1. Beste Bezoeker,
    Kom je ook naar de lezing van Andi Gladwin op 5 of 6 juni ? Zeker doen!
    Meer info kun je HIER vinden.

Terugblik op fantastisch congres

Discussie in 'Nationaal Jubileumcongres 3&4 juni 2011' gestart door richard, 5 jun 2011.

1. richard Leek

Voor een ieder die dit congres (om wat voor reden dan ook) heeft moeten missen............

Jullie hebben echt wat gemist !!!!

Mijn complimenten aan de organisatie en alle medewerkers want jullie hebben ons weer twee dagen weten te boeien, lachen, verbazen en 'verbroederen'

Leerzame acts, waarvan sommige met de nodige humor. Mooie optredens, (voor mij) goede locatie. Toch nog aardig wat bezoekers en een strak programma waardoor je weinig heb hoeven missen
    Alleen jammer dat er dit jaar niet meer dealers waren (niets afdoend aan de dealers die er wel waren)

bedankt voor het fijne weekend dat ik (wij) hebben gehad !!!!

Richard
    Fritz met een Z vindt dit leuk.
  2. Hans Scheven Goochelaar

Ik was er de gehele vrijdag op de avond na, en heb genoten van de diverse dealers; onafgebroken waren ze bezig met demonstreren, aanleren, inspireren en entertainen, Maurice, Rene en Bastiaan en die man van de Duitse stand; mijn complimenten!
  3. Jac Goochelaar

Ik heb er twee dagen rond gelopen en ik vond het fantastisch. Veel leuke mensen ontmoet. Het was erg leerzaam.
    De optredens waren echt fantastisch! Ik zeg tegen kinderen dat toveren niet bestaat, maar ik heb de créme de la créme echt zien toveren. Onbestaanbaar goed waren ze!!
    .
    De lokatie was fantastisch! Niet te groot, goed bereikbaar, goede parkeerplaatsen, naast een winkelcentrum/restautrants. Kortom top!
    .
    Ik wil de mensen die dit allemaal tot stand hebben gemaakt tot een succes (speciaal Arie & Ger Piet) bedanken. Ook Nico van Hulst (humor + prachtige outfit!) en Carlijn (bijzonder goed naar kinderen + ook prachtige outfit) waren geweldig als presentatoren!
    .
    Wat betreft de dealers... ben ik eens met Hans. Maar het was zeker leuk om het weerzien van elkaar! Tot het volgende congres?
  4. Jasper Oberon Goochelaar

Beste goochelaar-congresbezoekers,

Wij zijn heel benieuwd naar de belevenissen en ervaringen van ieder die ook maar iets te melden heeft over het congres! Tips, ook al zijn ze vaker gegeven; geef je mening. Het bestuur en de organisatie van de NMU zullen dit topic volgen en de reacties mee nemen in de evaluatie. Dus geef je complimenten en belevenissen, maar ook je grote en kleine tips en verbeterpunten!
  5. Minze Dijksma Goochelaar

Jasper,
    Ik heb aan dit congres een goed gevoel overgehouden. Het waren twee hele aangename dagen. Twee dagen met veel positieve bouwstenen. We kunnen dan ook veel positieve energie putten uit deze dagen. De dagen waren zeer motiverend om zelf weer enthousiast aan de slag te gaan met het goochelen.
    Toch moet ik even denken aan het opstarten van dit congres. Het proces werd in gang gezet door twee mannen die zich kwaad hadden gemaakt over het niet houden van een congres. Dat moeten we in de toekomst proberen te vermijden.
    Een nationaal congres is belangrijk als bindende factor, het niveau in wedstrijdverband te meten, de kennis uit te breiden door lezingen en de sociale contacten te onderhouden en uit te breiden en natuurlijk om te genieten van mooi en goed goochelen. En dan zal ik zeker nog wel een aantal punten vergeten zijn.
    Dit congres heerste er een geweldige sfeer en sociaal kon je goed aan je trekken komen. De eetgelegenheden rond het theater speelden hier natuurlijk een grote rol. En niet te vergeten de grote foyer en aangename bediening.
    De lezingen mochten er ook wezen. Jon Allen was fenomenaal. Ik had zijn boek, maar zijn lezing motiveert om niet te snel over de dingen heen te lezen. Maar wat een creativiteit heeft deze man. En wat een geweldige persoonlijkheid. Ook nog de truc 52 van hem gekocht. Wat een mooie invalshoek bij deze truc. Groot deel van de zondag mee geoefend en leuke uitbreiding van het repertoire. In de close-up gala heb ik wederom genoten van deze man.
    Ook heb ik de lezing van Vittorio Belloni bijgewoond. Dat was een hele moeilijke keus, want ik moest het kindergoochelen hiervoor laten schieten. En ik had beter niet de vraag kunnen stellen aan collega’s hoe het kindergoochelen was geweest, want iedereen was zeer lovend. Daar staat tegenover, dat Vittorio zeer humoristisch was en ook een goede leermeester was. Maar ook weer een grote persoonlijkheid met heel veel energie. Het spatte er van af. Dus dat vergoedde veel en ik ben blij, dat ik zijn lezing heb meegemaakt.
    De lezing van Luc Apers had ik eerder gezien, maar voor hem geldt hetzelfde als bij de eerder genoemde goochelaars. De lezing van Marc Oberon heb ik gemist, maar zijn optreden in de close-up gala vond ik fenomenaal. De lezingen waren dit jaar dus prima verzorgd en hebben zeker meegewerkt aan een goed congres.
    De wedstrijden waren dit jaar van hoog niveau. Dat is altijd een grote bouwsteen van het congres. We mogen dan ook heel tevreden zijn over de inzet van de deelnemers. Zij hebben er zeker toe bijgedragen, dat we een mooi congres hadden.
    En de beide gala’s waren gevuld met uitstekende artiesten, zodat het genieten was van prachtige goochelkunst. Prachtige nummers. Bij de close-up gala dacht ik even aan minder is meer. Maar dat had te maken met de warmte.
    Hotel en theater lagen niet ver uit elkaar. Hotel was een mooi prijsje, maar kwalitatief uitstekend met ruime parkeergelegenheid, maar datzelfde gold ook voor het theater.
    Bij de dealers was het ook aangenaam verpozen, maar omdat er in Duitsland ook een congres was het aantal dealers wat klein, maar voor de dealers was het weer positief, omdat de spoeling dan niet te dun wordt.
    Dit was een kwalitatief goed congres. Met heel weinig missers. Ik spreek dan ook de hoop uit, dat dit in de toekomst zeker een vervolg krijgt.
    Arjan van Vembde en Fritz met een Z vinden dit leuk.
  6. Danny Joseph Moderator

