Weet iemand een simpele "Card to wallet" routine?

MaartenN

Member+
25 jun 2015
51
19
8
41
Ik heb de Leo Smetsers Multi Wallet gekocht, met als doel een routine te kunnen doen waarbij een gesigneerde kaart naar de wallet gaat.
Tot nu toe heb ik met name met gimmicks gewerkt, dus mijn basishandelingen qua kaarten zijn nog niet zo indrukwekkend.

Ik wil dus eigenlijk een (eenvoudige) manier leren om een gesigneerde kaart bovenop de stapel te houden + een (eenvoudige) manier om een kaart te palmeren. Van alle tips op Youtube en op 'Royal Road to Card Magic' heb ik nog niet iets gevonden dat me ligt. Het kost me veel moeite om die bewegingen soepel te doen, zelfs na uren oefenen.
(Bv.
en
en
)

Hoe zijn jullie hier ooit mee begonnen? Welke variant zou het makkelijkst zijn om dit effect te leren?
Ik zou dit aanstaande woensdag eigenlijk al bij een optreden willen proberen, als ik een simpele versie van deze routine me eigen kan maken. Zo niet, dan wil ik het leren voor de lange termijn zodat ik het dan bij optredens kan gaan doen.

(sowieso wil ik meer naar skills/sleights ipv gimmicks, dus dit kan een mooie stap zijn)

Flupke

Member+
Hmmm... Misschien niet starten met als einddoel een optreden in gedachten. Eerst de skills inoefenen en pas als die 'volautomatisch' lukken die skills inpassen in een optreden. Best gaan voor 'de lange termijn'. Moeilijke vraag trouwens, enkel door te oefenen en te lezen, kom je zelf uit bij datgene wat het best bij je past.

MaartenN

Member+
25 jun 2015
51
19
8
41
Hmmm... Misschien niet starten met als einddoel een optreden in gedachten. Eerst de skills inoefenen en pas als die 'volautomatisch' lukken die skills inpassen in een optreden. Best gaan voor 'de lange termijn'. Moeilijke vraag trouwens, enkel door te oefenen en te lezen, kom je zelf uit bij datgene wat het best bij je past.
Omdat het niet mijn werk is, maar een uit de hand gelopen hobby moet ik mezelf wat deadlines geven om wat tempo te maken in mijn ontwikkeling. Woensdag komt misschien wat vroeg, maar eind juni heb ik een optreden op een groot feest. Misschien is dat een betere deadline :)

Ik moet inderdaad veel oefenen. Zelfs na twee dagen oefenen, merk ik al een verbetering. Misschien kan ik ook wel een Youtube-linkje filmpje met wat inspiratie hoe deze routine zou kunnen.

mitch durbank

Member+
18 jun 2003
947
256
63
42
Emmen
www.mitchdurbank.nl
Hot Maarten

De card tot wallet is vaak de climax van een kaartroutine waar je de toeschouwer een kaart laat signeren. Denk hier aan Ambitious Card, Cards to the pocket. Je doet dan één van deze kaartroutines en als finale komt de kaart uit je wallet. Als je het in combinatie met zo`n routine doet dan heb je als voordeel dat je de kaart in een offbeat kunt laden. Dit is vaak het eind van je laatste effect in de routine iedereen denkt dat de truc over is en dan laad je de kaart in de wallet. Nu zijn de ogen van de toeschouwer ook niet zo op de techniek gericht omdat iedereen denkt dat de truc al voer is.

Succes!