Wat is jouw top-3 truc's?

Discussie in 'Algemeen' gestart door kasperdolk, 6 jan 2014.

1. kasperdolk

kasperdolk Leek

Hallo allemaal, ik ben erg benieuwd naar jullie Top-3 truc's? Het mogen werkelijk alle soorten van goochelen zijn! Zet eer ook bij waarom! Voor mijn waarom zie post van Danny en mij.

Hieronder mijn top-3:

1.Zombiebal
    2.Tiny plunger
    3.Ace

#1 kasperdolk, 6 jan 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 jan 2014
  2. Danny Joseph

Danny Joseph Administrator
    Medewerker

Lid geworden:
    31 aug 2004
    Leuk Bevonden:
    981
    Kasper,

Niks mis met je top 3, maar ik ben wel benieuwd WAAROM dit je top 3 is. Dat is vaak veel interessanter. Ik vind de zombiebal bijvoorbeeld schitterend mits goed gedaan, maar zie het als minpunt dat ik hem niet overal mee naar toe zou kunnen nemen. Kaarttrucs (nummers 2 en 3) zijn super draagbaar. Waarom dan de Zombiebal op 1?

3. kasperdolk

kasperdolk Leek

Ik vind het een mooi zweefeffect omdat sommige mensen denken dat het werkt met draad is gedaan. Maar als mensen een goede uitvoering van de zombiebal zien denken ze wel anders!

4. Neal

Neal Close-up magician

Lid geworden:
    9 mei 2012
    Leuk Bevonden:
    321
    Bij verandert die top drie voortdurend, zoals bij velen denk ik. Nu ja, 'voortdurend' is veel gezegd. Regelmatig dan. ;) Nu ziet hij er zo uit;
    1. Prism deck - Een full routine van minstens 6-8 minuten (bij mij ongeveer 10 min) met 3 geweldige trucjes én een geweldige killer: de colorchange van het volledige spel. Dit allemaal in één truc. Super gewoon!
    2. Boxing Day (Fritz) - Hele leuke reacties en super om te oefenen! Ongetwijfeld mijn beste impromptu truc van het afgelopen anderhalf jaar. Alleen heb ik soms een beetje schrik om de truc te doen (vraagt heel wat afleiding op 2 momenten) Maar wel geweldig!
    3. Trilogy en Money shock (kan niet kiezen :p ) - Trilogy omdat het voor mij gewoon onvoorstelbaar was dat 3 willekeurige nummers en 3 willekeurige kaarten 'matchen'. Ik doe 'm bijna elk optreden! Money Shock omdat het een kort, maar heel krachtig effect is. (Altijd als je geld produceert) Het is nu wel al een oud effect, maar de gimmick is toch vernieuwend, wat het aangenamer maakt om te performen.

kasperdolk vindt dit leuk.
  5. MagicYouri

MagicYouri Leek

Lid geworden:
    11 nov 2013
    Leuk Bevonden:
    8
    Ik ben nog niet zo heel lang bekend in de goochelwereld en ken daarom nog niet zo veel trucs, maar mijn top 3 zou dan zijn:
    1: Card in shoe trick- voor mij een leuke truc, waar ik bij mensen toch leuke reacties op krijg
    2: Sweet 16- het is deels interactief en ik vind 'm leuk om uit te voeren
    3: Easy great card trick- geeft altijd een leuk effect bij mensen waar ik hem voor doe

6. Stapper

Stapper Goochelaar

Lid geworden:
    1 jan 1970
    Leuk Bevonden:
    653
    1: sponsballetjes: blijft voor het publiek dé beste truc!
    2: professors nightmare: sterke reacties, sterk visueel effect, veel interactie met publiek, leuk verhaal bij gevonden
    3: elastiek: sterke reacties, sterk visueel effect, veel interactie met publiek
    4: kaarteffecten: makkelijk meenemen, publiek verwacht dat je kaarttrucs kunt doen
    4: easy money (Fred Kaps): sterke reacties, sterk visueel effect, veel interactie met publiek

kasperdolk en cojanlis vinden dit leuk.
  7. Yasin Arslan

Lid geworden:
    7 dec 2013
    Leuk Bevonden:
    11
    1. Spongebal
    2. The dour aces Routine
    3. 3 touwentruc

8. Peter L

Peter L Leek

Lid geworden:
    10 feb 2013
    Leuk Bevonden:
    4
    1. Pocket Space Plus: Anthony Miller zijn versie van Kolossal Killer. Heb ik altijd bij me in mijn portefeuille.
    2. Entourage: Klein maar grote impact.
    3. Nesting Wallets: Gekocht als JP medallion, hierdoor is het een voorspelling op een 'medallion' dat in de wallets zit.

Het is moeilijk om een selectie te maken er zijn nog zoveel mooie trucs.

9. TheMentalist

Lid geworden:
    1 jan 1970
    Leuk Bevonden:
    14
    1. PK Touches - Een volledig psychologische versie, wat ben ik verliefd op deze routine. een truc zonder methode, wat ik claim is wat ik doe. ook perfecte routine om iets kwijt te kunnen waar ik echt om geef. Love it!

2. Glemme - Variatie op een Amnesia effect van Patrick Redford. geeft me veel ruimte voor psychologische spelletjes met de toeschouwer.