Ik snap persoonlijk de redenering niet om volgend jaar wéér geen congres te houden ivm FISM. Laat het concoursgedeelte vallen, plan slim en je kunt heel veel mensen blij maken.
  7. mitch durbank Goochelaar

Ik vond het congres fantastisch! Ik heb dan ook genoten van alles.
    Goede lezingen en hele mooie acts gezien.
    Veel bekenden gesproken en dat was bij de meesten erg leuk[IMG].
    Ik wil de organisatie dan ook hartelijk danken voor hun inzet. Het was prachtig jongens!
    gr Mitch
  8. Axel Goochelaar

Kort maar krachtig.
    Helemaal top prachtige locatie en leuk om mensen te ontmoeten.
    Aan de organisatie hartstikke bedankt voor dit prachtige congres
  9. Jean-Paul Moderator

Ik heb het congres voornamelijk door het schermpje van mijn camera mogen meemaken.
    Maar de momenten dat ik mijn blikveld kon afwenden waren fantastisch.
    Even puntsgewijs in het kort wat ik ervan vond
    • Leuk om oude vrienden te zien
    • Leuk om nieuwe vrienden gemaakt te hebben
    • Jammer dat het kindergoochelen overlapte met een lezing dan moet je namelijk kiezen, en als er iets is waar ik niet tegen kan is de keuze uit iets leuks en iets leuks.
    Verder heb ik eigenlijk helemaal geen negatieve gedachten bij het congres, ik vond het fenomenaal om weer een congres bij te kunnen wonen en dit smaakt zo naar meer......
  10. Fritz met een Z Goochelaar

Het was ontzettend gezellig! Veel oude bekenden de hand geschud maar ook wat nieuwe handen.

Allereerst Gert en Arie, superbedankt voor de inzet!!! Verder wil ik mijn mede-concoursdeelnemers feliciteren met jullie prijzen! Jullie kunnen trots zijn met jullie acts!

Verder was het een geweldige locatie, lekker weer, superlezingen en prachtige acts!

Persoonlijke hoogtepunten waren mijn gesprekken met Yann Frisch, Kobe, Vittorio Belloni en Marc Oberon. Het is geweldig om te horen hoe de radartjes in hun hersenen werken. Daar heb ik echt van geleerd.
    Tot slot wil ik graag alle mensen die tijd tijdens hun congres hebben gemaakt om met mij te praten, hun trucs hebben laten zien of samen hebben gelachen. Ik heb genoten van jullie gezelschap. Zonder jullie was het zeker weten minder leuk geweest!

Fritz met een Z
  11. jan Leek

Minze Dijksma vindt dit leuk.
  12. Jac Goochelaar

Bedankt Jan voor het het filmpje.
    Leuk filmpje Fritz en Mike! Jullie staan er goed op!! Ga zo door!
  13. Minze Dijksma Goochelaar

Dat is nu zo mooi van goochelaars.com. Jan komt een leuk filmpje tegen en deelt dat met ons. Bedankt Jan. Ik had dit filmpje niet graag willen missen, want ik vind dat Fritz en Mike het heel professioneel gedaan hebben. Prima werk.
  14. Guinelli Goochelaar

Minze, eventueel interesse om een verslagje te maken voor de Escamoteur? Iemand ook leuke foto's kunnen maken? Echt jammer dat ik er niet bij kon zijn...maar gelukkig is het blad met het programma erin wel in de smaak (en op)gevallen :)
  15. E.A.D. Magic Goochelaar

Leuk filmpje! Zat me alleen kapot te irriteren aan het feit dat zijn overhemd verkeerd zat:)
  16. Math.van.Rhee Goochelaar

Mooi filmpje en nog gefeliciteerd ziet er hel goed uit, jammer dat ik het gemis hebt :)

Deel Deze Pagina