Hoe word ik een illusionist?

Status
Niet open voor verdere reacties.

MagicJurgen

Member+
17 jan 2011
100
23
18
25
Steenbergen
Soms kom ik op het forum berichten tegen van mensen die graag een illusionist willen worden. En ook niet goed weten hoe ze dit moeten aanpakken. Dus ik kwam met het idee om deze topic aantemaken waarop alle vragen beantwoord kunnen worden over hij je dit nou het beste kan aanpakken. Zelf kan ik hierover niet heel veel advies geven maar ik verwacht van onze illusionsten op het forum dat ze hierop ook enige tips en antwoorden op vragen kunnen geven.

Zelf wil ik ook een illusionist worden maar ik heb dat idee al beetje laten rusten, omdat hierbij heel veel bij komt kijken en daar moet je van bewust zijn! o.a.:

- Geld --> illusionisme is niet de goedkoopste hobby die er is, illusies zijn duur en dat moet je beseffen voor je er aan begint, een nieuwe illusie kost al tussen de €1000,- en €5000,- en ook 2de hands krijg je niet goedkoop.
- Opslag --> Illusie's nemen veel ruimte in beslag, dit kan je niet in je slaapkamer ofzoow zetten, het meest word dus gebruik gemaakt van iets van een loods, ook dit kost geld.
- Oefenruimte --> Je moet je illusie's ook ergens oefenen natuurlijk ook hier heb je ruimte nodig

Dit zijn maar een paar punten want je moet ook denken aan het vervoer van de illusies van een optreden, en natuurlijk ook assistente en muziek enz enz enz.

Dus als je een vraag hebt ofzoow erover kan je die hier plaatsen en dan zal die hopelijk beantwoord hopen. Ik hoop dat ik met het plaatsen van deze topic veel mensen geholpen heb :D

Groetjes

• Like
Reactions: Leon Heussen

cojanlis

Member+
10 aug 2011
883
422
63
Belgie
www.tovenaarnelius.be
Beginnen met kleine illusies, liefst zelf maken (met wat oefening bekom je veel). Ik heb ooit mooie dingen in geribbeld karton gemaakt en geschilderd met gewone glansverf. Kleven kan met uitzettingslijn voor hout en randen kan je met repels dun niet geribbeld karton verstvigen of met schilders afplak tape. Binnen in kan je ook kartonnen verstevigingen aanbrengen indien nodig. Je kan gratis grote en kleine dozen bekomen bij een bedrijf die vb machines of huishoudtoestellen verkoopt. Als je er een beetje rekening mee houd kan je kleine illusies in grotere illusies steken om te bewaren, zo spaar je plaats uit. Proberen en doorzetten is de boodschap, ook opzoekingswerk doen vb op het internet.

• Like
Reactions: Math.van.Rhee

cojanlis

Member+
10 aug 2011
883
422
63
Belgie
www.tovenaarnelius.be
Opslagruimte: Veel opruimen thuis en verkopen wat je niet meer gebruikt. Vervoer: Papa en mama warm maken voor je hobby en thuis helpen met klusjes zodat ze niet nee kunnen zeggen als moet vervoerd worden. Assistente: Gebruik je Charme en uitstraling bij vriendinnetjes en dan zal het wel lukken. Maar eerst, illusies maken en veeeeeeeeeel oefenen. Ideën kan je op youtube en het internet vinden.
Jan

Jean-Paul

Member+
23 jun 2003
3.474
1.359
113
45
Pijnacker
www.cinemagix.nl
Een goede illusionist is ook een goede goochelaar.
Dus zorg ervoor dat je ook heel goed word in de wat kleinere truuks, voor het geval mensen spontaan aan je vragen "doe eens een truukie"
Daarnaast als je illusionist wilt worden is het ook verstandig om op dansles te gaan.
En begin niet meteen met illusies die heel veel geld kosten, maar bouw het langzaam op.
Praat ook eens met andere illusionisten vraag ze het hemd van het lijf, stuur ze gewoon eerst een email waarin je vertelt dat je ook illusionist wilt worden, en of ze nog wat tips voor je hebben waar je moet beginnen.

MagicJurgen

Member+
17 jan 2011
100
23
18
25
Steenbergen
Ik sluit me helemaal bij hun aan, je moet klein beginnen! Zo heb ik onlangs deze illusie aangeschaft:

Klein om mee te beginnen maar moet toch nog veel mee oefenen.
Een voorbeeld van iets wat je zelf kan maken is de "Head Twister" of tewel; je stopt je hoofd in een doos en die draait dan 360 graden. Erg makkelijk om te maken.
Nog een voorbeeld zijn de boeken en dvd's van Andrew Mayne. Dit zijn illusies die heel makkelijk en goedkoop te maken zijn met bijv paar dozen.

Math.van.Rhee

Member+
7 mrt 2010
1.264
264
83
Venray
www.magicmath.nl
Ik heb een vrouw die verdwijnt spontaan, soms moet ik echt het hele huis afstropen en dan heeft ze zich zelf voor ene en ander doel opgegeven .
Ondertussen blijft mijn illussie een illussie ze komt telkens terug.:oops:

• Like
Reactions: cojanlis

René Geelen

Member+
18 mrt 2004
709
211
43
44
Velden
www.dynamitemagicshop.com
Een vrouw kost veel meer dan een illusie :p

Als je wilt weten wat er allemaal komt kijken bij het "worden van illusionist" kijk dan even op onze site bij de illusieboeken onder HOW TO BECOME AN ILLUSIONIST (of zoiets) van David Seebach.

