Tic Tac Toe by Bond Lee & Kaifu Wang

Maarten Bruins

Member+
19 jul 2003
818
142
43
Utrecht
www.kindergoochelaar.nl
Toevallig sprak ik Michael Dekker gisteren over: "Tic Tac Toe Pro Stage Version by Bond Lee & Kaifu Wang". Misschien ook aardig om dit om te zetten in een topic hier. Beiden zijn we in het bezit van deze truc. Wie heeft hem nog meer en hoe beplakken jullie de achterkant?

Michael heeft het laten bestickeren door een auto bestickering bedrijf. Zelf moet ik 'm nog beplakken en / of bestickeren, maar ik ben eerst even de opties op een rijtje aan het zetten. Er zijn een aantal opties:

- In de vorm van een sticker het erop plakken:
Nadeel is dat het vrij lastig te verwijderen is, dus dat je de truc niet kunt personaliseren per optreden. En dat zou qua tijd / kosten ook niet echt handig zijn. Voordeel is dat het goed vastzit en waarschijnlijk wat professioneler oogt.

- In de vorm van een niet-sticker het erop plakken met (meegeleverde) "plak-gum".
Voordeel is dat je flexibel bent met het wijzigen van de achtergrond. Nadeel is dat het misschien gaat loslaten of dat het minder vast erop lijkt te zitten, waardoor een toeschouwer daar iets achter kan gaan zoeken.

Na wat zoeken op het internet kwam ik terecht op:

Qua prijs is dat goed te doen om het per optreden te personaliseren, maar ik weet nog niet hoeveel tijd het vervangen (snijden, plakken et cetera) kost en of het makkelijk loslaat. Maar misschien oogt een sticker professioneler en cleaner

- Een andere optie zou een combinatie van bovenstaande zijn. Dus 1 achtergrond vast erop door middel van stickers en mocht het nodig zijn kun je er altijd met de "plak-gum" wat overheen plakken. Nadeel is misschien dat er wat plak restjes achterblijven of dat toeschouwers denken dat die vlakken dubbele lagen hebben als dat op zou vallen.

Ik heb trouwens ook tic tac toe mini ... printen / beplakken jullie die gewoon met behulp van normale A4-stickervellen? Of wat werkt / hecht het beste en staat het mooist?

Wat zijn jullie ervaringen hiermee? En wat waren jullie kwijt aan jullie oplossing?

• Like
Reactions: Magic Mike

clown Cobe

Member+
8 jun 2012
226
109
43
50
Ik gebruik de meegeleverde plakgum, deze houdt prima. Voordeel is natuurlijk dat je het nu makkelijk kan verwijderen en aanpassen (bijvoorbeeld kan je het logo gebruiken van het bedrijf waar je aan het optreden bent als finale). Ik gebruik de grote versie, is voor mij wat onhandig (ik ben niet van de grootsten) waardoor deze soms helemaal uit elkaar valt bij het draaien (vooral voorgehad tijdens het oefenen maar daarmee durf ik hem niet echt te gebruiken)

Maarten Bruins

Member+
19 jul 2003
818
142
43
Utrecht
www.kindergoochelaar.nl
Bedankt! En waar heb je de achterkant laten drukken? En op welk materiaal? En ik heb ook al gemerkt dat je bij het omdraaien moet oppassen dat het niet uit elkaar valt. Door hem op de juiste manier vast te houden en rustig te draaien, scheelt al een hoop volgens mij.

clown Cobe

Member+
8 jun 2012
226
109
43
50
Op papier bij de kopietheek, ik weet niet meer of het formaat A1 of A2 was, ik heb maar een klein stukje moeten afknippen.

Ik ben nogal een onrustige clown

Maarten Bruins

Member+
19 jul 2003
818
142
43
Utrecht
www.kindergoochelaar.nl
Heb je het in 1 keer uitgeprint of in 9 keer? Als het in 1 keer is, is het waarschijnlijk A0 geweest, want het gehele vlak is 750 mm x 750 mm dus dat krijg je alleen met A0:

A0 formaat 841 x 1189 mm 84,1 x 118,9 cm
A1 formaat 594 x 841 mm 59,4 x 84,1 cm
A2 formaat 420 x 594 mm 42 x 59,4 cm
A3 formaat 297 x 420 mm 29,7 x 42 cm

Magic Mike

Member+
7 mei 2006
25
16
3
42
Veldhoven
www.magicmike.nl
Ik heb ook een keer gehad dat hij uit elkaar viel tijdens het omdraaien van de foto. Daarna heb ik hem aan elkaar gelijmd zodat dat nooit meer kan gebeuren. Daarna heb ik via Sven Bosch een leren tas laten maken waar hij in zijn geheel in past zodat hij makkelijk mee te nemen is en verder niet beschadigd.

