Silk to egg ...

Maarten Bruins

Member+
19 jul 2003
825
144
43
Utrecht
www.kindergoochelaar.nl
Deze vraag gaat over de bekende "silk to egg" routine, waarbij je de truc iets uitlegt, maar waarbij je uiteindelijk eindigt met een echt ei. Heb ik vroeger wel eens vertoond, maar ik wil er weer eens iets mee doen. Ook al zijn de handelingen vrij makkelijk, het blijft toch altijd een aardige routine. En qua presentatie heb je aardig wat vrijheid.

Nu de vraag ... welk nep ei met gat gebruiken jullie? Welke lijken het meest op een echt ei? En je hebt zachte en harde versies, welke gebruiken jullie? En hebben jullie wel eens gehad dat het echte ei tijdens de act of in je zak per ongeluk knapte? ;)

Vroeger deed ik 'm altijd zonder T***T** (EN) / D***S*** (NL) ... gewoon manipulatie van het doekje. Doen jullie 'm met of zonder TT / DS?

Alex Buijk

Member+
Medewerker
10 mrt 2011
497
191
43
36
Ja........... Super tof effect.
Ik gebruik hem bij ieder centraal optreden. Vanavond weer ;-)

Altijd leuke reacties (mede door de flauwe grappen)
Ik gebruik de Silk to Egg Professional i.c.m een DS. Deze lijkt net echt.
Ik heb gelukkig nog nooit gehad dat er een ei brak, maar heb wel een keer meegemaakt dat ik een ROT ei had, dat stonk echt een uur in de wind.

Alex Buijk

Member+
Medewerker
10 mrt 2011
497
191
43
36
Kippeneieren werken het best, probeerde het een keer met een struisvogelei maar die was moeilijk te palmeren ;-)

Ik koop altijd M eieren.
Voorheen had ik eieren op voorraad in de koelkast en die waren alleen voor mij. Totdat een keer een lichting te lang had gelegen (weinig optredens die periode) daarna zo rot als het maar zijn kan en dat ruikt heel de zaal direct. Nu dus altijd verse eieren.

Leon Heussen

Member+
30 aug 2011
837
307
63
27
Panningen
www.instagram.com
Kippeneieren werken het best, probeerde het een keer met een struisvogelei maar die was moeilijk te palmeren ;-)

Ik koop altijd M eieren.
Voorheen had ik eieren op voorraad in de koelkast en die waren alleen voor mij. Totdat een keer een lichting te lang had gelegen (weinig optredens die periode) daarna zo rot als het maar zijn kan en dat ruikt heel de zaal direct. Nu dus altijd verse eieren.
Alex ik heb een tip voor jou.
Bewaar eieren nooit in de koelkast.
Altijd buiten de koelkast bewaren.
En zoiezo met een struisvogel ei ook handig anders past er niks meer in de koelkast.

Ik vind zelf dit ei perfect.
Deze kun je ook het beste buiten de koelkast bewaren.

Laatst bewerkt:

Hans Scheven

Member+
15 mei 2004
1.216
40
48
62
Zoetermeer
www.hansscheven.nl
Leuke routine. Ik heb ook die van Dynamite. Ik kook het ei altijd van te voren; werkt prettiger omdat je geen zorgen hebt dat het kan breken, en als je wilt tonen dat het een echt ei is kan je het eitje tikken; beetje pellen en een hapje nemen ( eerst wat zout toevoegen ); je handen bijven dan schoner dan het ei breken boven een glas.

Maarten Bruins

Member+
19 jul 2003
825
144
43
Utrecht
www.kindergoochelaar.nl
Het mooiste is als alle verbazing in 1 kort moment zit, dus persoonlijk zou ik nooit voor die oplossing kiezen. Misschien als het ei een keer breekt tijdens een show ... tot die tijd probeer ik het ei koken in ieder geval te vermijden.

Maarten Bruins

Member+
19 jul 2003
825
144
43
Utrecht
www.kindergoochelaar.nl
Heb inmiddels het ei besteld, komt eraan ;). Wat betreft de sticker(s), kopen jullie die? Of hebben jullie een template die jullie printen op een sticker A4 o.i.d.? Ik zat zelf te denken om iets in photoshop te ontwerpen en dan zelf te printen ... of wat raden jullie aan?

mitch durbank

Member+
18 jun 2003
947
256
63
42
Emmen
www.mitchdurbank.nl
Ik doe deze routine in mijn stand up show. Ik gebruik als eieren bruine Kalkeieren. Je kunt versies krijgen die hol zijn. Ik boor een gat erin met een gaten boor. Deze eieren bevallen mij erg goed. Zien er heel realistisch uit.

Ik neem voor deze truc altijd M eieren.

Het is mij dus een keer overkomen dat een ei stuk is gegaan in mijn colbert. Hier wordt je niet vrolijk van.:)
Ik had altijd het ei de gehele voorstelling in mijn colbertzak. Dit doe ik nu niet meer zins het mis is gegaan. Ik leg 1 doekje opgerold en het ei in mijn tafel. Als ik de truc nu ga presenteren dan pak ik in de offbeat van het vorige effect het doekje en het ei en stop dit in mijn zak.

• Like
Reactions: Maarten Bruins

Maarten Bruins

Member+
19 jul 2003
825
144
43
Utrecht
www.kindergoochelaar.nl
Vandaag het ei ontvangen van Dynamite ... toch niet helemaal mijn ding ;). Op zich krijg je best veel voor het geld:

- Ei met gat
- Twee doekjes
- TT
- Stickers

Echter is het gat van het ei behoorlijk groot. Beter zou zijn geweest als je het gat kon bedekken met je duim. Nu kan dat niet door de grootte van het gat. Verder hebben de stickers een behoorlijk andere kleur dan de doekjes. Dit maakt het voor mij niet echt bruikbaar.

De stickers ga ik nu zelf maken d.m.v. een foto i.c.m. photoshop en dan print ik het uit op een sticker vel. Dan ziet alles er net wat realistischer uit
@mitch durbank Heb jij toevallig een link waar jij die holle kalkeieren bestelt? Ik heb al wel op Google gezocht, maar dan staat er volgens mij niet bij of ze hol zijn of niet.