Uitslag NK Junioren 2019

NMU

Member+
29 okt 2012
119
46
28
Nederland
www.denmu.nl
beste Nmu leden

na deze teksten te hebben gelezen ben ik met verbazing omgevallen van het artikel in het AD
waarin NIGEL OTERMAN met een staal gezicht beweert dat hij de beste Nederlandse jeugd goochelaar is.
goochelen is veel omvattend want we hebben toch ook een kampioentablegoochelaar we hebben toch ook een grandprix winnaar.
is NIGEL DAAR OOK DE BESTE VAN .
SNAPT U HET OF SNAP IK HET of gaat Nigel met de botte bijl en er schijt aan hebben respectloos over de andere kandidaten heen.
of begrijpt hij het ook niet en denkt hij dat hij de beste van Nederland is
denk toch is na de NMU heeft door zijn. eigen regels te veranderen een zeer verwarrende situatie gecreeerd
en de organisatie is niet nieuw en dit past dus ook niet in hun handelswijze om mensen tegen elkaar op te zetten.
HET MOET TOCH DUIDELIJK ZIJN LOS DIT OP dat zal u sieren.
het is toch met elkaar zo krijgen we de jeugd op een lijn en zijn ze positief om door te gaan
of gaan we door met steeds maar weer een verrassingspakket erbij TE GOOCHELEN.

LOS DIT OP ALS GROTE VOLWASSEN GOOCHELAARS DE JEUGD KIJKT TEGEN JULLIE OP.

NMU

Member+
29 okt 2012
119
46
28
Nederland
www.denmu.nl
Van het DB van de NMU:

De jury heeft een beslissing genomen en de juryvoorzitter heeft daarover uitleg gegeven voorafgaande aan de prijsuitreiking in Meppel.
Het dagelijks bestuur van de NMU is beroepsorgaan in geval wedstrijddeelnemers in beroep zouden willen gaan tegen besluiten van de jury.
Het is daarom op dit moment niet aan het DB om via social media en fora commentaar te leveren op het jurybesluit.
Het persbericht met de uitslag is geplaatst op diverse media, ook op het forum.
Voor zover nu bekend zijn alle wedstrijddeelnemers tevreden met de uitslag, ook Alfredo.
Mochten clubs vragen hebben over besluiten van de jury kunnen die worden gesteld op een AB-vergadering van de NMU. Immers, daar zijn alle clubs vertegenwoordigd en dat is het juiste platform waar betrokkenen uitleg geven. Mochten onjuiste besluiten zijn genomen is een AB-vergadering een uitstekende gelegenheid om verantwoordelijken daarop te wijzen. Dit is het orgaan waar verantwoording wordt afgelegd en waar regelgeving wordt gemaakt en aangepast.

Met hartelijke groet,
Kees Ros
Secretaris NMU

NMU

Member+
29 okt 2012
119
46
28
Nederland
www.denmu.nl
beste Nmu leden

na deze teksten te hebben gelezen ben ik met verbazing omgevallen van het artikel in het AD
waarin NIGEL OTERMAN met een staal gezicht beweert dat hij de beste Nederlandse jeugd goochelaar is.
goochelen is veel omvattend want we hebben toch ook een kampioentablegoochelaar we hebben toch ook een grandprix winnaar.
is NIGEL DAAR OOK DE BESTE VAN .
SNAPT U HET OF SNAP IK HET of gaat Nigel met de botte bijl en er schijt aan hebben respectloos over de andere kandidaten heen.
of begrijpt hij het ook niet en denkt hij dat hij de beste van Nederland is
denk toch is na de NMU heeft door zijn. eigen regels te veranderen een zeer verwarrende situatie gecreeerd
en de organisatie is niet nieuw en dit past dus ook niet in hun handelswijze om mensen tegen elkaar op te zetten.
HET MOET TOCH DUIDELIJK ZIJN LOS DIT OP dat zal u sieren.
het is toch met elkaar zo krijgen we de jeugd op een lijn en zijn ze positief om door te gaan
of gaan we door met steeds maar weer een verrassingspakket erbij TE GOOCHELEN.

LOS DIT OP ALS GROTE VOLWASSEN GOOCHELAARS DE JEUGD KIJKT TEGEN JULLIE OP.

Maarten Bruins

Member+
19 jul 2003
885
166
43
Amsterdam
www.kindergoochelaar.nl
Maar als de NMU zelf ook zou vinden dat er echt iets verkeerds is gegaan dan kan er geen actie worden ondernomen door de NMU zelf? Moet dat altijd van clubs of deelnemers komen? Dat klinkt erg vreemd ...

Of is de NMU zelf van mening dat er niets mis is gegaan?