Magic Mike

Member+
7 mei 2006
25
16
3
42
Veldhoven
www.magicmike.nl
Ik heb de originele versie vastgelijmd en dat zie je wel. Die lijm zit tussen de plexiglazen platen dus kan ik ook niet meer herstellen door het eraf te krabben oid. Ik heb daarna zelf een versie gemaakt. Een plaat van 75x75 cm besteld en 9 foambordjes van 25x25. Magneten bij aliexpress en toen zelf in elkaar geknutseld.

• Like
Reactions: Maarten Bruins

Maarten Bruins

Member+
19 jul 2003
818
142
43
Utrecht
www.kindergoochelaar.nl
Ah inderdaad, veel handiger. Dat was ook al m'n gedachten gepasseerd, want dan kun je het drukwerk gewoon direct op de foambordjes laten drukken. Mocht je de bordjes na afloop eventueel uit handen willen geven dan hoef je je ook geen zorgen te maken dat de stickers o.i.d. er worden afgetrokken of snel loslaten.

Raad jij nog een bepaalde dikte qua plexiglas aan? En welke magneten raad jij aan? Heb je gewoon dunne "sticker-magneetjes" genomen of heb je ze echt in de foambordjes verwerkt?

En ik neem aan dat je nu niets op de foambordjes hebt geplakt, maar het er gewoon direct hebt opgedrukt?

Magic Mike

Member+
7 mei 2006
25
16
3
42
Veldhoven
www.magicmike.nl
Ah inderdaad, veel handiger. Dat was ook al m'n gedachten gepasseerd, want dan kun je het drukwerk gewoon direct op de foambordjes laten drukken. Mocht je de bordjes na afloop eventueel uit handen willen geven dan hoef je je ook geen zorgen te maken dat de stickers o.i.d. er worden afgetrokken of snel loslaten.

Raad jij nog een bepaalde dikte qua plexiglas aan? En welke magneten raad jij aan? Heb je gewoon dunne "sticker-magneetjes" genomen of heb je ze echt in de foambordjes verwerkt?

En ik neem aan dat je nu niets op de foambordjes hebt geplakt, maar het er gewoon direct hebt opgedrukt?
Ik heb ze wel bestickerd en daarna de magneten erop.gelijmd. je kunt ze er in verwerken, maar uiteindelijk zitten ze ook op de plexiglazen plaat. Dus als je de foto onthuld zie je de magneten sowieso. Erin was een heel.gedoe en nu wist ik zeker dat zeker dat ze op de juiste plek zitten

Sven Bosch

Member+
25 mrt 2019
17
13
3
22
Heeswijk-Dinther
www.biergoochelaar.nl
Ik heb ook een keer gehad dat hij uit elkaar viel tijdens het omdraaien van de foto. Daarna heb ik hem aan elkaar gelijmd zodat dat nooit meer kan gebeuren. Daarna heb ik via Sven Bosch een leren tas laten maken waar hij in zijn geheel in past zodat hij makkelijk mee te nemen is en verder niet beschadigd.
Kijk toch weer even mn reclame gehad hahaha Maar even zonder gekkigheid om terug te komen op @Maarten Bruins . Je werkt natuurlijk met 9 vlakken. Je kunt ook een foto van jezelf hebben waarbij je het logo van bedrijf rechts onderin zet. Of vast houdt. Hierdoor krijg je alsnog de personalisering en scheelt het 8 andere vlakken vervangen. Met photshop pas je elke keer het 9e Vlak aan en die beplak je op je tic tac toe. @Magic Mike kent ook nog iemand die dat heel goed kan photoshoppen!

Magic Mike

Member+
7 mei 2006
25
16
3
42
Veldhoven
www.magicmike.nl
Kijk toch weer even mn reclame gehad hahaha Maar even zonder gekkigheid om terug te komen op @Maarten Bruins . Je werkt natuurlijk met 9 vlakken. Je kunt ook een foto van jezelf hebben waarbij je het logo van bedrijf rechts onderin zet. Of vast houdt. Hierdoor krijg je alsnog de personalisering en scheelt het 8 andere vlakken vervangen. Met photshop pas je elke keer het 9e Vlak aan en die beplak je op je tic tac toe. @Magic Mike kent ook nog iemand die dat heel goed kan photoshoppen!
Ja allround die Sven Bosch, van alle markten.thuis ;-)

Maarten Bruins

Member+
19 jul 2003
818
142
43
Utrecht
www.kindergoochelaar.nl
Bedankt weer! Photoshop is het probleem niet, want daar heb ik m'n website / drukmateriaal ook zelf in ontworpen ;). Echter, afhankelijk van de prijs ben ik zeker geïnteresseerd in een tas voor het plexiglas (en uiteraard snap ik dat dat niet een paar tientjes gaat kosten). Zit daar dan ook een hengsel aan, zodat je 'm ook om je nek kunt dragen?

