1. Beste Bezoeker,
    Kom je ook naar de lezing van Andi Gladwin op 5 of 6 juni ? Zeker doen!
    Meer info kun je HIER vinden.

Xcm goochelaars?

Discussie in 'Algemeen' gestart door Alpha, 5 dec 2011.

1. Dave de Ruiter Goochelaar

XCM is in mijn ogen HEEL erg stoer maar meer een soort van jongleren dan goochelen.
    Wel kan ik heel geboeid zijn door mensen die deze techniek (goed) beheersen
  2. Phren Leek

XCM is een heerlijke bezigheid. Het kan contrast creeeren en gedachtes creeeren in iemands hoofd. Eerst een paar Cardistry moves doen en daarna moeite hebben met het gewoon schudden van kaarten kan mensen aan het lachen krijgen. Of het zet mensen in een staat van 'onder de indruk zijn' dat ze zelfs de simpelste truuk gaan zien als een vorm van ware vaardigheid.
    Ik zag laatst iemand die was allemaal moves aan het doen met 6 pakketjes en 1 voor 1 verdwenen de kaarten in het niets.... een duidelijke truuk waar XCM en magie samenkomen.

Ik leer graag af en toe een paar nieuwe moves, zorgt er ook voor dat ik weer eens anders kijk naar dingen
  3. Alpha Leek

Frutselen met kaarten word ook wel een XCM routine genoemd haha.

Maar is er niemand die zich hier een beetje meer in heeft verdiept?
  4. Alpha Leek

Ik heb je een berichtje gestuurd ;)
  5. NoNonsense Leek

@Alpha: Ja, ik ben er nu zo'n jaartje mee bezig, jammer genoeg woon je een beetje ver van mij, ben ook op zoek naar iemand om mee te XCM'en, bij deze:
    @iedereen: zijn er mensen uit vlaams-brabant of het brusselse die met xcm bezig zijn? laat iets weten :)

XCM en magie is een beetje zoals BMX en fietsen, ze zijn onmiskenbaar aan elkaar gerelateerd, maar ze zijn zeer anders.
    Tuurlijk kan je met een bmx ook gewoon fietsen :p en kan je xcm gebruiken in je magie, denk maar Darryl's hotshot-cut, of popsybill van Daniel Madison. Het hangt gewoon af van wat voor een performer jij bent en wat past bij jouw stijl.
    de term cardistry vind ik persoonlijk beter klinken dan XCM, maar cardistry is meer een overkoepelende naam, goochelen, flourishes, cheats, XCM zijn allemaal vormen van cardistry.
  6. nathan Goochelaar

ik vind het gewoon te moeilijk te leren en ik weet niet waar ik moet beginnen bij XCM of Cardistry(mooie naam trouwens, Cardistry):cool:
  7. NoNonsense Leek

ik ben hier begonnen :

cojanlis vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina