Magic sticks?

Magman

Member
15 aug 2019
2
1
1
73
Van mijn overleden vader heb ik een aantal goocheltrucs geerfd.
Van de meeste is wel een beschrijving aanwezig, maar bij een trucje ontbreekt dat.
Ik meende dat het MAGIC STICKS waren. In de performance verdwijnen of verschijnen de stippen op de stokjes. Evenwel kan het spel uiteraard niet uit handen worden gegeven.
Wie weet hoe het heet of heeft de beschrijving?

IMG_3702.JPG

Marc Woods

Member+
Medewerker
7 feb 2004
1.966
467
83
Oosterhout NB
www.marcwoods.nl
Wat leuk dat je hier naar vraagt Magman, ik weet zeker dat er genoeg mensen zijn die je hiermee kunnen helpen.
Om je alvast op de goede weg te helpen...het zijn "paddles".

Goochelaars gebruiken hiervoor de zg. "paddle move" en er zijn talloze variaties in omloop.

Ben je zelf ook goochelaar?

Magman

Member
15 aug 2019
2
1
1
73
Wat leuk dat je hier naar vraagt Magman, ik weet zeker dat er genoeg mensen zijn die je hiermee kunnen helpen.
Om je alvast op de goede weg te helpen...het zijn "paddles".

Goochelaars gebruiken hiervoor de zg. "paddle move" en er zijn talloze variaties in omloop.

Ben je zelf ook goochelaar?
Dat is de naam volgens mij. Alleen voor het keren tussen duim en wijsvinger zijn ze wat groot. Bovendien zijn er twee stokjes bij, zonder de gekleurde punten.
Zelf ben ik geen goochelaar, in tegenstelling tot mijn vader die goochelde uit liefhebberij. Hij was destijds ook lid van de ring Zuid-West , later is de ring omgedoopt naar de naam Ring Jules-ten-Ichi, na diens overlijden, als eerbetoon voor zijn bijdragen.
De meeste trucs die mijn vader gebruikte waren typisch voor kinderen. Hoewel hij een aantal zelf vervaardigde trucs had, was hij ook bedreven in trucs met sigaretten en munten. Zelf heb ik die vaardigheid niet en ben er nu te oud voor om het nog te leren (73). De trucs wil ik later nog wegdoen naar een goochelaar.
Ze stammen allemaal uit de jaren van net na 1940, tot ca 1960-1965. Er was ook een stapel van het maandblad Triks. Dat heeft zijn weg al gevonden. Ik vind dat zoiets niet bij het oud papier hoort.
Mijn oudste kleinzoon van tien kreeg een goocheldoos en was enthousiast. Ik weet niet of hij ook in de ban raakt van goochelen. De laatste tijd hoor ik hem er niet meer over.

• Like
Reactions: Glenn

Leon Heussen

Member+
30 aug 2011
837
307
63
27
Panningen
www.instagram.com
Beste Magman,

Het zijn denk ik jumping gems sticks.

Ik denk dat de stokjes werden verwisselt voor de lege als finale.