3. Scheermesjes slikken - á la indian needles. om maar iets niet-mentaals te noemen. lekker met verwachting en verassing spelen.

10. Pedro Elia

Pedro Elia Goochelaar/ Streetmagician

Lid geworden:
    9 jul 2011
    Leuk Bevonden:
    9
    1. Dancing Cane (mits er genoeg ruimte voor is en het wat donkerder is)
    2. Scotch n' Soda (altijd een leuke routine en het publiek gaat de raarste dingen bedenken om je te ontmaskeren; zoals je je mouwen laten opstropen)
    3. Tenyo 4d Surprise (het publiek gaat hierdoor ALTIJD wild)

11. Nathan ;)

Nathan ;) Leek

Lid geworden:
    12 nov 2013
    Leuk Bevonden:
    3
    - Life (Daniel Garcia) Geeft prachtige reacties, pure magie ;)
    - David Blaine hand sandwich. Ideal om in te spelen op het onmogelijke net voor de reveal om de reactie NOG te versterken.
    - Fallen, tot nu toe het beste impromptu diminishing deck dat ik ben tegengekomen. ;)

12. Goochelaar Melvin

Lid geworden:
    25 okt 2012
    Leuk Bevonden:
    21
    1e Manipulatie
    2e Jongleren
    3e Doekjes truc

13. pijnstiller

Lid geworden:
    11 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    1
    1. 6 card repeat: is leuk omdat je er een verhaal kan aanbreien.
    2. david blaine hand sandwich: deze truc geeft samen met mijn nummer 3 de sterkste reacties
    3. out of this world: het is gewoon een krachtige truc zeker als je eerst wat andere dingen toont met de kaarten

14. mitch durbank

mitch durbank Goochelaar

Lid geworden:
    18 jun 2003
    Leuk Bevonden:
    240
    1. Coinflury
    2. Bekerspel
    3. Egg to Silk

En nog veel meer die echt leuk vindt. Ik kan niet kiezen ben gek op Sleight of Hand.

15. Lilo111

Lilo111 Goochelaar

Lid geworden:
    5 feb 2014
    Leuk Bevonden:
    28
    1) Card blush
    2) hand sandwich
    3) color monte
    Zeer mooie reacties met een onverwacht plot! Ik ben nu aan het denken om een routine te maken door een paar kaarttrucjes te combineren. Al ben ik op zoek naar illusies zonder kaarten ;) om voor wat afwisseling te zorgen

16. Jean-Paul

Jean-Paul Goochelaar

Lid geworden:
    23 jun 2003
    Leuk Bevonden:
    1.361
    Een finger chopper.....heerlijk effect, beetje spannend en mits goed vertoond nog komisch ook!!!

17. Kiko

Kiko Goochelaar

Lid geworden:
    13 dec 2005
    Leuk Bevonden:
    171
    1. kleurboek: vanwege de mogelijkheden tot interactie en spel met de kinderen.
    2. sponge konijnen: Dat het in de handen van de toeschouwer gebeurd. Succes verzekerd als een kind opeens twee of een hand vol konijnen heeft.
    3. professor nightmare: sterk effect. Ze staan erbovenop. En je kunt de touwen uit handen geven.

cojanlis vindt dit leuk.
  18. Romen Rodriguez.

Romen Rodriguez. Goochelaar

Lid geworden:
    30 apr 2013
    Leuk Bevonden:
    30
    1. de man on flames: het is niet echt goochelen maar heefd zijn geheimen. het gaat om jezelf in flammen te zeten. (afrader voor als je nog nooit met vuur hebt gewerkt of niet tegen pijn kunt)

2. ik noem het de pendel mystery: iemand pakt een pendel vast en neemt een van 4 voorwerpen in zijn hoofd. den pendel begint van links naar rechts te bewegen. en als het op de gekozen voorwer staat begint de pendel rondjes te draaien(psychologise trick)

3. duct-tape blindfold. in verschilende variaties. met de devils nail, een tekening raden, of auto rijden (geen aanrader met ductape blindfold om auto te rijden.

19. Leon Heussen

Leon Heussen Goochelaar

Lid geworden:
    30 aug 2011
    Leuk Bevonden:
    270
    1 fiber optics op mijn manier
    2 cups and balls
    3 glass deck of hoe het heet
    4 utra dancing hank

Neal vindt dit leuk.
  20. Robert Merlin

Lid geworden:
    31 mrt 2014
    Leuk Bevonden:
    12
    Routine met de dubbel backer rood blauw waar ik zelf iets aan heb toegepast op 1 .
    Omdat ik daar altijd erg leuke reactie op krijg.
    Op 2 toch wel bier dopje in fles met PK ring .
    Omdat ik dat zelf gewoon een leuke truc vind om tussen me kaart trucs te doen als af wisseling.
    En op 3 een ring laten verdwijnen met ring doek en dan in de nest of wallet laten verschijnen.
    Omdat die ook goed in smaak valt en afwisseling tussen de kaart trucs zodat het dan ook niet opvalt dat ik steeds een andere deck uit me koffer pak.
    Werk ook graag met touw.
    En loops vind ik ook leuk omdat je dat altijd en over bij kunt hebben en kunt dragen.

Deel Deze Pagina