Komende tijd als ik tijd heb, ga ik 'm eerst zelf proberen te maken (tic tac toe, niet de tas). Mocht dat lukken dan moet er inderdaad ook een tas komen, want zonder tas vervoeren, is niet echt handig en staat ook niet echt profi. Ik moet alleen nog even uitzoeken welke dikte qua plexiglas het beste zou werken en waar ik die online het beste kan bestellen (en welk soort plexiglas het beste is).

En dan nog de magneten ... moet net niet te groot / sterk zijn, zodat het lastig los te krijgen is. Aan de andere kant moet het er ook weer niet afvallen. Linkjes naar Aliexpress zijn dus altijd welkom ;). Misschien zijn er goede magneten in de vorm van een sticker, zodat het niet eens gelijmd hoeft te worden. Ik ga binnenkort zelf ook even Aliexpress doorzoeken voor de opties.

En ik ben nu inderdaad van plan om 1 stukje te personaliseren (in ieder geval de mogelijkheid) en de rest zijn vaste voorspellingen. Ook laat ik waarschijnlijk 1 keuze geen force zijn, maar ik laat een toeschouwer bijvoorbeeld kiezen tussen 3 kleuren en afhankelijk van de keuze plaats ik 1 bordje met die kleur bij de rest van de bordjes. En dat bordje past dan weer in het geheel van het ontwerp.

Verder ben ik van plan het statief van de truc iets te verbouwen. Zie bijvoorbeeld:

Het sterkst is natuurlijk als je het bord er niet afhaalt, maar gewoon het geheel met wieltjes omdraait. Een kans van 1/8, maar eigenlijk nog een grotere kans, want toeschouwers kiezen vaker de hoeken en dan zit je al op een kans van 1/4. En waarschijnlijk is de kans nog iets groter doordat een bepaalde hoek het snelst wordt gekozen. Naar mijn mening kunnen de wieltjes het effect dus veel sterker maken. En stel je staat op een podium en je wilt het geheel even verrijden naar de voorgrond dan zijn die wieltjes ook erg handig (wel handig dat je de wieltjes ook kunt vergrendelen indien gewenst). Dus misschien ook iets voor jou @Magic Mike

Mocht het lukken om alles zelf te maken dan heb ik binnenkort een nieuwe tic tac toe stage pro te koop ;) voor waarschijnlijk iets van 250 Euro. Kan wel even duren, want ik heb niet altijd evenveel tijd, maar stukje bij stukje moet het ook goedkomen.

Ik heb trouwens ook overwogen om tic tac toe te combineren met de color pen prediction, maar dat is waarschijnlijk net iets teveel combi's waardoor alles lichtelijk verwarrend over kan komen en het geheel niet versterkt.

Laatst bewerkt:
Ik gebruik ook de Stage versie en druk de foto's bij postergemak af. Goede kwaliteit en snelle levering.
Twee foto's die ik standaard gebruik heb ik gelamineerd laten afdrukken, waardoor deze langer meegaan en steviger zijn.
Bedrijfslogo's en speciale aanvragen laat ik op gewone fotokwaliteit afdrukken. De foto's plaats ik met kleefgum op de platen.

Ook ik heb tijdens een show meegemaakt dat het bord uit elkaar viel. Sindsdien heb ik als oplossing altijd een rolletje plakband bij mij en beplak twee randen aan de zijkant van het bord. Dit is onzichtbaar en hierdoor zit het bord stevig vast, je kan er zelfs mee schudden (ja heb ik getest) en valt het bord niet uit elkaar. Na het optreden trek je het plakband er makkelijk vanaf en kun je alles weer netjes opruimen.
Belangrijke tip uit de praktijk! Haal direct na gebruik de plakband er vanaf, want haal je het er een paar dagen later af, dan zit er een vieze plakrand aan de zijkant van het plexiglas en mag je behoorlijk boenen om het eraf te krijgen.

De meegeleverde, zeer goedkope statief heb ik vervangen door een veel steviger statief.

Maarten Bruins

Member+
19 jul 2003
818
142
43
Utrecht
www.kindergoochelaar.nl
Interessant weer. Welke statief heb jij nu? Ik was me zelf ook al aan het oriënteren wat betreft een ander statief namelijk.

Je hebt ook tripod assecoires waarbij je een "plate" / plaat vooraan kunt bevestigen. Daar kunnen dan meteen de rondjes en kruisjes op worden gelegd. Ik heb zoiets al besteld, maar ik moet nog uittesten of dit lekker / handig werkt.

Magic Mike

Member+
7 mei 2006
25
16
3
42
Veldhoven
www.magicmike.nl
Ik gebruik ook de Stage versie en druk de foto's bij postergemak af. Goede kwaliteit en snelle levering.
Twee foto's die ik standaard gebruik heb ik gelamineerd laten afdrukken, waardoor deze langer meegaan en steviger zijn.
Bedrijfslogo's en speciale aanvragen laat ik op gewone fotokwaliteit afdrukken. De foto's plaats ik met kleefgum op de platen.

