Uitslag DFOM

Alex Buijk

Member+
Medewerker
10 mrt 2011
504
195
43
38
Zijn de prijswinnaars al bekend?
Ben benieuwd. @NMU

Edit:

Nederlands Kampioenschap Goochelen 2019

De lijst met prijswinnaars in de diverse categorieën:

Grand Prix
Rob en Emiel

Henk Vermeyden Wisselprijs (wordt uitgereikt aan de Nederlandse inzending met het hoogste puntenaantal)
Rob en Emiel

De winnaars in de overige categorieën zijn:

Cartomagie
1e prijs Lodewijk de Widt
2e prijs - Niet uitgereikt
3e prijs - Janse Heijn

Micromagie
1e prijs - Niet uitgereikt
2e prijs - Tim Horsting
3e prijs - Niet uitgereikt

Parlour
1e prijs - Niet uitgereikt
3e prijs - Janse Heijn

-Toneel -

Manipulatie
1e prijs - Zippo the funky magician
2e prijs - Василь Антоня (Vasil Antonya)

Mentaal
1e prijs - Rob en Emiel
2e prijs - Tim Horsting
3e prijs - Alex Blackwood

Algemeen goochelen
1e prijs - Jaana Felicitas Scandariato
2e prijs - Nikolai Striebel
3e prijs - Hans Klik

Illusionisme
1e prijs - Roy en Justin Huiskens
3e prijs - Niet uitgereikt

NMU Verenigingsprijs
Goochelclub MKCN (Magische Kring Centraal Nederland)

(tikfouten en wijzigingen voorbehouden)

Laatst bewerkt:

Lars van Tuijl

Member+
1 jan 1970
98
54
18
31
Oss
www.goochelaar-larsvantuijl.nl
Netjes weer van Rob en Emiel!! Ben benieuwd hoe ze het op het wk in Canada gaan doen.

En waren er te weinig deelnemers voor de categorie kindergoochelen of is er een andere reden dat deze categorie ontbreekt?
Ik dacht inderdaad meteen hetzelfde.

Toch jammer aangezien ik denk dat voor heel veel goochelaars de kindershows naast het tafelgoochelen de meest voorkomende snabbels zijn.
Het zou best een leuk idee kunnen zijn om een aparte wedstrijd op te zetten op 1 middag/dag en dan ervoor zorgen dat er ook echt een groot aantal kinderen in de zaal zit die mee mogen stemmen.

Alex Buijk

Member+
Medewerker
10 mrt 2011
504
195
43
38
Ik dacht inderdaad meteen hetzelfde.

Toch jammer aangezien ik denk dat voor heel veel goochelaars de kindershows naast het tafelgoochelen de meest voorkomende snabbels zijn.
Het zou best een leuk idee kunnen zijn om een aparte wedstrijd op te zetten op 1 middag/dag en dan ervoor zorgen dat er ook echt een groot aantal kinderen in de zaal zit die mee mogen stemmen.

Een aantal jaar geleden werd dit ook georganiseerd door de NMU (De GIGA goocheldag)
Een zaal vol kinderen werd geregeld in een prachtig theater. Ook hier deden toen maar 4 goochelaars mee (Jan, Jan Jori en ik)

Dus een aparte dag organiseren en een zaal vol kinderen is niet gelijk een gegeven voor veel deelnemers.
Daarbij komt kijken dat de doelgroep een lage spanningsboog hebben en je die niet 1,5 uur in een stoel kan laten zitten.
60 minuten is toch echt de max. iedere deelnemer krijgt 15 minuten de tijd voor zijn act. Dit houd in dat je met 4 deelnemers een uur kwijt bent.
Dan moet het nog gepresenteerd worden en dan zit je al snel op 1,5 uur.

Denken jullie hier anders over?

Lars van Tuijl

Member+
1 jan 1970
98
54
18
31
Oss
www.goochelaar-larsvantuijl.nl
Een aantal jaar geleden werd dit ook georganiseerd door de NMU (De GIGA goocheldag)
Een zaal vol kinderen werd geregeld in een prachtig theater. Ook hier deden toen maar 4 goochelaars mee (Jan, Jan Jori en ik)

Dus een aparte dag organiseren en een zaal vol kinderen is niet gelijk een gegeven voor veel deelnemers.
Daarbij komt kijken dat de doelgroep een lage spanningsboog hebben en je die niet 1,5 uur in een stoel kan laten zitten.
60 minuten is toch echt de max. iedere deelnemer krijgt 15 minuten de tijd voor zijn act. Dit houd in dat je met 4 deelnemers een uur kwijt bent.
Dan moet het nog gepresenteerd worden en dan zit je al snel op 1,5 uur.

Denken jullie hier anders over?
Hey Alex,
Oh ja, de GIGA goocheldag inderdaad! Daar heb ik inderdaad iets van meegekregen. Qua organisatie en uitvoering weet ik er het fijne niet van,
maar ik denk dat een aaneengesloten kindershow van +/- 45 tot 50 minuten qua spanningsboog inderdaad lang genoeg is.
Met een wat langere pauze tussenin (+/- 30 minuten) zou je echter 2 blokken van 45 minuten kunnen spelen (=6 deelnemers).
Presentatie en aankondiging tussentijds zou ik echt op max. 2 min. houden. Alleen kort voorstellen en tempo hoog houden.

Ik speel zelf regelmatig voorstellingen van 2x45 min met pauze. Hier komen veel gezinnen met kinderen op af. Dit zijn wel kinderen in de leeftijd 7/8+. Die kunnen natuurlijk ook wat meer hebben dan 4/5 jarigen.

Maar goed, on topic: Ik zie op facebook overal top foto's en enthousiaste reacties over het congres en dat is natuurlijk het belangrijkste! Jammer dat ik er niet bij kon zijn:( Alle prijswinnaars gefeliciteerd!

• Like
Reactions: Alex Buijk

Maarten Bruins

Member+
19 jul 2003
885
166
43
Amsterdam
www.kindergoochelaar.nl
In 15 minuten doe ik doorgaans niet eens 1 truc voor kinderen, dus misschien een andere benadering? Stel je huurt een locatie af en het publiek wisselt dan is er meer mogelijk. Stel je contacteert wat scholen in de buurt voor een gratis show. Elke school krijgt dan 2 shows van een half uur te zien o.i.d. (met een kleine pauze ertussen). Je zou zelfs dan nog 2x 45 minuten kunnen doen qua show, want bij kindergoochelen is het juist ook de kunst om de aandacht erbij te houden na verloop van tijd. Just some ideas ...

• Like
Reactions: Alex Buijk

didge

Member+
23 jun 2003
750
180
43
57
Allereerst proficiat aan alle winnaars.

En even cryptisch, ik denk nog wel eens terug aan een ijsje eten in de grote winkelstraat van Beijing met enkele toppers :)

Hier mijn bezorgdheid, kritische blik.
Ik bekijk voor mijn vak veel uitslagen(als vooranalyse voor de deelname nationale en internationale wedstrijden). en wat mij hier opvalt is een repetitie van enkele namen en veel prijzen niet uitgereikt. Is jullie vast ook opgevallen.
Kan iemand dit toelichten voordat ik hier zelf aannames ga doen of conclusies trek die ik in mijn disciplines maak wanneer er 30% van de prijzen niet uitgereikt wordt.