulator geweest, klote van zijn beroerte, hij zou 1 van de beste seconddeals hebben... geleerd van Walter irving scott zelf.

Zijn stijl van beledigen met een glimlach is gevaarlijk maar hij voert het echt super uit... Top gast!
  19. E.A.D. Magic Goochelaar

Als een straat goochelaar staat te prutsen blijf ik ook altijd staan. Heb ik me in Barcelona prima mee vermaakt.

Ik heb de indruk dat ze bij jou zo ie zo blijven staan:p

Geen idee:O

Ik heb verder geen idee wie deze man is, maar hij schijnt bekend te zijn. Misschien komt het omdat ik nooit eerder een dvd van hem heb gezien:O
  20. Phren Leek

Misschien heb je van Walter Irving Scott gehoord? Een legendarisch figuur in de cardmagic wereld. Gazzo was de enige leerling die Walter ooit heeft genomen.
    "Phantoms of the cardtable - confessions of a cardsharp"... aanrader, heerlijk gebrachte geschiedenis en goeie tips over bottom deals, second deals, punch en edge work.
    Anyway, Gazzo entertaint prima, maar ben het er wel mee eens dat zijn cups & balls routine meer van zijn karakter moet hebben dan van zijn techniek.

Deel Deze Pagina