Van Gogh

clownpatje

Member+
20 mei 2011
690
193
43
40
Neeroeteren
www.levendstandbeeld.be
Hallo,

Ik ben bezig met het maken van een nieuwe walking act waarbij ik Van Gogh zal moeten uitbeelden. Dat wil ik graag doen met goocheltrucs die gerelateerd zijn met de schilder: een kleurboek dat ik zelf zal laten drukken met schilderijen van hem, magic palette, mental coloring book waarbij de voorspelling niet uit een envelop komt, maar op een schilderij staat...

Er zijn ook wat trucs die me, mits aanpassing, bruikbaar lijken, maar ik weet niet in hoeverre deze trucs aan te passen zijn. Is er iemand die mij tips kan geven?

Kan ik bijvoorbeeld bij de 'Flat 2d die Box' ( https://www.dynamitemagic.nl/shop/kinder-trucs/trucs/flat-2d-die-box-2071 ) de dobbelsteen vervangen door een andere afbeelding? Ik vermoed dat het hetzelfde werkt als bij de gewone dobbelsteenkist, weet niet of de tekening tegen de deurtjes goed te vervangen zijn.

Verder dacht ik om Zone Zero/Caterpillar Zone aan te passen, waarbij ik geen appel uit een boom/van een rups haal, maar een oor van een zelfportret van Van Gogh. Is dat haalbaar en doenbaar als ik niet op een podium sta?

Nog iemand leuke goochelideeën omtrent dit thema?

Groetjes,

Patrick

Glenn

Member+
25 feb 2004
331
39
28
Guttecoven
www.glentertainment.nl
Hi Patrick,

Bij "Van Gogh" moest ik gelijk denken aan zijn oor ("blijkt dat Van Gogh vrijwel zijn hele oorschelp afgesneden had") en van daaruit aan "Freaky Body Illusions". Volgens de beschrijving zit daar qua ooreffecten o.a. het volgende in:
  • Steek je duim door je oor
  • Rek je oor uit
Ik heb deze set zelf niet dus ben verder niet bekend met de inhoud, maar misschien lenen andere effecten zich na aanpassing ook voor oor. Dit is dan misschien iets minder geschikt voor kinderen.

Succes :)

• Like
Reactions: clownpatje