alweer een nieuw kaarspel

4 apr 2006
352
0
16
Utrecht
Hoi allemaal

Ik las dit /www.ellusionist.com/order/Bicycle-Masters-Edition-Playing-Cards.html>link

Er komt alweer een nieuw kaartspel uit van ellusionist. Wat vinden jullie er nu van dat er alweer een nieuw ontworpen spel uitkomt.

Zelf vind ik het niet echt zinvol. Het idee van Bicycle is juist dat elk spel er het zelfde uitziet zodat het niet opvalt als je van spel wisselt. Bovendien voor degene die een speciaal spel willen is er al het ghost en het black tiger deck. zelf zie ik dus niet echt in waarom er weer een nieuw deck moet worden uitgegeven.

Danny Joseph

Member+
31 aug 2004
4.068
1.007
113
34
Delft
Het idee is geloof ik dat het spel er bijna hetzelfde uit ziet, maar de kaarten de kwaliteit hebben van E's andere spellen.

Wel is het doosje anders van ontwerp en groter (dikkere kaarten) en is de beeldzijde van de schoppenaas anders.

Daarbij wordt het Masters Edition spel stukken goedkoper dan bijv. Ghost of Viper.

Ik zeg niet dat ik er een voorstander van ben; ik vind gewone fietsen allang prima.

Laszlo Bussink

Member+
30 nov 1999
459
0
16
30
Amsterdam
Ik vind het wel cool van ze, omdat je keuze nu steeds breder word, niet iedereen heeft dan meer die (gewone) rode of blauwe achterkant, maar een mooi zwart printje of een hele witte.. Zie er absoluut geen probleem van in, en vind het juist wel cool... Ik vind dat ze moie spellen op de markt brengen!

Iedereen ze meining natuurlijk, maar ik ga ze ook proberen... Wat ik wel vind/vond is dat de kaarten te duur zijn! :p

Marcel Leën

Member
24 apr 2006
298
0
16
32
Weert
www.stagemagic.nl
Het zijn wel allemaal mooie decks. Op het congres had ik bij Dynamite Magic ook het doorzichtig spel uitgeprobeerd dit had ook wel iets. Het was alleen niet fijn om een fan te maken. Dat vond ik wel jammer van dit deck.

Richard Top

Member+
26 aug 2003
824
31
28
58
den haag
www.richardtop.nl
Aan de ene kant is het wel leuk al die nieuwe decks, maar het publiek vraag al heel snel wat voor kaarten je gebruikt.
Als je een gewoon bicycle deck gebruikt gebeurd dit al.
Dus mooi die tiger decks en andere maar het publiek kent deze kaarten niet dus zal men altijd denken dat je een speciaal deck gebruikt om de truc tot een goed einde te brengen.

Bij een rood en blauw bcycle deck kan je nog vertellen dat ze in Amerika hiermee poker spelen en dat deze niet makkelijk te merken zijn door een vouw in de kaart te maken.
Ik laat dit als de vraag gesteld wordt zien.
Ik buig de kaart dubbel en weer recht.
er is geen beschadiging te zien.
Bij een goedkoop spel wel.
Deze uitleg accepteren de mensen wel.
Logisch dat je goed spullen gebrukt.

Maar wat vertel je nu bij doorzichtige kaarten, tiger decks enz.
Deze kaarten worden zeker niet gebruikt bij bekende kaartspellen.
Het is allemaal mooi maar niet voor elke vertoning geschrikt (denk ik).

Ik denk dat het weer zo iets is dat wij als goochelaar mooi vinden.
De dealers moeten ons iets verkopen.
Het ziet er erg mooi uit (niet de prijs trouwens) maar je doet er een gewone kaarttruc mee.

Als je zoiets gaat gebruiken moet je je eerst afvragen welke toegevoegte waarde het heeft in je act.
dan bedenken welke reactie je krijgt van je publiek.
en je dan afvragen hoe vertel ik ze dat het om een gewoon spel gaat en niet om een speciaal spel.
Er zijn al goochelaars die een normaal deck nemen en dan zeggen dat het om een normaal deck gaat.
52 verschillende enz.
Lijkt mij erg moeilijk daar het deck er al speciaal uit ziet.

En wil je dat ze je bewonderen voor je mooie kaartspel of juist de trucs die je doet.
Deze speciale decks zijn wel mooi voor kaartverkleuring en manipulatie.
maar om een heel deck te gebruiken die er speciaal uit zien en dan hier gewone kaarttrucs mee te doen zal alleen maar vragen bij je publiek oproepen.
En publiek die gaat nadenken is moeilijk te bespelen.
Richard

Mark Wagemakers

Member+
15 okt 2004
117
0
16
32
Breda
Bezoek Site
Robarto,

Mijn fiets is vorige week gejat. Iemand daar ook een truc voor? Haha, geintje

Mark

P.S.: Wat die kaartspellen betreft, het is toch altijd hetzelfde. Maar nu zijn het niet de Nederlanders die al het geld wat ze er uit kúnnen halen er uit halen, zoals die Amerikanen denken, maar nu is het andersom!

Maar als het kaartspel de moeite waard is neem je er een, toch? Als iemand em heeft wil ik wel weten of het de moeite waard is...