Bottom Deal

Thomas Wilmes

Member+
21 apr 2004
286
3
18
Maastricht
Hey mensen.

Zoals jullie misschien wel weten ben ik erg geinteresseerd in gambling. Voor een andere site werd gevraagd of ik wat filpmjes wilde opnemen. Nu leek het mij wel een goed idee om ze ook op deze site te zetten. Ik draag goochelaars.com een warm hard toe. Ik zoek nog handige tips, opmerkingen, verbeteringen etc.

Alles is welkom.

Hopelijk bevalt het !

T.

/media.putfile.com/Bottom-Deal-straddle-stream-clean>Bottom Deal

/media.putfile.com/Bottom-Deal-master-front-stream>Bottom Deal (2)

Vaak wordt geprobeerd bottom dealing tegen te gaan door een zogenaamde "cut card" onderaan het deck te plaatsen nadat het spel geschud is. (In private games ook wel een kaart van een andere kleur, of de joker.)
Men zou dan de cut card delen i.p.v. de gewenste bodemkaarten. Er zijn manieren om dit te omzeilen.

/media.putfile.com/Greek-Deal>Greek Deal

Thomas Wilmes

Member+
21 apr 2004
286
3
18
Maastricht
Dank je Syd,

Ik heb geprobeerd de deal zo echt mogelijk te houden.
Een rondje delen i.p.v. op een plek.

Ook leek het me belangrijk om het deck op te pakken en meteen te delen.

Het is zelf moeilijk om kritisch erna te kijken, ik weet immers precies wat ik aan het doen ben. Daarom ben ik benieuwd naar jullie meningen.

Bedankt!

T.

Raenius

Member+
21 jul 2003
2.351
1
38
Netjes, geen get ready als je het deck oppakt, goed en vooral soepel ritme...mijn complimenten!

Enige wat ik er op kan zeggen (na een tweede en derde keer kijken) is dat je nog een heel klein beetje uitsteekt met je middelvinger...maar dat is ook echt miniem..

Peter Woerde

Member+
30 aug 2003
507
117
43
41
Groningen
www.devalsspeler.nl
Ziet er goed uit. Ik heb een paar opmerkingen:
- Je eerste bottom deal is het minste van allemaal. Ik denk dat dit komt omdat je dan nog niet in het ritme van het delen zit, waardoor er toch een hapering ontstaat. Om dit op te lossen zou je kunnen wachten met de bottom deal tot je aan de tweede ronde begint. Je hoeft maar vier bottoms te doen en je deelt vijf kaarten, dus dat is geen probleem.
- Het lijkt erop alsof je expres de mensen wil laten denken dat je de azen aan jezelf deelt. Je maakt dan een iets te overdreven polsbeweging met je linkerhand. Mensen die niet weten dat je een bottom deal gaat doen, zullen een verdachte beweging zien en beter op gaan letten tijdens jouw deal. Voor een valsspeler is het van groter belang om helemaal geen verdachte handelingen te maken, dan een verdachte handeling op een eerlijk moment te maken.
- Je bewuste polsbeweging als je jezelf deelt tipt op nog een andere manier dat er wel degelijk een bottom deal gedaan wordt: de onderste kaart is te zien en die is anders na elke deal!

Behalve deze kleine details en je kleine fingerflash waar Raenius al op wees geen opmerkingen. Mooi werk.

Peter

Thomas Wilmes

Member+
21 apr 2004
286
3
18
Maastricht
Bedankt allemaal voor deze mooie reacties.
Dit kan ik goed gebruiken :)

Het wat overdreven delen naar de eigen hand is iets dat weg gelaten moet worden in een echt spel. Ik wist ook niet zeker of ik het wel of niet zou moeten doen bij dit filmpje.
Het had wellicht beter gekunt door niet de onderkant van het deck te flashen.

De eerste is bottom deal is idd. de minste. Ik kan ook beter beginnen met een normale deal, en de laatste vier kaarten false. Ik wilde echter altijd proberen om meteen de eerste kaart false te delen. Zodat ik er nog maar drie hoefde en de laaste eerlijk gedeeld kon worden. Mede omdat veel mensen weten dat het goed is om de bottoms niet in de eerste deal te doen. Ik denk ook dat ik in het vervolg de eerste ronde geen bottoms deel. Voor de zekerheid.

