1. Beste Bezoeker,
    Kom je ook naar de lezing van Andi Gladwin op 5 of 6 juni ? Zeker doen!
    Meer info kun je HIER vinden.

Performen met een gambling type persona

Discussie in 'Algemeen' gestart door S.W.Erdnase, 9 feb 2012.

1. Tommy Blooper Goochelaar

Ps ik overigens er van uit dat we het hebben over een betaald optreden ( table hoppen o.i.d ) waarbij het belang van de klant voorop staat.
  2. S.W.Erdnase Goochelaar

Ik heb het over elk optreden, of dat nu close up, street magic, table hoppen (waar je sowieso al met weinig prestige aan tafel komt) of een formeel optreden is :)
  3. Tommy Blooper Goochelaar

Dan hebben we het over hetzelfde ;)
  4. Phren Leek

Topic gelezen, ik doe even mee:
    Vaardigheden tonen haalt 'magie' weg, maar maakt het niet minder indrukwekkend. Uit mijn ervaring is het heel duidelijk dat sommige mensen juist magie willen zien en andere juist onder de indruk zijn van vaardigheden.
    Dit deel ben ik het verschrikkelijk mee oneens. 'gewone' mensen willen zien wat je kan, willen graag geëntertaind worden. Of dat nu via een 'wonder' is of door een vaardigheid die inspeeld op hun verbeelding, maakt voor hun niet uit. Vaak speel je op mensen hun fantasie in en daarom ligt het zo direct aan je publiek.
    Vooral mannen spelen poker en zijn er bekend mee (zeker niet iedereen) en diegene die daar bekend mee zijn zullen meer plezier halen uit een show van vaardigheid dan van een 'mirakel', omdat ze achteraf zullen fantaseren over 'wat als ik dat zou kunnen'.

Magie is (naar mijn mening) meer dan alleen dat moment van verbazing. Het gaat er om of ze het er met andere over zullen hebben, hoe groot ze het opblazen in hun hoofd en hoe lang ze er van wakker zullen blijven liggen.
    Ik heb zelf nog nooit wakker gelegen van een cups and balls routine, maar oh wat heb ik over de mogelijkheden gedroomt toen ik voor het eerst een royal flush gedeeld zag worden uit een geschud deck kaarten......
    Ken je publiek....
  5. S.W.Erdnase Goochelaar

Ik denk ook deels dat je jezelf delude en/of voor de gek houdt als je denkt dat mensen na een goocheltruc echt denken dat ze een waar "mirakel" hebben meegemaakt. Als ik echt zou kunnen toveren waren kaarten, balletjes en plastic objecten wel het laatste waarmee ik zou besluiten om "mirakels" mee te performen. Natuurlijk zijn er wel goochelgenres die een bepaalde echtheid met zich mee kunnen brengen, bv. mentalisme.

Deel Deze Pagina