15 jun 2003
1.230
252
83
38
Sint-Oedenrode
www.martijnvanberkel.nl
Regels scheppen duidelijkheid en eerlijkheid. Als je daarvan afwijkt moet je ook een heldere uitleg geven en dat is helaas nog steeds niet gebeurd.
Als organisatie moet je daarin pro-actief zijn en tijdig op antwoorden en niet verwijzen naar een (besloten) AB vergadering (over 4 maanden) waar je terecht kan met je vraag. (dat komt op mij over als het opleggen van een extra drempel)

Het is voor mij nog steeds niet duidelijk waarom gebruik gemaakt is van 11.2 en of dit gevolgen heeft voor toekomstige jury-beoordelingen (lijkt mij wel belangrijk). Ik ga mijn club vragen om dit in te brengen in de AB vergadering.

• Like
Reactions: Maarten Bruins

Maarten Bruins

Member+
19 jul 2003
885
166
43
Amsterdam
www.kindergoochelaar.nl
Op mijn laatste wedervraag is ook niet (pro-actief) gereageerd, dus zelf heb ik inmiddels m'n conclusies al getrokken. Goed dat jij er verder nog "werk" van maakt. Het oogt allemaal erg amateuristisch / vreemd. Het minste wat ze kunnen doen, is in ieder geval reageren op vragen / opmerkingen. Als dat dan niet eens gebeurt, zegt voor mij genoeg. Mijn vertrouwen in de NMU heeft in ieder geval een grote deuk opgelopen. En ik weet dat ik niet de enige ben, maar volgens mij hebben ze dat zelf niet door ... of ze steken gewoon hun kop in het zand.

Jean-Paul is de enige die zijn best heeft gedaan in dit topic om het een en ander toe te lichten, maar helaas gaat hij er niet helemaal over, dus kan hij ook niet alle vragen beantwoorden. Maar dan kweek je in ieder geval sympathie.

Laatst bewerkt:

Maarten Bruins

Member+
19 jul 2003
885
166
43
Amsterdam
www.kindergoochelaar.nl
@Jean-Paul Al zou er toch iets gewijzigd worden n.a.v. de AB vergadering ... dat zou niets aan m'n conclusies veranderen. Het gaat erom hoe de NMU zichzelf opstelt / neerzet.

Maar als de NMU zelf ook zou vinden dat er echt iets verkeerds is gegaan dan kan er geen actie worden ondernomen door de NMU zelf? Moet dat altijd van clubs of deelnemers komen? Dat klinkt erg vreemd ...

Of is de NMU zelf van mening dat er niets mis is gegaan?
Deze vraag is gewoon algemeen te beantwoorden zonder inhoudelijk in te gaan op de gang van zaken van afgelopen juniorenconcours. Stel de nummer 6 qua punten wordt op plek 1 gezet als een soort van aanmoediging ... dat betekent dus dat we vervolgens moeten wachten op een AB vergadering en dat alleen clubs of deelnemers iets kunnen zeggen erover? Tot die tijd reageert of doet de NMU niets? Dan heb ik inderdaad mijn conclusies al getrokken. Er had best gereageerd kunnen worden op mijn vraag zonder inhoudelijk in te gaan op afgelopen juniorenconcours. Dat is mijn punt @Jean-Paul maar als dat niet duidelijk was, maak ik het hierbij graag nog een keer duidelijk.

Ik zie gewoon een organisatie die koste wat het kost zijn eigen standpunten probeert te verdedigen tot dat er geen andere uitweg meer is. Dan zie ik liever een organisatie die zich wat meer open en transparant opstelt.

Iedereen die ik spreek, vindt het te gek voor woorden. De NMU snapt volgens mij ook niet dat ze een machtspositie hebben en dat personen terughoudend zijn in het kenbaar maken richting hen dat ze het ook belachelijk vinden.

Voor zover nu bekend zijn alle wedstrijddeelnemers tevreden met de uitslag, ook Alfredo.
Zeker als NMU zijnde zelf moet je daar niet al teveel waarde aan hechten (zie bovenstaand punt). Verder wordt er continu gedraaid, zie bijvoorbeeld:

natuurlijk mag en moet je elkaar op fouten wijzen. MAAR ER IS GEEN FOUT GEMAAKT. De jury heeft een weloverwogen beslissing genomen.
En vervolgens wordt er gezegd:

MOCHTEN ONJUISTE BESLUITEN ZIJN GENOMEN is een AB-vergadering een uitstekende gelegenheid om verantwoordelijken daarop te wijzen.
Zodra een organisatie zichzelf gaat tegenspreken, weet ik in ieder geval al hoe laat het is. Een kat in het nauw maakt rare sprongen. Uiteindelijk is de enige uitweg nog om door te verwijzen naar de AB vergadering. Prima op zich, maar het ging mij om de manier waarop dit allemaal is gegaan.

Dus @Jean-Paul, daar zijn mijn conclusies op gebaseerd. Ik snap dat jij het ook probeert op te nemen voor de NMU, omdat je deel uit maakt van die organisatie, maar dit had gewoon op een hele andere manier gekund. Mijn tip voor de volgende keer qua reactie van de NMU:

"Ah bedankt voor de tip en het kenbaar maken, we gaan het intern bespreken en dan komen we erop terug. Misschien dat er inderdaad iets niet helemaal goed is gegaan, maar mocht dat zo zijn dan komen we er zeker op terug."