Finger flash is altijd een groot probleem vind ik. Ik hoop dat dit weg te slijten is naar verloop van tijd.

Bedankt voor het kijken, en voor de comments !

T.

Thomas Wilmes

Member+
21 apr 2004
286
3
18
Maastricht
Op een andere site (waar werd gevraagt of ik deze filpmjes wilde plaatsen) reageerde iemand met het antwoord dat het goed is om de bottom deal van voren te filmen. De linkerkant is de minst vatbare kant voor flashes etc. Bij deze vanochted een filmpje opegenomen waar de camera van voren staat, zodat het misschien duidelijker is waar de zwakke punten zitten.

Ik heb dit filmpje hier ook maar toegevoegd.

Thomas Wilmes

Member+
21 apr 2004
286
3
18
Maastricht
Dat is een groot compliment marc, ik blijf proberen deze deal te verbeteren. Jullie tips helpen zeer zeker daarbij dat kan ik zeggen. Bedankt allemaal !

T.

Peter Woerde

Member+
30 aug 2003
507
117
43
41
Groningen
www.devalsspeler.nl
Ik zie dat je de kaarten in je tweede filmpje "pitched".
De bottom deal op zich ziet er enorm goed uit, er is nog wel iets dat weggeeft dat er "iets" gebeurd.
De pitch ziet er bij je bottom deal net iets anders uit dan bij je gewone deal. Dit kan aan twee dingen liggen.
De eerste is het feit dat je de azen in beeld wilt laten landen en daarom iets voorzichtiger gooit bij de bottoms.
Het kan ook komen omdat je pitch nog niet heel scherp is. Je pitched voornamelijk uit je pols, waardoor je veel minder controle hebt over de kaart. Als je leert pitchen zonder je pols te gebruiken, kun je de kaart veel strakker gooien, kun je beter mikken en kun je verder komen (en het ziet er ook mooier uit vind ik).
Het kan zijn dat je dan je bottom deal wel weer iets moet aanpassen. Ik pakte de onderste kaart ook altijd met mijn middelvinger, maar als je goed wil pitchen heb je die middelvinger nodig, dus als ik een bottom deal doe terwijl ik de kaarten pitch pak ik nu de onderste kaart weer met mijn wijsvinger.

Een goede manier om je pitch te oefenen: leg een munt op de plaats waar je duim en wijsvinger bij elkaar komen. Als de munt valt terwijl je een kaart pitched, dan betekent dat dat je je pols draaide en dan doe je het dus verkeerd (zo leerden ze het mij in dealer school in Las Vegas).

Peter

Thomas Wilmes

Member+
21 apr 2004
286
3
18
Maastricht
@Peter

Bedankt voor je zeer nuttige commentaar.
Goed om te horen dat de bottom deal opzich er goed uit ziet.
Het pitchen/sailen vind ik persoonlijk mooier uitzien dan het plaasten. Bij grotere tafels is het ook bijna noodzakelijk.
Het klopt wat je zegt: Ik heb geprobeerd die azen in beeld te houden. Anders had ik het idee dat het niet echt genoeg over kwam. Ook wilde ik de camera vrij dicht op het deck hebben staan, zodat het deck duidelijk in beeld was. Niet van afstand en van boven etc. Ik zal proberen eens een oplossing te vinden ervoor.
Ik heb nu wat geprobeert door te pitchen/sailen niet vanuit de pols en de kaarten landen idd. stukken rechter en directer.( ze gaan ineens ook een stuk harder ;-) ) Dit vergt nog wel wat oefening denk ik. Ik pitch ze nu nog steeds met de middel vinger, zoals eerst. Ik zal ook eens proberen de kaart met de wijsvinger te pakken.

Dat met dat muntje klinkt eens goed om te proberen, alleen is mij niet echt duidelijk hoe ik dit moet doen. Waar het muntje moet, deck, etc. Het kan er ook aan liggen dat het wat laat is nu ;-)

Bedankt wederom voor je commentaar, zo blijf ik mezelf steeds ten goede verbeteren.

mvg,

T.

ps: ik zit alleen nog steeds ermee dat ik mijn duim niet echt kan bewegen tijdens de deals. Ik krijg het nog niet goed om de kaart af te duwen met de duim, terug te trekken en dan de onderste kaart te pakken. Ik zelf vind het ook niet nodig en deel haast zo niet meer. Door de beweging van de linkerhand lijkt het wel aslof de duim de kaart af duwt heb ik het idee. Ik moet alleen denken aan het filmpje van "Doc" Ik weet niet of je deze man kent. (magic café etc)
Hij heeft het steeds over : "thumb must move, thumb must move"
Mocht je dit filmpje niet hebben, ik kan het je eens doorsturen.