In dat boek lees je veel dingen waarover je nu waarschijnlijk nog niet hebt nagedacht..beter een boek aanschaffen en daardoor (misschien) geen illusies aanschaffen dan een illusie aanschaffen en er vervolgens niks mee doen omdat er meer bij komt kijken dan je dacht...ik denk dat de eerste optie goedkoper is!

Bietfriek

Member+
6 apr 2011
1.300
478
83
40
Tilburg
Of word de nieuwe Siefgried und Roy met die ene Tenyo truc.....krijg je een leeuw, kooi én vrachtwagen bij!!
Is een gewone leeuw zodat je geen gedonder krijgt met S & R over het gebruik van een witte tijger ;)

Maar even serieus;
Ik zeg ook, begin met goochelen zodat je kunt werken aan techniek, presentatie en timing.
Je kunt dan kijken of het iets is en of je er verder in wilt gaan + met evt. optredens zou je dan kunnen sparen voor een kleine illusie en eventueel verder uitbreiden.

Lars van Tuijl

Member+
1 jan 1970
98
54
18
30
Oss
www.goochelaar-larsvantuijl.nl
Tijdens het jeugdweekend as. 22 en 23 oktober presenteer ik in Lunteren speciaal voor de geïnteresseerde jeugd een lezing over hoe te beginnen met illusies en vertel ik over mijn eigen ervaringen. Hoe ik ben begonnen, hoe wij (Lars, Luc & Angelique) het hebben aangepakt en hoe we in 4 jaar tijd zijn gekomen tot waar we nu zijn.
Vraag me de kleren van mn lijf! Ga je gang (Ik heb toch een quick change pak aan:p haha)
Schrijf je in voor de lezing en kom achter het grootste geheim van een illusionist! namelijk: Hoe pak ik het aan?

Groetjes,
Lars

MagicJurgen

Member+
17 jan 2011
100
23
18
25
Steenbergen
Sinds vandaag heb ik het boek: "So You Want To Be An Illusionist" van David Seebach in mijn bezit (Boek waarover René het paar reactie's terug over had). Nou dit boek is zeker een aanrader; Voor iedereen die een illusionist wil worden en ook voor mensen die al illusionist zijn is dit al een aanrader. Zoals ik al zei ik heb dit boek sinds vandaag dus ik ken niet die 64 bladzijde's met tekst uit mijn hoofd :p. Maar wat ik al heb gelezen is de moeite waard!
Zo word onderandere het vervoer van de illusie's besproken en hoe je kan voorkomen dat tijdens het vervoeren je illusie's beschadigen, maar zo word ook alles over het geluid besproken. Ook worden er veel illusies besproken met plaatjes, hoe je deze kam uitvoeren en zijn ervaring ermee.
Verder ga ik er niet veel over vertellen dan moet je hem zelf maar kopen! Maar zoals ik al zei; wil je illusionist worden MOET je dit boek hebben!
Het is wel allemaal in Engels dus het duurt wel even voordat ik alles snap :p

• Like
Reactions: Jeroen.Wessels

Math.van.Rhee

Member+
7 mrt 2010
1.264
264
83
Venray
www.magicmath.nl
Wel inderdaan klein ilussies die je goed beheerst met een heel goed verhaal geeft je zeker zelfvertrouwen , en kun je het pupliek bespelen .
Net wat de andere goochelaars al zeggen beginnen met iets kleins om later aan de top te staan .

K

Kees Jansen

Visitor
Volgens mij stel je jouw vraag aan de verkeerde personen. Althans aan de antwoorden te zien. Het zijn namelijk van geen betekenis zijnde goochelaars. Stel je vraag aan een echte illisionist. Maar die zijn hier klaarblijkelijk (bijna) niet.
Suggesties:
Scot en Muriel
Paull Wijs
Hans Klok
Christiaan Farla
Prince of illusions
Lars en Luc
Doe dat in de persoonlijke sfeer en geloof mij ze zullen je antwoorden.

EVI

Illusion Entertainment Designer
21 mrt 2005
543
70
28
46
Beijing
rianfil.com
Vanuit nulpositie komen met een avondvullende illusieshow volgepakt met 60 illusies, veel decorwisselingen en een groot showballet.... nee dat zal je niet lukken denk ik.... Vanuit nulpositie beginnen als stagemagician... goede stage acts hebben, en daarmee steeds verder opbouwen... vervoerbaar in een busje... werkend aan klantenopbouw... Ik denk dat dat wel realiseerbaar is. Stagemagic. Niet gelijk grote illusies want daar gaat alleen maar heel veel geld in zitten dat je eerst toch niet hebt. Zorgen dat je geboekt wordt omdat je een grote bijeenkomst aankunt met je grotere truc's en dat steeds meer uitbreiden met steeds meer en steeds grotere effecten. Zoiets denk ik. Echt zien als een 10-jaren plan en niet verwachten dat de wereld op jou zit te wachten. Dus echt werken aan een mooie show van zeg een half uur die je goed kunt opslaan en goed kunt vervoeren en die ook aanslaat bij de mensen. In eerste instantie is denk ik het opbouwen en neerzetten van een eigen persoonlijkheid en eigen stijl belangrijker dan nog een Hans Klok - imitatie met Firecage en Subtrunk. Dan is je roem voorbij voordat je die ooit hebt gehad. Ik denk dat je het in die richting het beste kunt zoeken....

Status
Niet open voor verdere reacties.