Zo kan het ook gewoon. Ik bedoel het ook alleen maar goed, maar als het eerst op de man gespeeld wordt en vervolgens word ik in een hoek gedrukt van "voorbarige conclusies trekken" dan ben ik er ook klaar mee. Dan laat ik het hierbij en wens ik jullie alle succes.

Waarom niet gewoon toegeven dat er niet echt handig is gereageerd in plaats van alles vooruit te schuiven en verder alles te negeren voor nu? Dat is in ieder geval niet hoe ik met m'n medemens wil omgaan. Inhoudelijk kan alles dan gewoon later besproken worden.

Laatst bewerkt:

Maarten Bruins

Member+
19 jul 2003
885
166
43
Amsterdam
www.kindergoochelaar.nl
Zojuist Jean-Paul privé over de chat nog even gesproken, maar hij heeft mij in ieder geval de toelichting kunnen geven, waar ik op dit moment op zat te wachten van de NMU. Nogmaals thanks a lot @Jean-Paul !

De rest is dan voor de AB vergadering en hopelijk komt daar uit dat zo'n jurybesluit in de toekomst niet meer zal voorkomen.

• Like
Reactions: Glenn

Maarten Bruins

Member+
19 jul 2003
885
166
43
Amsterdam
www.kindergoochelaar.nl
Inmiddels ben ik erachter dat de uitspraken van Jean-Paul privé zijn gedaan en dat ik die niet kan zien als uitleg of officieel statement van de NMU zelf. Mijn laatste post kan dus als niet verzonden worden beschouwd en ik sta sowieso nog steeds volledig achter mijn een-na-laatste post.

Kortom, de NMU zet zichzelf behoorlijk voor gek hier op het forum. Volgens mij hebben ze zelf ook niet door dat ze hun eigen imago daarmee schaden. Dit kan van invloed zijn op de toekomst van de NMU. Slechte zaak naar mijn inziens. Tot nu toe lijkt de NMU zelf totaal niet open te staan voor feedback.

De reacties van de NMU zijn ook behoorlijk hypocriet. Eerst gaat de NMU hier zelf op het forum volledig achter de jury staan en zegt de NMU dat er geen fouten zijn gemaakt. Vervolgens reageren wij daar weer op en zegt de NMU dat dit niet op het forum thuis hoort, maar in een vergadering. Zijn ze even vergeten wie in eerste instantie die uitspraken hier doet? Tja dan is het voor mij duidelijk ... de enige wie ze voor de gek houden, zijn ze zelf. Helaas lijken ze dat zelf niet door te hebben.

Waarschijnlijk denkt de NMU nu dat ik degene ben die ze schade toebrengt door dit soort dingen te posten, maar of ik het nou post of niet ... dit is hoe in ieder geval een deel er sowieso over denkt. Zoiets kun je beter omarmen i.p.v. het alleen maar erger te maken. Zet wat ego's opzij en geef gewoon toe dat er niet echt handig gecommuniceerd is op dit forum. Foutjes zijn menselijk, kan gebeuren, zand erover. Dat is de enige manier om jullie zelf nog een beetje te "redden". En daarvoor is geen vergadering nodig ... de inhoud kan altijd later nog in de vergadering worden besproken. Mensen vormen toch een beeld als ze hier dingen lezen. Dan kun je maar beter zorgen dat mensen een positief beeld eraan overhouden.

Chrystalic

Chris IJzerman
24 aug 2017
3
5
3
18
Amsterdam
Hallo allemaal,

Als deelnemer en jonge goochelaar denk ik niet dat het de bedoeling was van deze thread om te gaan discussiëren of het wel of niet goed is om Alfredo Lorenzo alleen de Grand Prix prijs te geven. Ik ben het eens met de NMU omdat ik de act van Magic Julian heb gezien en het niet eerlijk zou hebben gevonden als hij geen prijs had gekregen. Even los van of het wel of niet mag volgens het regelement: Persoonlijk denk ik dat onze generatie gestimuleerd moet worden om verder te gaan in het goochelen.

Nu heb ik toch mijn mening geven maar ik wilde eigenlijk vooral dit kwijt:
Ik vond het erg leuk vond om mee te doen en erbij mocht zijn. (dit was de eerste keer dat ik naar een goochel concour ben geweest) Er waren veel mensen en omdat ik nog niet zo heel lang in de goochelwereld zit heb veel nieuwe mensen leren kennen. De eerste prijs winnen in de categorie close-up is een onwijs gave en niet verwachte bonus. Maar als je aan het twijfelen bent of je volgend jaar wel of niet komt kijken dan kan ik dat in ieder geval erg aanraden om wel te komen. (Als je dan volgend jaar komt zoek me dan even op in een van de pauzes!)

P.S. als er iemand in de buurt van Amsterdam gaat optreden dan zou ik het leuk vinden om te komen kijken! Contacteer mij dan even.