"Schop onder de kont"

Discussie in 'Over dit forum' gestart door Marc o, 23 feb 2017.

1. Killertweety

Killertweety Goochelaar

Lid geworden:
    29 nov 2011
    Leuk Bevonden:
    5
    Ik heb toegang krijgen tot het beveiligde deel enkele jaren gelezen niet als een probleem ervaren. Mezelf voorstellen, wat uitleg over welke affiniteit ik precies met goochelen heb, hoeveel jaren al actief enzovoort. Ikzelf ben eerder een verzamelaar van 'collectors' items - vaak dingetjes die je uit de kast haalt, meestal vrij makkelijk te vertonen (technisch gezien dan) zodat ik me kan focussen op routine en verhaal er rond, erg mooi gemaakt uit hout/messing/... . Maar ook bijvoorbeeld sommige packet-tricks e.a. eenvoudig te vertonen dingetjes zoals de Gipsy Thread vind ik geweldig.

Ik moet wel toegeven dat de 'interessante' topics bijna uitsluitend te vinden zijn in het 'gesloten' forum. Ik heb destijds wel wat mensen uit België en Nederland uitgenodigd om lid te worden hier (amateurs/verzamelaars) maar de meesten vinden het een 'gedoe' ... het schrikt dus wel wat af vrees ik en we missen daardoor heel wat potentiële leden :(

Ik moet eerlijk gezegd toegeven dat ik meer terug te vinden ben op Engelstalige fora waar er meer van mijn 'soort' ('hobbyisten') zitten, soms heb ik de indruk dat hier bijna uitsluitend professionals of semi-professionals aanwezig zijn (niks mis mee natuurlijk!) :)

Zijn hier nog hobbyisten zoals ikzelf die nagenoeg uitsluitend vertonen door familie, vrienden en in mijn geval studenten? Of mensen die verzot zijn op collector's items van Tenyo, Magiro, Magic Wagon, Viking, ... ? Als er genoeg interesse is kunnen we misschien een thread hieromtrent starten - ben zeker bereid om na aankoop van dergelijk item een review'tje te schrijven en wat ideeën voor routines te delen.

Voor zover ik weet is dit zowat het enige Nederlandstalige forum dat er is, hier moet toch meer mee te doen zijn!

#21 Killertweety, 22 apr 2017
    Laatst bewerkt: 22 apr 2017
    clownpatje en Wimhek11 vinden dit leuk.
  2. clownpatje

clownpatje Goochelaar

Lid geworden:
    20 mei 2011
    Leuk Bevonden:
    181
    Ik ben ook zo'n hobbyist. Heb jarenlang professioneel voor kinderen gegoocheld (bijberoep), maar ben daar in 2010 mee gestopt. nu gebruik ik de trucs enkel nog in mijn klas. Ik probeer het ook wat te gebruiken op een sokkel (als levend standbeeld, wat nu mijn bijberoep is), maar dat loopt nog niet storm (moet duidelijk zijn en niet te geforceerd).

Grz

3. Thomas Wilmes

Thomas Wilmes Goochelaar

Lid geworden:
    21 apr 2004
    Leuk Bevonden:
    3
    Zelf ben ik hier weer eens te vinden na lange, lange tijd en het valt inderdaad op dat het niet zo actief is als toen (2004 / 2005)

Misschien is de interesse in het algemeen weg bij veel mensen? Andere verplichtingen en is het delen van informatie wat op de achtergrond geraakt.

Ik lees dat Facebook een rol heeft tegenwoordig als een soort van forum.

Zelfs een site als the Magic Cafe is niet meer zo sprankelend als toen en misschien zegt dit iets in het algemeen over informatie verkrijgen over het goochelen.

Het lijkt mij juist mooi dat een Nederlandstalig forum met leden die genoeg kennis van zaken hebben nog steeds bestaansrecht heeft.

Meetings zijn altijd leuk natuurlijk maar vooral het aansporen van jongeren om berichten te komen plaatsen op een forum lijkt mij iets dat bij elke hobby wel van toepassing is. De jongeren zorgen immers voor het verdere bestaan.

Eddy Smit vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina