website onder de loep

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ger Smith

Member+
28 aug 2004
190
25
18
51
Ede
www.deleukstegoochelaar.nl
Hoi, bij deze leg ik mijn site even onder een loep. ( brr even een spiegel voor me houden...)

Ik ben a technisch in internetmarketing, geen idee hoe een website wat beter gevonden kan worden of wat het moet bevatten om er meer uit te halen

Deze site is gemaakt door een maat van me en ik vind deze er zeker leuk uitzien. ( is echter alweer een 3/4 jaar geleden)

Maar hoe ziet een ander persoon deze site?
Is het duidelijk wat ik bied, nodigt het uit of ben je na 20 seconden weer weg?

Ik besteed er helaas geen tijd aan ( afhankelijk van een ander om zaken toe te voegen of te veranderen ( ik heb geen apple)

Graag wat feedback om mij een SCHOP onder mijn kont te geven om er wat mee te doen... kost toch geld per jaar.. ;)

ik heb 3 verwijzingen naar deze site en wat vinden jullie de beste
www.goochelaar.org
www.gersmith.nl

BVD

Ger Smith

Zassie

Member+
30 nov 1999
1.638
197
63
38
Dordrecht
www.clownzassie.nl
Persoonlijk word ik helemaal krankjorem van die verschrikkelijk(e) drukke achtergrond, dat is op je site voor mij de grootste boosdoener (ben dan ook zo weg) Als je iets gaat veranderen : doe dat als eerste.
Je achtergrond is zo druk dat deze afleid van de content en zelfs de content (voor mij althans) lastiger laat lezen. Een achtergrond gebruik je (net als in theater, mijn inziens) om de inhoud beter naar voren te laten komen.... dat lukt in dit geval niet echt.

Wat mij verder opvalt is consistentie: die lijkt er namelijk niet helemaal te zijn. Het kader is de ene keer omlijnd met een grijze rand, dan is die weer alleen wit.

De onderstreping van de titel lis de ene keer net zo breed als het kader, dan steekt deze weer ver uit.

Als alles wat consistenter word aangepakt word e.e.a. overzichtelijker en dus beter leesbaar.

En wat uiteraard niet kan: pagina's die er wel staan, maar er niet zijn (animatie), doe t of goed of niet.

Qua URL's: goochelaar .org en deleukstegoochelaar zijn het sterkst.... mensen zoeken veelal niet naar ger smith als ze een goochelaar zoeken, enkel mensen die je al kennen, maar ik zou ze gewoon allemaal aanhouden (eventueel verplaatsen naar een goedkopere host als je e.e.a. te duur vind

Je hebt een nette site, maar de genoemde puntjes kunnen beter.
Wat SEO betreft.. geen idee niet naar gekeken

Marc Woods

Member+
Medewerker
7 feb 2004
1.966
475
83
Oosterhout NB
www.marcwoods.nl
Wat Zassie inderdaad al noemt, het eerste punt wat ik ook zou veranderen is de achtergrond.

Het is natuurlijk mooi om te laten zien wat je allemaal voor "typetjes" kunt doen maar het kan de bezoeker er ook van weerhouden om contact op te nemen.

"Mooi Elvis pak, maar we zoeken toch eigenlijk iets anders"...zonde als je potentiele opdrachtgever daardoor wegklikt!

Wat betreft vindbaarheid zijn er wel een aantal puntjes te noemen:

- Er is verborgen tekst op je site...vind Google écht niet leuk!!!
- Er zou meer tekst op je site moeten wil Google het interessant vinden om je hoger te indexeren.
- De zoekwoorden waar je op gevonden wilt worden zouden meer voor moeten komen, denk als de persoon die op zoek is naar een act!

Heb nog wel wat dingetjes die ik zou veranderen maar misschien is het goed om er zelf ook eens kritisch naar te kijken.

PS: die foto met die zombie doek moet je nog eens goed naar kijken ;) of is dat opzettelijk?

Jean-Paul

Member+
23 jun 2003
3.469
1.359
113
47
Pijnacker
www.cinemagix.nl
Ik kijk dan niet naar spelfouten (niemand is perfect)
Maar ik ren wel gillend weg na een paar seconden op je website.
Inderdaad vooral die achtergrond is erg storend.
Verder vind ik het gebruik van foto's als button ook niet een mooie optie.

Zelf zou ik rigoreus de website snel wissen en overnieuw beginnen.
Want deze website is zeker geen reclame voor je.

Hannob

Member+
1 jan 1970
68
29
18
29
Bunschoten
Voor het maken van een website heb je heus geen apple nodig.
Ik raad je aan om een website met joomla te maken.
Want met deze website kom je niet goed in de zoekmachine en dat is zonder.
Als je jou emailadres naar mijn stuurt wil ik wel eens een voorbeeld maken van wat je met joomla kan.
Het voordeel van joomla is dat je website dan heel simpel te onderhouden is.

Zassie

Member+
30 nov 1999
1.638
197
63
38
Dordrecht
www.clownzassie.nl
@ Hannob

Met joomla kom je ook niet automatisch hoger in google. Dat gebeurd alleen als je je site goed optimaliseerd voor zoekmachines. Waarmee je dat doet maakt niet uit.

Wel is het zo dat je met joomla (of drupal, wordpress, o.i.d.) veel kan doen op relatief makkelijke wijze en onderhoud dus realtief eenvoudig is. Wel is kennis van wta je moet doen wel belangrijk (anders blijf je opnieuw beginnen)

Status
Niet open voor verdere reacties.