Ook ik heb tijdens een show meegemaakt dat het bord uit elkaar viel. Sindsdien heb ik als oplossing altijd een rolletje plakband bij mij en beplak twee randen aan de zijkant van het bord. Dit is onzichtbaar en hierdoor zit het bord stevig vast, je kan er zelfs mee schudden (ja heb ik getest) en valt het bord niet uit elkaar. Na het optreden trek je het plakband er makkelijk vanaf en kun je alles weer netjes opruimen.
Belangrijke tip uit de praktijk! Haal direct na gebruik de plakband er vanaf, want haal je het er een paar dagen later af, dan zit er een vieze plakrand aan de zijkant van het plexiglas en mag je behoorlijk boenen om het eraf te krijgen.

De meegeleverde, zeer goedkope statief heb ik vervangen door een veel steviger statief.
Het statief is inderdaad van flutkwaliteit, dat heb ik ook meteen vervangen. Wel slim van de plakband, had ik mss ook beter kunnen doen dan meteen drastisch vastlijmen. ;-)

Maarten Bruins

Member+
19 jul 2003
818
142
43
Utrecht
www.kindergoochelaar.nl
Wel slecht eigenlijk dat we een product kopen en zelf alles "moeten" vervangen om het een beetje okay te maken. Maarja gelukkig hebben we goochelaars.com daarvoor ;).

@Magic Mike Heb jij gewoon "helder plexiglas" gekocht en welke dikte? En bevalt die dikte jou? Mijn voorkeur gaat toch uit naar 1 geheel vlak i.p.v. met plakband te werken o.i.d.

En qua magneten heb ik nu deze besteld: https://www.aliexpress.com/item/AETool-30-50-100-Piece-Dia-3mm-x-1mm-N52-NdFeB-Bulk-Small-Round-Neodymium-Disc/32950878044.html (en ook 5mm i.p.v. 3 mm). Welke gebruik jij? En plakken ze niet te sterk? Niet dat je de bordjes er lastig afkrijgt?

En Charly en Michael, ben ook benieuwd bij welk statief jullie zijn uitgekomen. Persoonlijk ga ik sowieso voor een zwarte, omdat de tussenstukjes vaak zwart zijn en als het statief ook zwart is, valt dat minder op en is het meer een geheel, maarja dat zijn de details hoor en ieder z'n smaak ;). Ik zag sowieso dat jij grijs / zilver had Michael, staat ook niet lelijk ofzo ;).

Maar ik heb ook deze besteld: https://www.bol.com/nl/p/camlink-cl-dolly10-tripod/9200000039791662/ en dan houd ik alles gewoon zwart.

En deze heb ik ook besteld om eventueel zwart te spuiten als ie bevalt: https://www.aliexpress.com/item/Aluminum-Alloy-Professional-Sketch-Rack-Storage-Tray-Folding-Easel-Brush-Stationery-Easel-with-Tray-Painting-Tool/32890314093.html Maar deze moet ik nog uittesten of dit lekker werkt en of ik 'm daadwerkelijk ga gebruiken.

• Like
Reactions: Alex Buijk

Maarten Bruins

Member+
19 jul 2003
818
142
43
Utrecht
www.kindergoochelaar.nl
Nog een toevoeging ... voor de grap had ik de promo video nog even bekeken:

Als je ziet hoe hij hoe hij het gehele bord zelf omdraait dan was dat al lang uit elkaar gevallen als dat de versie is die hij verkoopt. Waarschijnlijk gebruikt hij zelf ook niet eens zijn eigen product, maar gewoon plexiglas dat uit 1 stuk bestaat.

• Like
Reactions: Magic Mike
Op zich is het in elkaar zet systeem goed bedacht, maar moet je wel goed nadenken waar je het bord vasthoudt en is het systeem bedacht dat je er makkelijk mee kan reizen. Een plaat van 75x75 kan niet iedere goochelaar makkelijk meenemen. Als je dat wel kan, dan is een grote plaat makkelijker en sneller neer te zetten.

Als je er één bord van wil maken, dan zou je ook de magneten van het bord kunnen lijmen met Max Repair Extreme van Bison. Deze lijm is superstevig en geschikt voor magneten. Geen 3 secondelijm gebruiken, want dit vreet namelijk na een tijdje je magneten kapot.

In Blackpool zag ik dat hij een nieuwe stevigere versie heeft gemaakt. Alleen vind ik het oudere model mooier.

De statief die ik gebruik is een hele stevige alluminium statief van 75 euro die ook voor flipovers kan worden gebruikt. Ik weet alleen niet meer bij welke webshop.