Peter Woerde

Member+
30 aug 2003
507
117
43
41
Groningen
www.devalsspeler.nl
Het muntje komt op de hand waarmee je pitched. Stel je houdt met die hand een glas drinken vast, dan is er eigenlijk maar een plaats waar je het muntje op kunt leggen, een stukje onder waar je wijsvinger en je duim beginnen. Daar moet ie liggen.

De niet bewegende duim valt inderdaad ook op. Zo lang het je nog niet lukt, kun je het minder opvallend maken door je duim bij de gewone deals minder te bewegen. Op den duur lukt het je gewoon om de bovenste kaart ook tijdens bottom deals af te schuiven.
Met de grip die jij gebruikt vond ik dit trouwens wel moeilijker dan met de grip die ik nu gebruik.

Ik heb de video van Doc ook. Zoals je bij hem ziet, beweegt zijn duim bij bottom deals maar heel weinig, het lijkt alleen beter doordat hij bij de gewone deals zijn duim al erg weinig beweegt.

Peter

Thomas Wilmes

Member+
21 apr 2004
286
3
18
Maastricht
Hye peter,

Bedankt nogmaals voor je reactie. Ik snap wat je bedoelt nu met het muntje. Heb het geprobeerd en het vergt idd. wat oefenen. Wel interessant om te horen dat je daar in Vegas naar toe bent geweest. Lijkt me heel leerzaam ook om zoiets mee te maken.

Die duim ja, wel of niet bewegen. Ik zal het gaan uit testen. Mag ik vragen welke grip jij het liefst gebruikt voor de bottom deal? Of gebruik je een en dezelfde grip voor zowel de bottom deal als de second deal en misschien ook nog wel de center deal ;-)

Bedankt !

Thomas.

ps: mag ik vragen of je ook de dvd's van Edward Marlo hebt(of hebt gezien) Ik meen dat hier ook een bottom deal opstaat. Het filmpje wat ik heb gezien van de site chicagoroundtable.com ziet er erg mooi uit. Marlo aan de keukentafel bottoms aan het delen. Zeer appart.

Marco ...

Member+
2 jun 2005
377
9
18
provincie Utrecht
Edward Marlo heeft idd een bottom deal.Wat daar anders aan is is dat hij een flinke sigaar d'rbij in zijn hand houdt.Zeer mooi gedaan!!

Ik heb het nog ergens op videoband staan. :)

Peter in Vegas??? Dat lijkt me wel leuk om over te horen/lezen.

Marco ...

Member+
2 jun 2005
377
9
18
provincie Utrecht
Ik heb het ff opgezocht...

De video/dvd heet "EDWARD MARLO'S THE CARDICIAN" daar laat hij dus zijn Bottom Deal zien.

Hij noemt het "Cigar Bottom Deal: A technique for doing bottom deals without turning your wrist"

Peter Woerde

Member+
30 aug 2003
507
117
43
41
Groningen
www.devalsspeler.nl
Ik gebruik voor zowel de bottom deal, second deal en greek deal de Gene Maze grip. De center deal heb ik nooit echt serieus geoefend.

Ik heb wel een aantal videobanden van Marlo, waaronder seconds, centers and bottoms. Is al weer heel lang geleden dat ik die gezien heb.

Wat betreft Vegas: ik heb op een andere site wel een trip report gepost, ik zal die nog wel even kopiëren naar een nieuwe thread hier.

Peter

Thomas Wilmes

Member+
21 apr 2004
286
3
18
Maastricht
De Gene maze grip. Dat heb je me idd. al verteld.
Heb wel nog niet de source in handen waar deze grip uitvoering wordt beschreven. Ligt de wijsvinger voor en de drie andere vingers langs de lange zijde van het deck...?
Wat is het verschil tussen de Gene Maze grip en Master etc.

Ik zal eens zoeken of ik het kan vinden.

T.